چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

خروجی سایت خبرگزاری چوپانان

خروجی سایت خبرگزاری چوپانان
از سه شنبه 8 مرداد 1392 تا سه شنبه 22 مرداد 1392  


( با نهایت تأسف و تأثر درگذشت شادروان، مرحوم مغفور حاج علی حیایی را به اطلاع شما می رسانیم. )
این مصیبت وارده را خدامت اهالی چوپانان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می نماییم. و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانش صبر خواستاریم.
بنده نیز این مصیبت جانکاه را خدمت دوست عزیزم، مصطفی حیایی تسلیت عرض می کنم.
*خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. [خبر از : رضا رستاقی]
(1) نظرات
  موضوع: درگذشتگان ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 22 مرداد 1392 ساعت 01:26 ب.ظ
نویسنده: مصطفی مراد
هوای چوپانان امروز سه شنبه
سه شنبه 15 مرداد 1392

آمار روزانه سه شنبه 1392/05/15    

 

حداکثر دما  24 ساعت گذ شته        46.6

حداقل  دما   24ساعت  گذشته     29.0   

بارندگی      24ساعت  گذشته          00.0

بارندکی سال زراعی                     125.5

برف سال زراعی                   01.0 cm

حداکثرسمت وسرعت باد             30006


(6) نظرات
  موضوع: آب و هوا ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 04:21 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

تعرفه‌ای که در حال حاضر برای مکالمات همراه اول پس از فلت شدن شبکه آن در نظر گرفته شده رنجی بین 511 تا 618 ریال خواهد بود اما تا کنون تعرفه دقیقی که قرار است از فردا اعمال شود اعلام نشده است.


از فردا، سه شنبه، 15 مردادماه، تعرفه هر دقیقه مکالمه با خطوط دائمی و اعتباری همراه اول تغییر خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، این تغییر تعرفه در شرایطی رخ خواهد داد که تاکنون و در شرایطی که کمتر از 12 ساعت به زمان تغییر تعرفه مانده هنوز نرخ جدید مکالمات اپراتور اول اعلام نشده و مشخص نیست تماس‌های مشترکان چه هزینه‌ای برای آنها خواهد داشت.

 

تغییر تعرفه تماس های همراه اول به دلیل فلت سازی در شبکه اپراتور اول ایجاد شده و به موجب مصوبه سازمان تنظیم مقررات قرار بر آن است که از این پس در شبکه همراه اول هم همانند سایر اپراتورهای کشور هزینه‌های مربوط به جابجایی حذف شده و هر دقیقه مکالمه با خط همراه اول تمام استانها نرخ ثابتی داشته باشد.

 

پیش از این وحید صدوقی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار - اعلام کرده بود: اکنون 10 سال است تعرفه‌های ما تغییری نداشته و امسال هم تاکنون تغییری در تعرفه‌ تماسها و پیامک‌هایمان نداشته‌ایم. اما قرار است بررسی‌های خود را آغاز کنیم تا براساس آن مشخص شود که پس از اجرای طرح فلت سازی شبکه همراه اول تعرفه‌هایمان از چه قرار خواهد بود.

 

(0) نظرات
  موضوع: عمومی ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 10:19 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
داخلی  خبر  سیاسی

کد مطلب : 111324
انتصاب جهانگیری به عنوان معاون اول رییس جمهور


در حکمی از سوی دکتر روحانی صورت گرفت؛
انتصاب جهانگیری به عنوان معاون اول رییس جمهور
خبرگزاری ایمنا:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، در حکمی «مهندس اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول رییس جمهور منصوب کرد.


دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، در حکمی «مهندس اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول رییس جمهور منصوب کرد.

متن حکم  دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیری


براساس اصل 124 قانون اساسی و نظر به مراتب شایستگی و سوابق طولانی خدمت موفق در مسوولیت های اجرایی و تقنینی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان «معاون اول رییس جمهور» برمی گزینم. 
امید است با عنایات الهی و همکاری اعضای محترم دولت در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، موفق باشید. 

حسن روحانی
(1) نظرات
  موضوع: اطلاعیه‌های دولتی ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 04:06 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

همزمان با مراسم تحلیف؛
رئیس جمهور، کابینه پیشنهادی دولت یازدهم را به مجلس معرفی کرد
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، اسامی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم را برای اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، اسامی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم را برای اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

دکتر روحانی در پایان سخنان خود در مراسم تحلیف که عصر امروز(یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: خدمت نمایندگان محترم ملت اعلام می نمایم که با انجام بررسی های لازم ، ارزیابی و مشورت با صاحبنظران و تشکل های علمی و تخصصی، در اجرای اصل 133 قانون اساسی، در همین جلسه اسامی وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید را به همراه زندگینامه و برنامه آنان و همچنین«خط مشی و اصول کلی برنامه دولت» ، جهت اخذ رای اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم می نمایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن کامل نامه دکتر روحانی به رییس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن ‌الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراماً در اجرای اصل 133 قانون اساسی و همچنین ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست اسامی وزرای پیشنهادی را به همراه شرح حال و برنامه آنان، همچنین خط مشی و ا صول کلی و برنامه دولت، برای اخذ رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌دارم.
حسن روحانی



ردیفسمتنام و نام خانوادگی
1وزارت امور اقتصادی و داراییعلی طیب‌نیا
2وزارت اطلاعاتسیدمحمود علوی
3وزارت امور خارجهجواد ظریف
4وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتمحمود واعظی
5وزارت آموزش و پرورشمحمدعلی نجفی
6وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیحسن هاشمی
7وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیعلی ربیعی
8وزارت جهاد کشاورزیمحمود حجتی
9وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلححسین دهقان
10وزارت دادگستریمصطفی پورمحمدی
11وزارت راه و شهرسازیعباس آخوندی
12وزارت صنعت، معدن و تجارتمحمدرضا نعمت‌زاده
13وزارت علوم، تحقیقات و فناوریجعفری میلی منفرد
14وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیعلی جنتی
15وزارت کشورعبدالرضا رحمانی فضلی
16وزارت نفتبیژن زنگنه
17وزارت نیروحمید چیت چیان
18وزارت ورزش و جوانانمسعود سلطانی‌فر
(0) نظرات
  موضوع: اطلاعیه‌های دولتی ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 03:55 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
کد خبر : 229577    
زمان مخابره : ۱۳۹۲/۵/۱۳ ساعت ۱۱ : ۳۱
با تصویب هیئت وزیران؛
نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها تعیین شد
بر این اساس، نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها شامل خودروهای سبک عادی و گازسوز؛ 110 هزار ریال، خودروهای سنگین عادی 250 هزار ریال و گازسوز 110 هزار ریال و موتور سیکلت 40 هزار ریال تعیین شده است

با موافقت دولت، نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کارگروه تعیین نرخ هزینه های معاینه فنی خودرو بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها شامل خودروهای سبک عادی و گازسوز؛ 110 هزار ریال، خودروهای سنگین عادی 250 هزار ریال و گازسوز 110 هزار ریال و موتور سیکلت 40 هزار ریال تعیین شده است.

همچنین در خصوص خودروهای گازسوز به ازای افزایش هر مخزن مازاد بر یک مخزن، مبلغ هفتاد هزار ریال به هزینه تست مخازن اضافه می شود. چنانچه به درخواست مرکز معاینه فنی مجاز و تایید شرکت های صلاحیت دار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران، نیاز به باز و بسته کردن مخزن و آزمونهای مربوط باشد، هزینه انجام آزمون مبلغ پانصد هزار ریال به ازای هر مخزن اضافه می شود.

بر این اساس، نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها برای هر بار مراجعه بعدی ظرف مدت پانزده روز پس از مراجعه اول (به منظور رفع نقایص تشخیص داده شده در مراجعه اول)، شامل خودروهای سبک 20 هزار ریال، خودروهای سنگین 40 هزار ریال و موتورسیکلت ها 10 هزار ریال تعیین می شود.

مهلت اجرای مقرر برای خودروهای گازسوز یک ماه تعیین می شود. نرخ ارائه خدمات برای مراجعات بعد از انقضاء مدت تعیین شده پس از مراجعه اول، معادل اولین مراجعه محاسبه خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، مراکز معاینه فنی باید از دریافت هر مبلغی بیشتر از نرخ های تعیین شده، با توجه به لحاظ کلیه حقوق دولتی و هزینه های مربوط به چاپ و تکثیر و موارد مشابه در آنها خودداری کنند.

این تصویب نامه در تاریخ 1392/5/10 پیس از تایید احمدی نژاد از سوی محمدرضا رحیمی؛ برای اجرا ابلاغ شده است.

(0) نظرات
  موضوع: اطلاعیه‌های دولتی ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 03:51 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

معاون شرکت مخابرات گفت‌: با مشخص شدن هزینه‌ها و تعرفه‌های اجرای طرح هم‌کدی (حذف کدهای درون استانی) از 15 مردادماه اجرای طرح در استان‌های باقی‌مانده آغاز می‌شود و تعرفه سابق هر پالس 58.17 ریال هم‌کدی تغییر خواهد کرد.




به گزارش اینا به نقل از فارس، داوود زارعیان، در این باره اظهار داشت: از 15 مرداد ماه اجرای طرح‌همکدی (حذف کدهای درون استانی) در استان‌های باقی‌مانده در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار می‌گیرد.

معاون شرکت مخابرات ایران افزود: این طرح براساس مصوبه هیئت دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون طرح هم‌کدی در چند استان کشور از جمله تهران، البرز و قم اجرا شده که به دلیل مشخص نبودن هزینه‌ها و تعرفه‌های طرح، اجرای آن متوقف شده بود.

زارعیان تصریح کرد: اکنون با مشخص شدن هزینه‌ها و تعرفه‌های اجرای طرح، مخابرات تصمیم به اجرای طرح همکدی گرفته و در بازه زمانی کوتاه (ظرف 1 تا 2 ماه) همکدی در تمام استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

معاون شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: هزینه‌ها و تعرفه‌های این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات تعیین خواهد شد.

وی یادآور شد: برای آغاز اجرای طرح همکدی از 15 مرداد، تعرفه جدیدی به جای تعرفه سابق همکدی که معادل هر پالس 58.17 ریال بود تعیین می‌شود.

(1) نظرات
  موضوع: اطلاعیه‌های دولتی ،  نوشته شده در تاریخ یکشنبه 13 مرداد 1392 ساعت 05:59 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

در راستای برنامه های تحقیقاتی و پایش های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین ،محمد رضا حلوانی – محیط بان سختکوش و تلاشکر سر محیط بانی چوپانان- توانست در 6 مردادماه 1392 از فاصله ی 500 متری دقایقی قبل از طلوع آفتاب با سرعت عمل و با یک دوربین معمولی ،  رویداد  استثنایی حضور پلنگ در کمین یکدسته قوچ و میش وحشی را در قالب فیلم وعکس جاودانه کند.

با تصویر برداری دستی از پلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد شهرستان نایین که در طول یکدهه اخیر با تلاش های حفاظتی برنامه محور و زحمات خالصانه محیط بانان ، به ذخیره گاه گونه های کمیاب ، در خطر و شاخص  بویژه  مجموعه گربه سانان ،  در ایران و جهان شهرت یافته ،  کلکسیون بی نظیر تنوع زیستی عباس آباد کامل شده و پناهگاه حیات وحش عباس آباد که یکی از مهمترین مناطق هدف پروژه بین المللی حفاظت از یوز پلنگ آسیایی بوده با غنای زیستی منحصر بفردش ذخیره گاهی برجسته  برای انواع گونه های نادر ، کمیاب و در خطر انقراض  محسوب و با داشتن تنوع زیستگاهی چشمگیر و5 گونه سگ سان از 6 سگ سان و   6 گونه گربه سان از 8 گربه سان کشور  و 43 گونه پستاندار ،42 گونه خزنده و 185 گونه انواع پرندگان بومی و مهاجر و جمعیت هزاران راسی انواع سم داران  دارای ظرفیت های کاملی برای معرفی و ارتقاء بعنوان ذخیرگاه زیستکره و میراث زیست محیطی جهانی را دارد.

 منطقه عباس َآباد  هم اکنون نمونه ای بارز و الگو از موفقیت تلاشهای خستگی ناپذیر محیط بانان و طرحهای حفاظتی و استفاده بهینه از بضاعت و امکانات در دسترس بوده که با وجود همه مخاطراتی که در دنیای امروز فرا روی طبیعت است ، قابلیت معرفی و تثبیت جایگاه جهانی مطابق با معیار های بین الملی را یافته است  .

 پلنگ ایرانی با رنگ زمینه زرد متمایل به نخودی با خالهای سیاه تو خالی و وزن 50 تا 90 کیلوگرم دارای استعداد جسمی بی همتایی بوده و با چالاکی ، دو  و پرش تحسین برانگیز در عمق ارتفاعات صخره ای و یا نواحی جنگلی زندگی کرده و از انسانها دوری می کند . قوچ و میش وکل و بز وحشی و گراز طعمه های اصلی بوده و با وجود استتار و ورزیدگی خاص مشاهده مستقیم آن بسیار سخت و دشوار است . پلنگ ایرانی در حال انقراض بوده و وجود آن بعنوان گونه ای کلیدی ، معرف پویایی و ارزش بسیار بالای حفاظتی زیستگاه می باشد .

ww - سایت خانوادگی صمیمی

جادارد از تلاشهای سر محیطبانی چوپانان آقای محمدرضاحلوانی که تمام وقت خود را صرف محیط زیست چوپانان کردند کمال تقدیر وتشکر را بنماییم وهمچنین همکاران وریاست محترم اداره محیط زیست نایین جناب آقای حسین اکبری  که در همه زمینه ها یاری رسان بچه ها بودند.

خسته نباشید

منبع:پناهگاه حیات وحش عباس آباد

تشکر ویژه از آقای مهدی جلالپور بخاطر ارسال تصاویر زیبا

(5) نظرات
  موضوع: محیط زیست ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 12 مرداد 1392 ساعت 12:39 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نایین، برداشت پسته در این شهرستان از اول مردادماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.
به گفته آقای مهندس محمدی کارشناس مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی این مدیریت، برداشت  ارقام زودرس پسته مانند رقم رضایی در این شهرستان از اول مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت. متوسط عملکرد این محصول 1500 کیلوگرم در هکتار پسته خشک می باشد  که در مجموع از 300 هکتار باغات بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.
وی در ادامه افزود از مجموع 1650 هکتار باغات این شهرستان 900 هکتار به کشت پسته اختصاص یافته که 600 هکتار آن نهال و 300 هکتار بارور می باشد. ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی می باشند.
چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان و در فاصله 170 کیلومتری شهر نایین می باشد که به دلیل گرمای شدید هوا محصولات تولیدی این منطقه نسبت به مرکز شهرستان زودتر رسیده، برداشت  و آماده عرضه به بازار می شود. شایان ذکر است توسعه باغات پسته در شهرستان عمدتا در سه سال گذشته انجام شده است.
(1) نظرات
  موضوع: کشاورزی و صنعت ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 12 مرداد 1392 ساعت 11:36 ق.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
                                                                                             
وبلاگ عباس کدخدا با نام" دوستداران میراث فرهنگی چوپانان " راه اندازی شد.

                                        
         برای دسترسی به این وبلاگ به ادرس زیر بروید

                 www.abbaskadkhoda.blogfa.com

(5) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ جمعه 11 مرداد 1392 ساعت 06:59 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

آمار روزانه جمعه 1392/05/11    

 

حداکثر دما  24 ساعت گذ شته        43.0

حداقل  دما   24ساعت  گذشته     32.4   

بارندگی      24ساعت  گذشته          00.0

بارندکی سال زراعی                     125.5

برف سال زراعی                   01.0 cm

حداکثرسمت وسرعت باد             08008


(2) نظرات
  موضوع: آب و هوا ،  نوشته شده در تاریخ جمعه 11 مرداد 1392 ساعت 06:53 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی


برخورد دوکامیون در جاده جندق معلمان پنج کشته و مصدوم برجای گذاشت.




به گزارش اینا به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان، دکترغفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشکی گفت: ساعت 1 بامداد روز گذشته 8 مرداد ماه، طی تماسی با اتاق فرمان 115 شهرستان خور، حادثه برخورد دو دستگاه کامیون در محور جندق – معلمان اعلام شد.

وی ادامه داد پس از اعلام این گزارش چهار واحد از نیروهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی115 استان های اصفهان و سمنان و دو واحد هلال احمر به محل حادثه اعزام وعملیات تریاژ را بر روی مصدومین آغاز کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه 3 نفر از سرنشینان این خودرو در دم جان باخته و دو نفر دیگر مصدوم شده بودند که نیروهای امدادی پس از اقدامات اولیه امدادی از جمله آتل‌بندی، پانسمان و سرم، مصدومان را به بیمارستان شهرستان دامغان استان سمنان و نیز حشمتیه نایین منتقل کردند.

(3) نظرات
  موضوع: حوادث ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 10 مرداد 1392 ساعت 05:38 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی



فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: روز گذشته در محورهای فرعی شهرستان نایین، یکی از سربازان نیروی انتظامی در درگیری با قاچیان موادمخدر به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

شهید محمدرضا احمدی



به گزارش اینا، سردار عبد‌الرضا آقاخانی، در این باره اظهار داشت: متاسفانه روز گذشته، یکی از سربازان نیروی انتظامی در درگیری با قاچیان موادمخدر، در محورهای فرعی شهرستان نایین در منطقه بنوید، به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

وی ادامه داد: در این درگیری سرباز رشید اسلام، "محمدرضا احمدی"، 20ساله از اهالی شهر تودشک، به شهادت رسیدند.
وی گفت: در ادامه درگیری دو نفر قاچاقچی و سوداگر مرگ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار، امروز ساعت 4بعدازظهر، از مقابل مسجد جامع شهر تودشک، به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار میشود.


(3) نظرات
  موضوع: خبرهای منطقه ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 09:32 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی

نماینده مردم نایین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث آب مهمترین مشکل استان اصفهان است که باید با یک برنامه ریزی صحیح و منطقی حل شود.




به گزارش اینا به نقل از ایسنا، سیدحمیدرضا طباطبایی نایینی اظهار داشت: مهمترین مشکل کنونی استان اصفهان کم آبی است که باید به طور جدی با آن مقابله شود و با یک برنامه ریزی صحیح با این مشکل که یک معضل ملی هم به حساب می‌آید برخورد شود.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان هم از دیگر مشکلات پیش روی استان است که باید در اولویت کاری مسؤولان قرار گیرد تا بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار دغدغه جوانان را برطرف کنیم. هم اکنون اکثر صنایع ما با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند که این خود بر مشکل بیکاری افزوده است. ما باید با توانمندی کامل حرکت کنیم و از پتانسیل‌ها به نحو احسن بهره گیریم.

نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در مجلس خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در بحث آب باید اختلافات موجود با استان‌های همجوار اصفهان را حل کنیم تا مردم و کشاورزان بیش از این ضرر نکنند.
(1) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 09:13 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
گذر یک سیارک عظیم از کنار زمین

سیارک، روز سه شنبه 30 جولای (هشتم مرداد) در ساعت 0037 به وقت گرینویچ (05:07 به وقت تهران) از فاصله 3.5 میلیون کیلومتری زمین که 9 برابر فاصله زمین تا ماه است، عبور کرد.

ایسنا: سیارکی عظیم در ابعاد پنج زمین فوتبال صبح سه شنبه از فاصله ایمن از کنار زمین عبور کرد. 
 
سیارک 2003DZ15 با وجود ابعاد بسیار بزرگ، از فاصله بسیار دوری از کنار زمین عبور کرده و به راحتی قابل رصد نبود. 
 
سیارک، روز سه شنبه 30 جولای (هشتم مرداد) در ساعت 0037 به وقت گرینویچ (05:07 به وقت تهران) از فاصله 3.5 میلیون کیلومتری زمین که 9 برابر فاصله زمین تا ماه است، عبور کرد. 
 
فاصله ایمن گذر سیارک عظیم 2003DZ15 با پهنای 152 متر که معادل پنج زمین فوتبال است، هیچ خطری برای زمین ایجاد نکرد. 
 
پروژه تلسکوپ مجازی (VTP) علاوه بر پوشش زنده، تصاویری از گذر این سیارک تهیه کرده است.
(1) نظرات
  موضوع: حوادث ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 09:04 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد