چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

خاطرات آقای علیرضا علی بمانی - سری دوم


راهیان نور - قسمت چهارم

صبح ساعت 5 از خواب بیدار شده و به بیت الزهرا رفتم. نماز جماعت صبح با شکوه تمام برگزار شد. سپس صبح گاه مشترک دانش آموزان استان های مختلف در محوطه اردوگاه برگزار شد. هوا سرد و تاریک بود. پس از صرف صبحانه با اتوبوس ها وارد جاده ای شدیم که زمانی جاده ی اصلی و محل تردد رزمندگان جبهه های حق علیه باطل بود.
در آن زمان چون جاده اهواز - آبادان به شدت زیر آتش دشمن بود، جاده ای را طی می کردیم که هزاران هزار بسیجی و داوطلب و نیروهای سپاه و ارتش قدوم مقدس خود را بر آن نهاده و از آن گذشته بودند. اما بسیاری از آنان دیگر باز نگشتند. در اتوبوس دو تن از راویان محترم از این افتخارات و ازخودگذشتگی های بسیار روایت می کردند. ناقلان جنگ و راویان دفاع مقدس و بازماندگان این 8 سال، سینه هایی پر از خاطرات گفته و نهفته دارند و گنجینه هایی از تاریخ این سرزمین هستند. آیا من و این دانش آموزان این ها درک می کنیم؟ و آیا آنان از ما راضی و خشنود هستند؟ این جاده بیش از 125 کیلومتر از مرز فاصله دارد. مسافتی را طی کردیم تا به کارخانه فولاد نورد اهواز رسیدیم.
دروازه ورودی اهواز و کارخانه نورد محلی بود که عراقی ها تا نزدیکی آن یعنی شهر حمیدیه جلو آمده بودند و در منطقه شوش دانیال، تا 2 کیلومتری شهر پیش روی کرده بودند. و به رودخانه کرخه رسیده  بودند. بنابراین پل کرخه را نیروهای خودی منفجر کرده بودند تا مناطق وسیع تری همچون اندیمشک و دزفول به تصرف دشمن در نیاید. انفجار روی بهمن شیر توسط نیروهای خودی سبب شد مناطق بیشتری در آن محدوده تصرف نشود.
پس از طی مسیری تقریبا 1 ساعته به دارخویین رسیدیم و از آنجا بسیار شنیدیم. منطقه جنگی از این ناحیه شروع می شد. هنگامی که منطقه انرژی را از داخل اتوبوس دیدم دنیایی از خاطرات آن زمان برایم زنده شد. سال 64 حدود 30 روز در این منطقه بودم در کنار رزمندگان تیپ قمر.
(2) نظرات
  موضوع: مقاله و شعر ،  نوشته شده در تاریخ جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 09:25 ق.ظ
نویسنده: مصطفی مراد

مسابقه والیبال نوروز ۱۳۹۱ در چوپانان


برای اولین بار در چوپانان علاوه بر مسابقات گل کوچک وی‍ژه نوروز، قرار است در نوروز 91 مسابقات والیبال نیز برگزار شود. لذا از دوستانی که علاقه مند هستند در این مسابقات شرکت کنند با مسئول برگزاری این مسابقات، جناب آقای سید جواد هاشمی تماس حاصل فرمایند.
شماره اقای هاشمی :09378829601


شرایط این مسابقات:
نام نویسی تا اخر اسفند ماه ادامه دارد، هر چه سریع تر برای ثبت نام اقدام فرمایید.
هزینه هر تیم 10 هزار تومان میباشد.
تعداد بازیکنان هر تیم همراه با سرپرست باید 7 نفر باشند.
مکان برگزاری این مسابقات: زمین باغ ملی (کودکستان قدیم)
زمان: از بعد از ظهر 91/1/1  
به تیم های اول تا سوم جایزه ای به رسم یادبود تقدیم میگردد و تیم منتخب به شهرستان نائین معرفی میشود و برای مسابقات استانی فرستاده میشود.
[برگرفته از choopanan.ir]
(3) نظرات
  موضوع: رویدادهای ویژه ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 01:58 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

رتبه اول کشوری خانم شادان قوام‌زاده در المپیاد نجوم


خانم شادان قوام‌زاده (فرزند رضا و نوه طیبه شیخ) در المپیاد نجوم رتبه اول را در کشور کسب کرد. وی یکی از شاگردان ممتاز سال اول دبیرستان طلوع واقع در شاهین شهر می‌باشد.

http://rahi0098.webphoto.ir/1962640.htm
http://toloohs.blogfa.com/post-83.aspx


۱۳۹۰٫۱۱٫۲۹
[این خبر با توجه به اصلاح مطلب موجود در وبلاگ دبیرستان طلوع، اصلاح شد.]
(14) نظرات
  موضوع:  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 02:25 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

فراخوان شب شعر چوپانان


فراخوان شب شعر چوپانان
چهارشنبه 26 بهمن 1390

بر آن شدیم تا شبی را در کنار استادان ادیب و فرزانۀ خطۀ کویر ، در محفلی دوستانه گرد هم آئیم و شب شعری را میهمان "چوپانان"  باشیم .

به همین منظور از کلیه خواهران و برادران گرامی دعوت بعمل می آید ، آثار منظوم و نثر ادبی خود را با موضوع آزاد و ترجیحا" چوپانان ، به یکی از نشانی های زیر ارسال نمایند تا پس از ویرایش توسط استاد بزرگوار جناب آقای محمد مستقیمی ( راهی ) به عنوان اشعار منتخب ، گزینش و توسط خالق اثر در محفل شب شعر خوانده شود .( دوستان بزرگوار میتوانند باز خوانی اشعار را به مجری جلسه  واگذار نمایند)

به نفرات اول تا سوم که اشعار برتر را سروده باشند هدایای نفیس اعطا خواهد شد و همچنین به اشعار منتخب که در محفل خوانده خواهد شد نیز لوح سپاس و یادبود اعطاء میگردد .

زمان برگزاری هفته اول فروردین ماه خواهد بود و روز دقیق و محل دقیق برگزاری در چوپانان متعاقبا" اعلام خواهد شد .

نشانی پست الکترونیکی استاد مستقیمی : sheykh@live.com

تلفن:
علینقی جلال      09137840170
ذبیح مرتضوی  09382906044
[برگرفته از: وبلاگ ذبیح]
(2) نظرات
  موضوع: رویدادهای ویژه ،  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 03:38 ق.ظ
نویسنده: سعید مالکی

افتتاح نانوایی مشتاق درچوپانان


نانوایی شماره یک چوپانان که از مدتها پیش فروخته شده بود توسط اقای نورمحمد مشتاقی خریداری وپس از تعمیر اساسی به مدیریت اقای مشتاقی از صبح روز چهارشنبه 90/11/19 شروع بکار میکند.
دستگاههای این تنور بصورت نیمه اتوماتیک میباشد وبا نام جدید "نانوایی مشتاق"از صبح چهارشنبه  مشعل ان استارت زده خواهد شد.
خبراز:رضارستاقی                  تصویر آرشیوی است
(5) نظرات
  موضوع: معرفی مشاغل ،  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 12:07 ق.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

راه‌اندازی وبلاگ هواشناسی چوپانان


روز گذشته آقایان بهزاد فاتح و غلام قدرت وبلاگی با هدف اصلی گزارشهای هواشناسی چوپانان راه‌اندازی کرده‌اند. به زودی عنوانهای مطالب این وبلاگ را بصورت پویا در ستون سمت چپ خبرگزاری و در زیر قسمت وبلاگ ذبیح قرار خواهیم داد.

برای ورود به این وبلاگ می‌توانید از پیوند زیر نیز استفاده کنید:

airchoopanan.mihanblog.com
(2) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 12:32 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی