چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

پیشنهاد آقای قوام‌زاده در مورد نظرات «دهکده پاک» و حاشیه‌ها


آقای قوام زاده پیشنهادی داده‌اند که متن آنرا در زیر مشاهده می‌کنید. با این پیشنهاد بهتر دیدیم که سایر نظرها را نیز در مورد آن بدانیم. نظرات خود را در مورد حذف نظرهای ناشناس  مربوط به «دهکده پاک» و خبرهای وابسته را در همین خبر بنویسید.

با سلام
جناب آقای مالکی، اینجانب فکر می‌کنم این بحثهای جریان تاسوعا کاملا به انحراف کشیده شده؛ اگر چه مشخص است نظرات از چند نفر انگشت شمار است، اما بنظر میرسد آبروی همه در خطر است. پیشنهاد میکنم کلیه نظرهایی که بی نام یا با نام مستعار است (موافق و مخالف) را حذف کنید چون مشخص است که افراد وقتی شناخته باشند دست کم حریم آبروی خود را حفظ کرده و عفت کلام را رعایت می‌کنند.
با تشکر پرویز قوام زاده

گفتنی است که تعداد نظرات اهمیت چندانی ندارد آنچه که مهمتر است دلایل گوناگون و تحلیل‌های متفاوت است که ارزشمند است زیرا این نظر سنجی جنبه مشورتی دارد، به همین دلیل بازدید‌کنندگان گرامی از نوشتن مکرر نظر خود خودداری کنند مگر آن که چند نظر مختلف با دلایل مختلف داشته باشند. در ضمن در بالای ستون طرف چپ سایت نیز نظر سنجی با دیدگاهی آماری قرار داده شده است که می‌توانید در آن رأی بدهید.
() نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 10:00 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

جلسه برای تخریب ساختمان جنگلبانی چوپانان


دیروز (چهارشنبه) جلسه‌ای با حضور بخشدار محترم (آقای اقبال)، رئیس بنیاد مسکن (آقای نوری) و رئیس منابع طبیعی (آقای بلانیان) تشکیل شد و تصمیم گرفته شد که پس از طی مراحل اداری آن، ساختمان جنگلبانی به شورا برای تخریب سپرده شود. گفتنی است این ساختمان سالهاست که نمای آزاد شهر که به کوههای بالاسر چوپانان باز می‌شد را گرفته است و از همان ابتدای ساخت آن، مردم با وجودش در آنجا مخالف بوده‌اند ولی اخیراً اقدامات شورا برای تخریب آن دارد به نتیجه نزدیک می‌شود. [خبر از: حاج عباس رستاقی]
() نظرات
  موضوع: خبرهای عمران و آبادی ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 دی 1389 ساعت 11:08 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

وجود یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه عباس آباد اثبات شد


بالاخره پس از چند سال تعقیب و گریز و کار گذاشتن دوربینهای تله‌ای و اقدامات گستردهٔ دیگر در پناهگاه حیات وحش عباس آباد، یوزپلنگ آسیائی در چوپانان توسط دوربینهای تله‌ای عکسبرداری شد. این برای اولین بار است که در استان اصفهان یوزپلنگ آسیائی رؤیت می‌شود.
به گزارش سرمحیط‌بانی چوپانان، دوربینهای تله‌ای پناهگاه حیات وحش عباس آباد در منطقهٔ چوپانان در روز شانزدهم آذر در ساعت ۷:۲۱ بامداد موفق به گرفتن عکس از یوزپلنگ آسیائی شدند و وجود این جانور کمیاب در پناهگاه حیات وحش عباس آباد به اثبات رسید.
پیش از این از روی رد پا و فضولات و آثاری دیگر گمانه زنی‌هائی در این رابطه شده بود. ولی با این تصویر این احتمال به یقین تبدیل شده و منبعد باید چوپانان و عباس آباد را یکی از معدود زیستگاههای یوزپلنگ آسیائی در جهان بنامیم.
یاد آوری می‌شود که چندی پیش نیز عکسهایی از رّد پای یوزپلنگ در خبرگزاری چوپانان قرار داده شد. (اینجا)

(0) نظرات
  موضوع:  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 03:33 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

معرفی غار بونو در منطقه چوپانان


غار بونو یکی از غارهایی است که حتی برای اهالی بومی چوپانان هنوز ناشناخته مانده است. بجز افراد اندکی که بیابانگرد یا شکارچی‌اند بقیه این غار را ندیده‌اند یا حتی از وجود چنین غاری در منطقه چوپانان بی اطلاعند. این غار در بیست کیلومتری چوپانان و در جاده معدن گود در دل کوهی واقع است. دهانه آن به عرض حدود سه متر و ارتفاع حدود 60 سانتیمتر میباشد. جنس سنگهای این غار از کلسیت است. بالا رفتن از کوه برای رسیدن به این غار کمی دشوار می‌نماید. به دلیل اینکه دهانه ورودی غار کم ارتفاع بوده و جلوی آن درختچه‌ها و بوته‌هایی سبز شده است از دور این غار پیدا نیست. هنگامیکه به ابتدای ورودی این غار برسیم، چشم اندازی بسیار زیبا از مناطق اطراف پیش رو قرار میگیرد که از آنجا می توان صدها کیلومتر مناطق دوردست  روبروی غار را دید. در ابتدای ورودی غار، باید بصورت نشسته وارد آن شد. به محض ورود به داخل می توان ایستاد و جلو رفت. پس از آن مسیری را باید سربالا حرکت کرد و بعد از آن به یک محوطه بزرگ میرسیم که وسعت زیادی دارد و سقف بسیار بلندی دارد و در اطراف آن حفره هایی دارد که به اندازه ورود یک انسان است که تاکنون کسی داخل آنها نشده است. و بعد از گذشتن از این محوطه بزرگ داخل غار به یک دهانه‌ای با شیب تقریبا زیاد می‌رسیم که برای ادامه دادن آن باید نشسته حرکت کرد که بسیار طولانی است و به سمت پایین حرکت می کند. در انتهای این شیب ارتفاع ان کاسته میشود و شیب زیادی دارد و دارای حفره‌های متعددی است و بر رطوبت فضا افزوده می‌شود. در داخل غار صخره‌هایی بلوری وجود دارد که بر زیبایی غار می‌افزاید. در ابتدای غار سقف آن با تکه‌های سنگ شیشه‌ای و بلوری در کنار هم چیده شده و سقف را تشکیل می‌دهند گویا کسی ماهرانه آنها را در کنار هم چیده‌اند. سنگهای کریستالی به اندازه بند انگشت در کنار هم سقف را آذین‌بندی کرده است. وجود یک معدن سیلیس در نزدیکی این غار این اندیشه را قوت می‌بخشد که این کوه و غار باید از جنس سیلیس و یا آهکی باشد.
این مقاله برگرفته از سایت choopanan.ir است. برای مشاهده اصل مقاله و عکسهای آن روی لینکهای زیر کلیک کنید: 
(تصاویر با نور فلش دوربین گرفته شده چون داخل غار کاملاً تاریک است.)

(0) نظرات
  موضوع: گردشگری ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 01:43 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

شهر پاک: شهری خالی از سکنه

آقای محمد مستقیمی در یکی از وبلاگهای خود، دیدگاهی برای یک دهکده پاک را به تصویر در آورده است. برای خواندن مطلب و دیدن عکس آن به پیوند زیر بروید:
دهکده پاک
رونوشتی از این مقاله در ادامه مطلب آورده شده است. 
ادامه مطلب ...

پاسخ ذبیح به «شهر پاک: شهر خالی از سکنه»

دوشنبه 6 دی 1389

با سلام خدمت استاد گرامی؛
راهی عزیز مقالهٔ زیبایتان را خواندم و برخود لازم دانستم به احترام صدها و شاید هزاران نفری که یکصدا خواستار دهکده ای پاک بودند چند سطری نظرات خودم و آن جمعیت را برایتان کتابت کنم. مسلما نمیتوانم به زیبائی شما قلم بزنم و کلمات را به بازی بگیرم، ولی بهرحال امید دارم بتوانم مقصود خود را بیان کنم.
لوب مطلب اینکه در میان کالاهائی که خرید و فروشش را به مردم نسبت دادید یک متاع مهم و اساسی را جا انداختید! متاعی که همهٔ جوش و خروش چوپانان بر سر آن بود! 
ادامه مطلب ...

محرم


از آنجا که حسینیه مکانی بزرگ است و هزینه‌های نگهداری، گرمایش و روشنایی آن به نسبت بالاست و همه هزینه‌ها نیز از محل کمکهای مردمی پرداخت میشود، به همین دلیل برای جلوگیری از اصراف اموال حسینیه بقیه مراسم محرم (که جمعیت نسبت به دهه اول محرم کمتر است) در مسجد برگزار خواهد شد. [خبر از: رضا رستاقی]
(0) نظرات
  موضوع: عمومی ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 2 دی 1389 ساعت 11:38 ق.ظ
نویسنده: سعید مالکی
در دهه اول محرم امسال در چوپانان، نیکوکاران کمکهای نقدی پرداخت کردند که میزان آن به تفکیک موضوع به قرار زیر بوده است:

برای حسینیه بالا چهار میلیون تومان
برای حسینیه مسجد چهارصد هزار تومان
برای غسالخانه نهصد هزار تومان
برای روحانیان محل یک میلیون تومان
[خبر از: حاج عباس رستاقی]
(0) نظرات
  موضوع: عمومی ،  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 01:38 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی