چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

نصب سنگ مقبره سیدجلال الدین


سنگ مقبره برای امامزاده سید جلال الدین چوپانان که بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خریداری شده بود بر روی مقبره مطهر نصب گردید.


سنگ مقبره امامزاده سید جلال الدین چوپانان
(1) نظرات
  موضوع: خبرهای عمران و آبادی ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 30 بهمن 1389 ساعت 08:13 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

مراحل پایانی تخریب ساختمان جنگلبانی


تخریب ساختمان جنگلبانی (و بسیج) که به علت عدم تخلیه به مدت چند روز متوقف شده بود مجدداً شروع شد و اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند. از هم اکنون نمای کوه بالاسر خیابان اصلی پس از سه دهه دوباره دیده می‌شود. [خبر از: حاج عباس رستاقی]
(0) نظرات
  موضوع: خبرهای عمران و آبادی ،  نوشته شده در تاریخ جمعه 29 بهمن 1389 ساعت 02:37 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

عکسی بی‌نظیر از گربه شنی در پیرامون چوپانان


گربه شنی پیرامون چوپانان در زیستگاه عباس آباد

این عکس توسط دوربینهای تله‌ای که در مسیر حرکت احتمالی گربه شنی نصب شده بود گرفته شده است. یکی از محیط‌بانان چوپانان در مورد چگونگی تهیه این عکس گفت که یافتن جای مناسب و تنظیم دوربین برای گرفتن یک عکس خوب، کاری است که دقت زیادی لازم دارد. وی گفت که این اولین عکسی است که تاکنون در ایران از گربه شنی در حالت طبیعی و محیط زندگی طبیعی آن گرفته شده است.
وی گفت بیش از دو سال است که در انتظار گرفتن عکس از گربه شنی بودیم و خوشبختانه این عکس در روز یکشنبه ۱۳۸۹٫۱۱٫۱۷ در ساعت ۱۱:۴۰ در تاغزارهای ریگ جن در حوالی چوپانان توسط دوربین تله‌ای ثبت شد.
گربه شنی کوچکترین عضو از خانواده گربه‌سانان است و از آنجا که بیشتر فعالیت گربه شنی در شب است و از سوی دیگر جانوری بسیار چالاک می‌باشد تاکنون عکسی از آن در محیط طبیعی گرفته نشده بود. 
در بخش زیستگاه این سایت مقاله‌ و عکسهایی در مورد گربه شنی وجود دارد که می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به آن مراجعه فرمایید (اینجا).
(10) نظرات
  موضوع: محیط زیست ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 28 بهمن 1389 ساعت 04:10 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

افتتاح فاز اول پروژه نظارت ، کنترل و پایش عرصه های زیست محیطی


اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در راستای گسترش و ارتقای نظارت و پایش عرصه های زیست محیطی از سال 1387 پروژه کنترل و تحقیقات هوایی را مصوب نموده و اقدامات لازم را برای خرید هواپیما ، بالگرد و تجهیزات لازم را دنبال نموده است . بهمین منظور و برای شروع در سال 1387 یکدستگاه هواپیما فوق سبک فجر 22 با قدرت مانور بالا را خریداری نموده و پس از طی مراحل قانونی این هواپیما در سال 1389 عملیاتی شده است . این هواپیما در هر نوبت سوختگیری معادل 300 کیلومتر برد داشته و مجهز به تجهیزات فیلم برداری ،عکسبرداری ،نقشه برداری ، و مستند سازی می باشد.با توجه به گستردگی ، بکر بودن و غنی بودن زیستگاههای پناهگاه حیات وحش عباس آباد، برای اولین بار در استان اصفهان این منطقه جهت کنترل هوایی و پایش زیست محیطی ، در نظر گرفته شد. با توجه به ایام مبارک دهه فجر  ،باند پرواز این هواپیما  صبح امروز با حضور جناب آقای  دکتر اسماعیلی، معاون محترم سیاسی- امنیتی استانداری اصفهان ، جناب آقای تیمسار افشین ، مشاور عالی سازمان محیطزیست ،جناب آقای دکتر حسنی،نماینده محترم مردم شهرستان نایین و خور  ، مهندس لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، فرماندارمحترم شهرستان و سایر مسولین شهرستان نایین ، افتتاح شد.

(0) نظرات
  موضوع: محیط زیست ،  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 07:08 ب.ظ
نویسنده: مهدی جلالپور

جلسه اعضاء هیئت محبین چوپانان


در روز پنجشنبه 89/11/14 طی نشستی که با حضور اعضاء هیئت محبین برگزار شد  هیئت امناء جدید با رای گیری ونظرسنجی برای مدت 5سال انتخاب شدند .هیئت امناء جدید عبارتند از:
1-حجه الاسلام شیخ حمید سعادت
2-حاج غلامرضا نجفیان
3-حاج محمدرضا مراد
4-حاج حسن ابنی
5-شمس الدین کلانتری.
همینطور مسئولین جدید اجرایی نیز مشخص شدند که جزئیات بیشتر را در سایت هیئت محبین مشاهده نمایید.
www.heyatemohebinechoopanan.vcp.ir                                                                              


(0) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 16 بهمن 1389 ساعت 08:37 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

تخریب ساختمان جنگلبانی چوپانان شروع شد


قبل از انقلاب یک ساختمان دولتی در انتهای خیابان اصلی ساختند که از روز اول تاکنون نارضایتی به دنبال داشت و بارها درخواست حذف این ساختمان توسط مردم مطرح شده بود و در همایش باشکوه «چوپانان،نگاهی به آینده» که در نوروز  ۱۳۸۸ در چوپانان برگزار شد رسماً به عنوان یکی از درخواستهای مردم مطرح گردید.
پس از جلسات متعددی که در این رابطه در بخشداری و شورای شهر برگزار شد، امروز خواسته دیرینه مردم به واقعیت پیوست و عملیات تخریب این بنا از امروز آغاز شد و قرار است به جای آن یک میدان ساخته شود.

حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح          ور نــه طــوفـــان حوادث ببـــرد بنیــــادت
(0) نظرات
  موضوع: خبرهای عمران و آبادی ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 12:24 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی


امروز یک دستگاه آمبولانس تحویل مرکز بهداشتی درمانی چوپانان داده شد. آقای دکتر شریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین به همراه هیئتی پانزده نفره برای تحویل این آمبولانس و بازدید از مرکز بهداشتی درمانی حضور داشتند. به گفته ایشان هزینه تامین این آمبولانس حدود هفتاد میلیون تومان بوده که تمام آن از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شده است. گفتنی است که به تازگی تعمیرات خانه بهورز که در گوشه چپ مرکز بهداشتی درمانی واقع شده نیز به پایان رسیده است. مرکز بهداشتی درمانی چوپانان دارای یک نفر پزشک دو نفر پرستار و هفت نفر پرسنل دیگر می‌باشد و خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاه در روزهای یکشنبه هر هفته توسط پرسنلی که از شبکه بهداشت نایین به چوپانان می‌آیند انجام می‌شود.
آقای عباس رستاقی، رئیس شورای چوپانان در گفتگویی با آقای دکتر شریفی به مشکلات موجود در زمینه بهداشت و درمان روستا اشاره کردند و درخواست کردند که برای رفع این مشکلات اقدام شود. از جمله مشکلات موجود، عدم حضور دائم پزشک در مرکز، کمبود بهورز، و عدم تطابق امکانات درمانی موجود، برای عید نوروز است که جمعیت چوپانان چندین برابر می‌شود. (به قول حاج عباس رستاقی ، مسئولین هر کدام که بیایند، اشنون ما به تنشون میخوره)
یاد آوری می‌شود که در اسفند سال ۸۸ یک دستگاه آمبولانس به مرکز بهداشتی-درمانی چوپانان تحویل داده شد (خبر اینجا) که حدود چهار ماه بعد، پس از شهرستان شدن و تفکیک شبکه بهداشت خور از نایین، آمبولانس پس گرفته شد. (خبر اینجا)

آمبولانس چوپانان

آمبولانس چوپانان

آمبولانس چوپانان
(0) نظرات
  موضوع: خبرهای عمران و آبادی ،  نوشته شده در تاریخ یکشنبه 3 بهمن 1389 ساعت 05:19 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

سایت پاک!


سایت پاک!
جمعه 1 بهمن 1389

مدتها است که بازدیدکنندگان گرامی سایت از اینکه افراد معدودی نظرهایی دور از ادب و نزاکت می‌نویسند و یا قصد تخریب شخصیت افرادی متشخص را دارند گله‌مندند، سخن‌های گوناگونی از مدتها قبل و در هنگامی که خبری با مضمون «انتقاد از سایت» نوشتیم مطرح شد. گاه بحثها در نظرات مربوط به خبرها شدت می‌گرفت و در میان نظرها حرفهایی زده می‌شد که بسیاری از بازدید کنندگان را آزرده خاطر می‌ساخت.
در چندین نظرخواهی که جنبه مشورتی داشت (و نه جنبه رأی گیری)، نیز نظرهای خوبی داده شد. از آنجا که مهلت نظرسنجی را به مدت ۴ روز و تا آخر دیماه قرار داده بودیم مهلت به پایان رسید. لازم است که مجدداً تمامی انتقادها و نظرهای بحث‌برانگیز در چند ماه اخیر را بررسی کنیم تا تصمیمی شایسته بگیریم. تا آن موقع امکان خواندن و نوشتن نظر را حذف می‌کنم اگر چه نظرهای داده شده هنوز در پایگاه داده‌های سایت وجود دارد.

نتیجه آرای ثبت شده در نظر سنجی تا ساعت ۲۴ روز سی‌ام دیماه را در تصویر زیر می‌بینید. البته این رأی‌ها ملاکی برای نشان دادن نظر واقعی بازدیدکنندگان نیست چون این امکان وجود داشته که افراد بیش از یک نوبت رأی بدهند.

(0) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ جمعه 1 بهمن 1389 ساعت 02:06 ق.ظ
نویسنده: سعید مالکی