رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوروبیابانک گفت: خوروبیابانک در تولید سنگ‌های تزیینی همچنان جایگاه نخست کشور و استان را دارد.  




به گزارش اینا به نقل از ایمنا، فیروزی اظهار داشت: ۵۰ درصد معادن سنگ مرمریت استان اصفهان در این شهرستان است که سالانه بیش از یک میلیون تن سنگ از این معادن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به مرغوبیت سنگ‌های تزئینی خوروبیابانک گفت: در حال حاضر میزان تولید این سنگ‌ها درسال رقمی بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزارمتر مربع است و به کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوروبیابانک با اشاره به کمبود‌ کارگاه‌های برش‌کوپ سنگ در کنار معادن برای استفاده از ضایعات قابل بازیافت و ارسال بیش از ۹۰درصد سنگ‌های تولیدی برای فرآوری به اصفهان‌ گفت: ایجاد شهرک‌های‌تخصصی فرآوری سنگ عامل مهمی برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش ارزش افزوده محصولات ‌در این شهرستان است.

وی میزان اشتغال در معادن سنگ را ۴۶ درصد بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۴۰ نفردر معادن سنگ این شهرستان مشغول به فعالیتند که بیشتر آنها غیر بومی اند.

فیروزی میزان سرمایه گذاری در بخش معدن را ۱۹ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عنوان ‌کرد و افزود: از مجموع سرمایه گذاری‌های انجام شده در معادن سنگ‌های ساختمانی استان ۴۷ درصد آن در شهرستان انجام شده است.

گفتنی است؛ این شهرستان علاوه برمعادن سنگ معادنی چون تالک، فلدسپات پتاسیک، باریت، سیلیس، بنتونیت، میکا، نمک‌ها، گچ، هماتیت، لیمونیت، زئولیت، رس و مارن هم دارد و در ۴۲۰کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

برداشت از: چوپانان آباد