ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
وبلاگ چوپونون هفته اول مرداد 1391
نوشته شده توسط: ذبیح نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،
دعای ابوحمزه برای همه روزهداران در ماه مبارک رمضان قابل بهره بردن است و یکی از یاران نزدیک امام زینالعابدین(علیه السلام) این دعا را از آن حضرت(علیه السلام) نقل کرده است. امام سجاد(علیه السلام) شبها در ماه مبارک رمضان مشغول نماز بودند و هنگام سحر که میشد این دعا را میخواندند.
دعایی قابل استفاده برای عموم مردم
استفاده از دعا مراتبی دارد و حداقل این است که شخص، اگر معنای عبارات دعا را هم نداند، ولی در عین حال نوعی توجه به ذات اقدس الهی داشته باشد و این توجه خودش بسیار با اهمیت است.
حقیقتا برخی از فرازهای دعای ابوحمزه ثمالی برای خواص است و آنقدر معانی عمیقی دارد که فهم و تأمل در آنها نیازمند معرفت عمیقی است که باید آن معارف آموزش داده شود و به راحتی نمیتوان به عمق آن دست یافت.
مانعی برای نخواندن دعا
نفهمیدن یا ندانستن معنای برخی فرازهای دعای ابوحمزه ثمالی نباید مانع از خواندن این دعای شریف شود .
درباره قرآن کریم نیز همین مسئله وجود دارد؛ یعنی اگر کسی معنای عبارات را نمیداند، نباید بگوید که من قرآن نمیخوانم؛ بلکه باید به توجه خاص، آن را بخواند و کمکم به فهم معانی و مفاهیم نیز برسد.
در دعای ابوحمزه ثمالی برخی اوصاف خدای تعالی آمده است و بیان شده که تمام عظمتها و تمام بزرگی از اوست؛ همچنین، در برخی فرازها به مسئله «روششناسی» شناخت خدا پرداخته شده و بیان شده که آیا انسان باید خدای تعالی را از آثارش بشناسد؟ یا این که انسان باید از خود خدا به شناخت او برسد؟
آغاز دعای ابوحمزه ثمالی
دعای ابوحمزه با مسئله شناخت خدای تعالی آغاز شده است. در فرازهای ابتدایی این دعای شریف آمده است: «بِکَ عَرَفْتُکَ وَ اَنْتَ دَلَلْتَنى عَلَیْکَ وَ دَعَوْتَنى اِلَیْکَ وَ لَوْلا اَنْتَ لَمْ اَدْرِ ما اَنْتَ: به وسیله خودت من ترا شناختم، تو مرا بر خود راهنمایى کردى و به سوى خود خواندى و اگر تو نبودى من ندانستم که تو کیستى».
در این بخش از دعای ابوحمزه ثمالی، امام زینالعابدین(علیه السلام) تصریح میفرمایند : شناخت خدای تعالی از طریق خود خدای متعال است؛ بنابراین، شناخت پروردگار بدون عنایت خود او امکانپذیر نیست؛ لذا توحید و معرفت نسبت به پروردگار که شالوده دین است، بدون توجه خاص پروردگار به انسان برای شناخت و معرفت نسبت به ذات اقدس او امکان ندارد.
ریشه تمام مشکلات معنوی
تمام مشکلات معنوی از عدم شناخت صحیح خدای تعالی است .
این که انسان صرفا به زبان بگوید که به خدا اعتقاد دارد، کافی نیست و ما نیاز به شناختی داریم که در زندگی و رفتار انسان، حضور جدی داشته باشد و ضمانت اجرایی برای تقید به احکام الهی را در انسان به وجود بیاورد.
جمله حسّاس و کلیدی دعای نورانی ابوحمزه ثمالی
بِکَ عَرَفتُکَ وَ أنْتَ دَلَلْتَنِی عَلِیکَ وَ دَعوتَنِی إلَیکَ وَ لُولا أنْتَ لم أدْرِ مَا أنْت
برخی از جملههای این دعای نورانی ابوحمزه در حدّ کلید درهای دیگر است . یکی از آن جملههای کلیدی همین است که بِکَ عَرَفتُکَ وَ أنْتَ دَلَلْتَنِی عَلَیْک . این بِکَ عَرَفتُکَ را همه داعیان عرض میکنند: خدایا! به وسیله تو ما تو را شناختیم .
بِکَ عَرَفتُکَ وَ أنْتَ دَلَلْتَنِی عَلَیکْ. این أوَلَمْ یَکْفِ بِربکَ أنَّهُ عَلی کُلِّ شِیءٍ شَهِید(سورة فصّلت/ 53)، یعنی خداوند برای این که روشن بشود، برای این که دیگران به خوبی درک بکنند خداوند حقّ است، خود را به آنها نشان میدهد . آنها با مشاهده خداوند، خداوند را میشناسند. نیازی به آیات آفاقی و انفسی نیست. در اینجا راه و هدف یکی است.
خدا را با خدا باید شناخت؛ «آفتاب آمد دلیل آفتاب»
خداوند سبحانه و تعالی شأنه نور است و ظاهر، و همه موجودات را او به ظهور رسانیده است. انسان میخواهد برسد به او؛ اینکه مخلوق است و ظهور، کجا و کی و چگونه امکان دارد به ظاهر برسد؟ وقتی از اظهارِ ظهور رفع ید نماید، متّصل بشود به شعاع و برگردد به مبدأ نور . برگردد به خورشید ، و برود در ذات خورشید . آنجا دیگر شعاع نیست . خورشید ، خورشید است . و لهذا ذات خورشید را غیر از خورشید ، موجودی نمیتواند بشناسد .
ما هر چه خورشید را تعریف و تمجید و تحمید و تحسین نمائیم ، کجا حقیقتش را توانستهایم بازگو کنیم ؟ کجا خورشید را خواهیم دید ؟ کجا گرمای خورشید را ادراک میکنیم ؟ کجا از عظمت خورشید و نفس خورشید و کیفیّت و کمّیّت آن اطّلاعی پیدا میکنیم؟ ما میلیونها فرسنگ از خورشید دوریم که فیالجمله حرارتی از آن به ما میرسد. وقتی بخواهیم خورشید را نگاه کنیم باید با شیشه سیاه رنگی آن را مشاهده کنیم تا از پشت حجاب سیاه و تاریک فقط بتوانیم قرص آن را ملاحظه نمائیم .
معرفت ما به خورشید همین مقدار است . چه کسی قدرت آن را دارد که خورشید را پیدا کند و عارف و شناسای او گردد ؟ آن کس که از اینجا برخیزد و برود در درون خورشید ذوب شود و محو شود و از ذرّات وجود و هستی او گردی هم نماند ، او خورشید را شناخته است . افسوس که در آنجا «او» پیدا نمیشود و عبارت و لفظ «او» در ذات خورشید راه ندارد .
در بعضی از روایاتی که ذیل این بخش از آیات سوره مبارکه یوسف آمده است که أأنْتَ یُوسُف، آنجا وجود مبارک امام صادق طبق نقل صاحب تُحَف العقول این بیان نورانی را در شناخت خدا ذکر کرد که معرفت شاهد قبل از معرفت وصف اوست. یعنی ما شاهد را اوّل میشناسیم ، بعد صفات او را میشناسیم . ولی اگر موجودی غائب بود، اوّل وصفش را میشناسیم ، بعد ذاتش را میشناسیم . خلاصه آن حدیث این است که: شناخت ذات شاهد قبل از وصف اوست.
شناخت ذات غائب بعد از وصف اوست . بعد استشهاد میکند که برادران یوسف اوّل او را دیدند، بعد به یوسف بودن او پی بردند. أأنْتَ یُوسُف. نگفتند: یوسف توئی! گفتند: تو یوسفی؟ وجود مبارک امام صادق هم میفرماید به این که: خدا مشهود همه ماست. ما اوّل او را میشناسیم، بعد اوصاف او را میشناسیم .
انسان خدا را به وسیله خدا بشناسد. خدا راهنمای انسان است و اگر خدا کسی را راهنمائی نکند نمیتواند خدا را بشناسد . و خدا راهنمائیهای فراوانی را اِعمال کرده است . منتها این سالک مُتطرّق است که باید از این راهها استفاده بکند و به مقصد برسد. پس همگان، همه طوائف و همه ی انسان ها با هر درک و فهمی این جمله را میخوانند، منتها هر کس در حدّ خاصّ خود.
منابع :
بیانات آیت الله جوادی آملی
بیانات حجت الاسلام مظاهرینوشته شده توسط: ذبیح نوع مطلب :خبرای چوپونون ،
مشرق، پایگاه اطلاعرسانی صهیونیستی دبکا در خبری ادعا کرد که ارتشهای اردن و اسرائیل و آمریکا به حالت آمادهباش درآمدهاند تا مانع انتقال سلاحهای شیمیایی سوریه به حزبالله لبنان شوند.
به ادعای این پایگاه که به منابع جاسوسی صهیونیستی نزدیک است، ممانعت از این نقل و انتقال با هماهنگی سه ارتش با یکدیگر صورت میگیرد.
این پایگاه ادعا کرده است که مهمترین مانع و مشکل پیشروی مقابله با انتقال سلاحهای شیمیایی سوری به حزب الله نزدیکی مسیر است، به گونهای که حمل این سلاحها از سوریه و تحویل آنها به حزب الله در منطقه بقاع تنها دو ساعت بیشتر طول نخواهد کشید.
از سوی دیگر تمرکز و استقرار هریک از این ارتشها در بقاع به معنای اعلام جنگ به حزبالله خواهد بود که نه اسرائیل و نه آمریکا به هیچ وجه خواهان چنین امری نیستند، به همین دلیل این سه کشور ترجیح میدهند که این سلاحها را از مقصد و از محل بارگیری در سوریه و پیش از ورود به خاک لبنان متوقف کنند.
کارشناسان، انتشار خبر انتقال سلاحهای شیمیایی سوری به حزب الله را صرفاً یک فریب و گمراهسازی تبلیغاتی و به دور از واقعیت خوانده اند که در شرایط خاص مطرح شده است.
منابع آمریکایی مدعی هستند که سوریه سلاحهای شیمیایی خود را در پایگاه “السفیر” نگهداری میکنند که وابسته به گارد ریاست جمهوری سوریه است و دستورات خود را تنها و تنها از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه میگیرد.
به گزارش خبرنگار اینا از نایین، حجتالاسلام غلامحسین رنجبر در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان نایین در محل دبیرستان زینب کبری(س) این شهرستان اظهار داشت: امسال در قانون بودجه بحث زکات دیده شده و حدود یکصد میلیارد تومان هم به عنوان وجه تشویقی در کل کشور به این امر اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز مبلغ شش میلیارد تومان به عنوان وجه تشویقی در سال جاری در نظر گرفته شده که چهار برابر میزان تشویقی سال گذشته این استان است و میتواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف سازد.
رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: مبلغ تشویقی در روستاهای پرداخت کننده زکات در امر مرمت، آبادانی و بحث های عمرانی مانند ساخت مساجد، خانه های عالم، ساخت مراکز فرهنگی هنری روستا به طور خاص هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای مرکزی زکات در سالجاری 30 درصد از زکات جمعآوری شده در هر شهر و روستایی برای فقرای همان محل هزینه میشود.
رنجبر اولویت هزینه زکات در سالجاری را برای کمک به فقرا به ویژه تهیه جهیزیه، هزینه های درمان، تهیه مسکن فقرا و دیگر امور دانست و افزود: قرآن نیز فقرا را در اولویت دریافت زکات اعلام کرده است و تا زمانی که فقیری در جامعه وجود دارد جایز نیست زکات جمعآوری شده در زمینههایی دیگر مانند بخشهای عمرانی و دیگر زمینه ها هزینه شود.
وی در ادامه با اشاره به این که استان اصفهان به نسبت مساحت زیر کشت محصولات کشاورزی، مقام نخست پرداخت زکات کشور را دارد افزود: در سال گذشته با رشد 560 درصدی پرداخت زکات نسبت به سال 89، بیش از 60 میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمعآوری شده است.
وی با بیان اینکه شهرستانهای فلاورجان، فریدن و اردستان بیشترین میزان پرداخت زکات را در استان داشتهاند ادامه داد: میزان پرداخت زکات جمعآوری شده در شهرستان نایین در سال گذشته بیش از 410میلیون ریال بوده است که این میزان نسبت به سال 89 بیش از 30درصد افزایش داشته است.
ــــــــــــــــــــــ
اگه یادتون باشه چندماه پیش همین آقای رنجبر اومد چوپونون و برا زکات کلی سخنرانی کرد و رفت. از تو همون جلسه مسجد معلوم بود که نتونسته مردما قانعشون کنه. اهالی که هنوز تشویقیای سال قبلشم نگرفته بودن و حتی همون اصل پولشونم چندین هفته از جیبشون رفته بود و تو حساب زکاتیا بود اصلا به سیستم زکات و تشویقیش رضایت نداشتن.
نایینیا موگفتن که پولشون آماده بوده و فقط باید پیگیر مشدن که نشدن. با شناختی که از چوپونونیا داریم بی همتیشون بعید نی. ولی با شناختی که از نایینیا داریم موذی گری اونا هم بعید نی.
بگذریم...
فقط یه چیزی که شنیدم و اصلا خوشم نیومدا مگم شاید هضمش برا شما هم سخت باشه.
همه مودونم که زکات یکی از فروع دینمونه و دادنش واجب و موجب خیر و برکت. به یه سری چیزا تعلق میگیره و طبق جدیدترین شنیده ها به یه سری چیزا هم بصورت مستحبی تعلق میگیره.
اما این طرح تشویقی یخورده بنظر مرسه داره بسمت انحرافی حرکت موکنه. برام سوال شد که منبع این پولی که بعنوان تشویق به زکات دهتده ها مدن کجاهه. اونم این مبالغ بالا. اگه از محل زکات بدن که اصلا درست نیست و محل خرج کردن زکات تشویق زکات دهنده نیست. از طرفی اگه دولت از جیب این مبالغ هنگفتا مده بازم جای حرف داره. مبالغ خیلی بالاهه. اما حرف اصلی من اینم نیس.
دنبال همین حرف و حدیثا بودم که یه چیز جالب شنیدم.
بعضی از روستاها و حتی خود همین چوپونون طی سالهای گذشته یه کلک رشتی جالب زدن و هنوزم دارن مزنن. گفتن این حرفا شاید به مذاق خیلیا خوش نیاد و شاید برا خودمم مشکل درست کنن. ولی حقیقتیه که باید حل بشه حتی به قیمت قربانی شدن یکی مث من!
جریان از این قراره که بعضیا پولی که دارنا و اصلا ربطی به زکات مالشون نداره به ستاد احیای زکات یا اوقاف یا هرجایی که مسئولشه مدن و بعد یه مدت هم اصل پول و هم وجه تشویقیا که مبلغ چشمگیریه دریافت موکنن. البته نمگم افراد حقیقی این کارا موکنن. مثالش بگم "فور اگزمپل": هیئت امنای فلان مکان 2 میلیون دارن. تو هربانکی که بذارن یه چندرغاز سود روش میاد که با توجه به تورم چیزی سود نداره و همون بهتر که خرج کنن. ولی اینا میان پولشونا تحت عنوان زکات به فلانیا مدن و بع مبلغ هنگفتی میگیرن و خرج اون مکان موکنن. اگه خدا عقل و اختیارا داده به ما که خوب و بدا تشخیص بدیم با عقل ناقص من که این صحیح نیست. برکت که نمیاره هیچ این زکات دادنا برکتم از خونهامون مبره.
نکته جالبترش اینکه این کار به سفارش مسئولین مربوطه هم صورت میگیره. آقا پولاتونا تحت عنوان زکات بیارین که ما فلان تومن بالاتر پس بدیم بتون. مسلما اینا عاشق چش و ابروی خشکل ما نیستن. بنظر من یه رقابتی بین استانا شکل گرفته و هرکی بیشتر زکات بگیره دوتا بوس از مسئول مستقیمش کادو میگیره. خب مجموعه تحت مدیریت اینا اداره مشه و زکات بیشتر نشون از مدیریت بیشتر آقایون داره. شایدم برا تبلیغاتش باشه و برای اینکه پزشا به کسای خاصی بدن؛ نمدونم و تو این ماه روزهی خیلی کارشناسی نموکنم تا گناهاشونا -استغفرالله اگه خودشونا ممکن الخطا بدونن البته- پاک نکنم.
درکل کار صحیحی نیس. بویژه اینکه اینکار با اطلاع و سفارش مسئولین انجام بشه..
ایشالا آقایون از ما نرنجن. اگه اطلاع دارن از این کار دگه نکنن و یا لااقل یه جواب منطقی برا کارشون داشته باشن. اگرم بی اطلاعن جلو ثبت شدن این پولا بعنوان زکاتا بگیرن تا هم برکت از مال نره و هم دولت الکی هزینه نکنه.
نوشته شده توسط: ذبیح نوع مطلب :خبرای چوپونون ،
جدیدترین عکسها و خبرها از پروژه سینمایی «از تهران تا بهشت»
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «از تهران تا بهشت» روزهای پایانی خود را در تهران سپری میکند. روز گذشته بازی فرزین صابونی، مهران احمدی و شبنم فرشادجو به پایان رسیده است و چندی پیش نیز بازی جعفر والی به اتمام رسیده بود.
در صحنههای پایانی فیلم صحنههای مربوط به خانه پدر فرهاد فیلمبرداری میشود که مهناز افشار نیز در این صحنهها بازی خواهد داشت. تدوین تصاویر توسط مجید عاشقی در حال انجام است.
مهناز افشار در نمایی از فیلم سینمایی «از تهران تا بهشت»
«علیرضا خمسه» هم جدیدترین بازیگری است که به این پروژه افزوده شده و بهزودی جلوی دوربین ابوالفضل صفاری میرود.
ابوالفضل صفاری تهیهکننده و کارگردان «از تهران تا بهشت» است او با همراهی حسین مرتضاییان آبکنار فیلمنامه این فیلم را نوشته است.
علاوه بر مهناز افشار، جعفر والی، مهران احمدی، ملیسا مهربان، فرزین صابونی، مهدی عباسی، مسعود مهرگان، علی باقری و نازنین پور حدادی در این فیلم ایفای نقش میکنند.
تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:
کارگردان و تهیهکننده: ابوالفضل صفاری/ برنامهریز و دستیار اول کارگردن: روزبه سجادی حسینی / دستیار دوم کارگردان: امین خنگال / دستیار سوم کارگردان: اشکان صفاری / جانشین مدیر تولید: هومن رضوانی / منشی صحنه: فهیمه تقیپور / مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی / دستیار اول فیلمبردار: فرهاد خمسه / گروه فیلمبرداری: حمید رضا رضایی، محمد حسینی، وحید باقری / صدابردار: نظامالدین کیایی / دستیار صدا: محمد توریولیان / طراح چهرهپردازی: مهرنوش طبیبی / مجری گریم: آلاله دشتبان / طراح صحنه: ابوالفضل سلیمی / دستیاران صحنه: محمدرضا بهرامی، حامد آقا علیخانی / طراح لباس:سوسن نوروزی / دستیار طراح لباس:شیرین مسلمی / مدیر تدارکات: امیر هوشنگ حسینی/ گروه تدارکات: عباس بغدادی، مهدی کریمی / تدوین: مجید عاشقی / دستیار تدوین: محمد استاد / عکاس: حمید جانیپور / تصویربردار پشت صحنه: کامبیز نوایی / روابط عمومی: علی ظهوریراد/ سرمایهگذاران: رضا مصطفوی طباطبایی، سید علیرضا سعادت، ابوالفضل صفاری
عالیه نصیف، از نمایندگان فهرست عراق آزاد از دولت خواست تا از ایران از تاریخ ارائه درخواست عراق به سازمان ملل برای توقف جنگ در سال ۱۹۸۲، غرامت دریافت کند.
وی در گفتوگویی مدعی شد: عراق در آن زمان درخواست توقف جنگ را مطرح کرد اما ایران جنگ را تا سال ۱۹۸۸ ادامه داد.
شنیده ها shenideha.com :شیخ علی الربیعی طی فتوایی اعلام کرد”برای تمام منشی های زن واجبه که ۳بار به مدیرش شیر بدهد تا در حکم مادرش باشه وبتواند کنار اون کار کند”
وهابیت یک مکتب نوساخته شبه اسلامی است که توسط اتاق فکرهای بریتانیا برای تغییر ماهیت اهل سنت شکل گرفته است همچنان که برای انحراف تشیع فرقه بهائیت را تدارک دیده بودند که البته در میان جوامع شیعی با وجود نسخه کامل هدایت بشری و مرجعیت بیدار این انحراف رخ نداد.
حاصل وهابیت تغییر چهره پاک اسلام به یک مکتب تربیت تروریسم فارغ اجتهاد باز، عقلانیت دینی، استفاده از مستندات قطعی مثل اصول اربعه مئه و محکمات قرآنی شد. اگرچه این نوع اندیشه از زمان پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد. برای مثال در روند جعل احادیث برای توجیه لعن های پیامبر به عمر و امثال خلفا گفتند پیامبر فرموده است «خدایا من گاهی از روی غضب عده ای را نفرین می کنم. تو بر آنان که من مورد نفرینشان قرار می دهم رحمت کامل بفرست» و از این حدیث جعلی خلفا را بهشتی می دانستند.
آنچه به طور بارز از وهابیت نمود یافت ایدئولوژی القائده ای بود که افغانستان و هم اکنون سوریه را نا امن ساخته و در واقع متاسفانه به عنوان بخشی از اسلام تروریسم نما در جهان قرار شناخته شده است. مفتی فارغ از عقل وهابی بعید است آنقدر جاهل باشد که نداند این فتوا مساوی با فعل حرام است. به هر حال عداوت با شریعت اصیل اسلام ناب محمدی محتمل تر می نماید. منشی رئیس حتما باید دارای بچه نوزاد بوده که شیر داشته باشد. این بدین معناست که او یک زن شوهر دار است. با این وصف تصور نوشیدن شیر از یک زن شوهر دار با توجیه محرمیت همزمان با رئیس و همسر خودش مضحک ترین فتوای تاریخ سنت اسلامی می تواند باشد.
وهابیت طالبانی مدت ها پیش در افغانستان به دلایلی که تنها برای خودشان مقبول بود فعل شنیع لواط را حلال اعلام کرد. با توجه به فتوای شیطانی قبلی این مفتی ها، الربیعی می توانست به لزوم پسر بودن و جوان بودن منشی ها هم فتوا بدهد!
شیخ علی الربیعی احتمالا دفتر مرجعیت خود را هم به این قوانین مزین نموده است!
ــــــــــــــــــــــــــ
ایشالا که مراجع وهابی به نوشیدنش اکتفا کنن فقط
وفات ناکهانی
در اداره نصب شد این آگهی
در وفات کارمندی فرهّی
گفته بود آن آگهی با آه وسوز
مرده آن همکار خیلی کینه توز
مانع رشد وترقّی شما
هر زمان در هرمکان و هر کجا
بوده او امّا دگر امروز نیست
مرگ او جانسوز گرچه او دنی است
همّتی فردا کنید ای یاوران
تا شود تشییع جنازه اش بی گمان
صبح فردا جمله جمعیّت شوید
تا جنازه سوی گورستان برید
ساعت ده جمعیت افزوده شد
این سخن در ذهن ها فرسوده شد
کیست آن مرده که در تابوت خفت؟
کس جواب این معما را نگفت
هر کسی با خود تفکّر می نمود
گر نبود او جای من اینجا نبود
او که مانع بود در پست و مقام
ورنه شغلم بود امروزه به کام
من رئیس قسمتی بودم کنون
می نمودم رشد با صد ها فنون
لیکن او نگذاشت من درجا زدم
با سخن هایش همیشه جا زدم
کیست او باید که لعنت ها شود
مشت او امروز باید وا شود
گفته شد بهر وداع تک تک روید
طالب رحمت برای او شوید
هر کسی بالای تابوتش چو شد
سخت حیران چونکه مرده بود خود
توی آن تابوت بود آیینه ای
راستگو بود او نبود او کینه ای
تا رها گردد ز بندخود " رها "
مانع رشد شما گردد فدا
ابوالقاسم مستقیمی "رها"
بر اساس داستانکی که نام نویسنده آنرا نمی دانم
25 اردیبهشت 89
حوزه: آیتالله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: مسئولان کاری کنند که ماه رمضان از نظر گرانی برای قشرهای ضعیف جامعه مشکلاتی ایجاد نکند. به ویژه در تامین مواد غذایی مردم نباید به مشکل بیفتند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز سلسله مباحث تفسیری خود در ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار میشود، با ابراز خرسندی از تشکیل جلساتی میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم در این زمینه نباید خیلی برای تامین برخی مواد غذایی اصرار کنند. عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار میکنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفتهاند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است.
وی با بیان اینکه من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، تاکید کرد: من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم میتوانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانیها کمر همت ببندد.