چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

خروجی وبلاگ دهستان چوپانان


خروجی وبلاگ دهستان چوپانان




 قابل توجه اعضاء جدید ومتعهد شورای اسلامی ،دهیارمحترم ،فعالین محترم روستا


باعنایت به مشکلات موجود در چوپانان وهمچنین باتوجه به تغییرات بوجود آمده درطول بیش از 30سال گذشته ومهاجرت اهالی بومی به کلان شهرها بخاطر کسب وکار وتحصیل فرزندانشان از 6مدرسه در روستا فقط 2مدرسه یکی پسرانه ودیگری دخترانه از پایه دبستان تا مقطع آخر راهنمایی باز وتعداد دانش آموزان هم بسیارکم میباشند وظاهرا بیشتر به کلاسهای نیمه خصوصی شباهت دارد وجای بسیار تاسف است که انها دبیرستان هم ندارند واگر بخواهند ادامه تحصیل دهند باید به شهرهای مجاور،اصفهان ،یزد و...بروند .وقتی با بچه های روستا وارد صحبت وگپ خودمانی شدیم اغلب آنها از وضعیت موجودگله مند بودند.پسرها غالبا سرخورده وناامید ودخترها افسرده وناامید وهمچنین دیگران هم تحصیلکرده وبیکار وبی هدف درروستا می چرخند.اصلا سیستم مدیریتی فعالی وجود ندارد تابتوان با تهیه یک برنامه کار(کوتاه مدت،میان مدت،وبلندمدت) با کمک خیرین با ایجاد کاروکار آفرینی افراد مستعد روستا را شناسایی وبرای آنها برنامه ریزی واشتغال ایجادکرد وبدین ترتیب با همیاری،نورامید در دل انها روشن نمود.

معلمین اعزامی از نایین بدلیل نبودمحل اسکان ازوضعیت موجود دلخوش نبوده وبسیار گله مند وناراضی بودند ومجبور بودند که هرروز این راه طولانی از نایین تاچوپانان وبالعکس راطی کنند.لازم بذکر است که سازمان مسکن برای کارکنان دولت اعزامی به روستا تعداد دو ساختمان احداث نموده که از 27سال گذشته دراختیار سازمان بهزیستی قراردارد.

مشکل ایاب وذهاب ورفت وآمدها بعلت ناامنی جاده ها مرتب شاهد تصادفات جاده ای وکشته شدن افراد بسیار زیادی میباشد وبرای مثال اخیرا پیش از پایان سال تحصیلی راننده مینی بوس معلمان در این محور با تریلر تصادف وکشته شد وانعکاس خبر آن بحدی بود که کلیه افراد درروستا را ناراحت کرد وبسیار متاسف بودند که چرا باید مجبور باشند که برای کم وکاستی هایی که میتواند درروستا فراهم شودبه شهرهای مجاور بروند وخود رادرمعرض خطر قراردهند.

کمبودهای زیادی وجود دارد مثلا در این 2مدرسه هیچگونه امکانات گرمایشی وسرمایشی،بهداشتی ،سرگرمی وتفریحی برای دانش آموزان وبچه های روستا وجود ندارد.بنظر میرسد با وضعیت موجود سازمان بهزیستی بهتر از مدرسه باشد چون دراین محیطهای فرهنگی وپرورشی به جنبه های تربیتی توجه بیشتری می شود.

ساختمان تخریب شده بهزیستی بدون امکانات اولیه سرمایشی وگرمایشی(بخاری نفتی فرسوده وآبگرمکن فرسوده نفتی) با سرویس بهداشتی های غیر بهداشتی،باوجود کمبودهای مدرسه باز میتوان شرایط مدرسه راتحمل کرد ولی شرایط بهزیستی غیرقابل تحمل است وهر بیننده ای را متاثر می کند.

چطور سازمانی با این وسعت مالی وحامیان مالی بیشمار نمی تواند کمکی به چنین روستاهایی نماید؟! دراین شرایط بسیار اسفبار دیده میشود که نه تنها کمکی نمی کنند بلکه با تاسیس "مهدکودک" خصوصی از آنها نیز هزینه های نگهداری کودکان رابا تعرفه خصوصی طلب میکنند.این سازمان عریض وطویل صرفا بایک مدیر ودو نفر تحصیلکرده لیسانس دیگر با شرح وظایف کارگر،نظافتچی،نگهبان،نامه رسان،مسئول ثبت نام،انجام کلیه امور اداری و...اداره میشود.این افراد با چنگ ودندان کارمیکنند بامید روزی که به استخدام سازمان در آیند.

خوشبختانه زمین بزرگی به سازمان بهزیستی اختصاص داده شده که ساخت آن منوط به تلاش وهمت همه خیرین روستا میباشد.اما بدلیل سوء مدیریت به زباله دانی تبدیل شده است وصرفا نام بهزیستی را یدک میکشد. این درحالی است که با توجه مهاجرت جوانان به شهر درحال حاضرنیاز به خانه سالمندان دراولویت اول رفع نیازهای روستا قراردارد وباید به ان توجه جدی شود،همانطور که مسجد وحسینیه در یک مکان مسلمان نشین جزء ضروریات است با اینکه سالی یکبار درمراسم محرم وسوکواری از حسینیه استفاده میشود.

مشکل بزرگ دیگر چوپانان وجود تعداد زیادی افراد معلول ذهنی،جسمی،روانی وافراد سالمند است که به آنها توجهی نشده.اگر سازمان بهزیستی با همت خیرین محلی قوی عمل کند میتوانیم محل مناسب برای آنان وآیندگان فراهم سازیم بمصداق ضرب المثل دیگران کاشتند وماخوردیم مابکاریم وآیندگان بخورند

امید است با همت خیرین وسرمایه داران وهمیاری سازمان بهزیستی بتوان برای این روستای زیبا ایجاد کار واشتغال و.دانه امید را آبیاری کرده وجوانان روستا را از افسردگی وبیکاری که دغدغه آنها شده نجات داد.

خوشبختانه با تیمی متشکل از اعضای جدید تحصیلکرده ومتعهد شورای چوپانان ودهیار توانمند و(آشنا به مسائل حقوقی وقانون ومقررات وآیین نامه های اجرایی آن) می توان امیدواربود که از این بن بست بوجود امده هر چه زودتراین روستا رهایی یابد وبا عزمی راسخ نسبت به بازسازی روستا با همت خیرین وهمکاری سایر سازمانهای ذیربط مانند سازمان مسکن،بهزیستی،دهداری، سازمان گردشگری و....با کارآفرینی وایجاد اشتغال وارتقاء سطح مهارت های نیروهای انسانی موجود وبالابردن ظرفیتها درروستا مجددا نور زندگی رابه این روستا برگردانیم.

باید توجه داشت که با حمایت از نیروهای تحصیلکرده وبیکار روستا واستفاده از ظرفیت موجود خود روستا دیگر نیازی نیست از شهرها معلم به چوپانان اعزام شود وبرای ایجاد اشتغال وایجاد کارگاههای تولیدی کوچک وزودبازده دیگر نیازی به بعضی تولیدات شهری نیست وبا ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر داخلی وخارجی میتوان تولیدات رابه آنها فروخت ودرامد روستایی را افزایش داد.این اهداف محقق نخواهد شد مگر اینکه تیم اجرایی روستا باتعهد وتقوایی که درخود سراغ دارد با مدیریتی که در خصوص تربیت نیروهای انسانی باید بکار بگیرد با تعاملی که با سازمان های ذیربط مینماید بی وقفه برای رسیدن به هدف تلاش مستمر داشته ودراین مسیر بدون خستگی پیش رفته تا به هدف غائی خودبرسد.

بقول معروف یکدست صدا ندارد وتمام مردم چوپانان باید همت کنند وبا همکاری مسئولین دریک قالب تفکر جمعی واستفاده از توان کاری بانوان وتشکیل تعاونی کارآفرینی بانوان وایجاد خانه های سلامت،کارافرینی،ورزشی ،علم وزندگی ،فرهنگ وهنرو...تشکل های مردمی را ایجاد وتقویت نمایند تاروستایمان مسیر ترقی وایجاد رفاه راپیدا نماید وادامه دهد واز این بن بست نجات یابد.....انشااله تعالی

درود برچوپانان وچوپانانی



 ثبت نام باشگاه فرهنگی ،ورزشی امام حسین (ع) آغاز شد .

از علاقه مندان جهت ثبت نام در کلاس آموزشی ورزش های رزمی زیر نظری مربی استاد پیمان وشاگرد ارشد ابراهیم اردیبی (فرزند احمد اردیبی) در رشته ارتاکاپر و آموزش نانچیکو زیر نظر اقای غضنفر فاتح دارنده گواهینامه آموزش با آقای بنیامین خاکسار تماس حاصل بفرمایند .این باشگاه در مجتمع فرهنگی آقای مجید جلالپور (مجید اسکندر ) برگزار میشود .

شماره تماس اقای بنیامین خاکسار :09397296520

لازم بذکر است از بانوانی که علاقه دارند در هر رشته ای به مربی گری بانوان بپردازند دعوت به عمل می آید .



استاندار اصفهان:

در دولت های نهم و دهم، اقدامات مؤثری در راستای توزیع امکانات و توسعه زیرساخت ها در روستاها و شهرهای کوچک صورت پذیرفته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، علیرضا ذاکر اصفهانی در همای

ش دهیاران سراسر استان که در تالار کوثر برگزار شد، از تمامی دهیاران و بخشداران، به لحاظ فعالیت های خوبی که در عرصه های فرهنگی، عمرانی و گردشگری در روستاها انجام شده است، تقدیر و تشکر نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در طول 4 سال خدمت دولت دهم، خوشبختانه به مسائل روستاها توجه ویژه ای شده است، افزود: بیشتر توان مدیریت استان در راستای حل مسائل و مشکلات شهرهای کوچک و روستاها صرف شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تمام تلاش خود را به کار بستیم و در راستای توزیع امکانات و اجرای زیرساخت های لازم تلاش نمودیم.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه آنچه در شهر می بینیم، برآمده از روستا ها است، تصریح کرد: در راستای مقوله گردشگری روستایی، فعالیت های قابل قبولی در استان انجام شده است.

وی تأکید کرد: با فراهم نمودن زیرساختهای مناسب به خصوص در بخش گردشگری روستایی، تلاش نمودیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

مدیر ارشد استان افزود: امکانات لازم برای توجه به گردشگری روستایی و جذب مسافران و گردشگران به شهرهای کوچک و روستاها تا حد زیادی فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه در استان 950 روستای بالای 20 خانوار و حدود 2هزار روستای کوچک وجود دارد، خاطر نشان کرد: در دولت های نهم و دهم توجه بیشتری به نقاط محروم و روستاها و شهرهای کوچک صورت گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدیریت استان بیشترین وقت را صرف امور روستاها و شهرهای کوچک نموده است و این مسئله فقط اختصاص به حیطه امور معاونت عمرانی نداشته و در سایر حوزه ها نیز بسط پیدا می کند.



رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد:


برگزاری تمامی امتحانات شهریور ماه دانش آموزان در ساعت ۱۰ صبح

خبرگزاری ایمنا: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش گفت: امتحانات جبرانی دانش آموزان در بازه زمانی دوم تا ۱۸ شهریور ماه برگزار می شود.-

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عبدالامیر عرفی از ابلاغ هفت برگ برنامه امتحانات نهایی تمام رشته های تحصیلی دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی شهریور ماه به ادارات کل این وزارتخانه در استان های کشور خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری تمامی امتحانات شهریور ماه دانش آموزان در ساعت ۱۰ صبح و تاکید به ادارات کل آموزش وپرورش برای فراهم کردن فضا و مکان مناسب برگزاری امتحانات، خاطرنشان کرد: نتایج این امتحانات تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به موقع ثبت نام خود را انجام دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: تمامی مناطق آموزش وپرورش کشور موظفند برنامه امتحانی ابلاغ شده را بدون هیچگونه دخل و تصرفی تکثیر و به مراکز آموزشی ارسال کنند.

عرفی افزود:هفت برگ برنامه امتحانات نهایی ابلاغ شده شامل پایه های سوم متوسطه رشته های نظری شیوه سالی – واحدی (روزانه) و نیمسالی- واحدی (بزرگسالان و داوطلبان آزاد)، رشته های فنی و حرفه ای و دوره پیش دانشگاهی (روزانه – بزرگسالان و داوطلبان آزاد) می باشد.

وی اعلام کرد: دانش آموزان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی که در امتحانات خردادماه موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، می توانند در امتحانات جبرانی شهریور ماه شرکت کنند.

f- منبع : انارک تپش


محیط زیست > زیست‌بوم- محمد درویش*:




حرکت از «محیط‌ زیستی اقتصادی» به «اقتصادی محیط‌زیستی» شاید راهبردی‌ترین آرمان و در عین حال مهم‌ترین چالش ربع قرن اخیر نظام‌های مردم‌سالار در جهان بوده باشد؛ رویکردی که برای دستیابی به اهدافش، تعاملی قوی، پویا و انعطاف‌‌پذیر بین نخبگانِ 2 سوی اقتصاد و محیط‌زیست لازم بود تا دانشی میان‌رشته‌ای و همه‌سونگر از ورای آن سربرآورده، بتواند هم ضعف‌های دیرینه رویکرد سنتی به اقتصاد را برطرف سازد و هم نگرش‌های محض و غلوآمیز ‌محیط‌زیستی را به تعادل رساند. 
در این میان، کشف ارزش‌های غیرقابل تبادل منابع طبیعی و آگاهی از حقیقت مزیت‌های نسبی زیست‌بوم، یکی از بنیانی‌ترین شروطی است که تحقق آن، مسیر دستیابی به آموزه فوق را کوتاه می‌سازد. بنابراین، ارزشگذاری اقتصادی کارکردها و خدمات سامانه‌ها یا بوم‌سازگان‌های طبیعی (اکوسیستم‌ها) ازجمله بیابان‌ها یک‌ضرورت است زیرا خدمات و کارکردهای محیط‌زیستی آنها رایگان نبوده و ارزش و بهای اقتصادی به ظاهر نهفته‌ای دارند که بسیار قابل ملاحظه است و درصورتی که این خدمات رایگان تلقی شوند، ممکن است مورد بهره‌برداری و سودجویی بی‌رویه و فشاری بیش از توان خودترمیمی‌شان قرار گرفته و به‌تدریج تخریب شده، ماهیت‌شان تغییر کرده و در نهایت به کاربری‌های دیگر تبدیل ‌شوند.

پرسش اساسی این است: «میزان فضای ‌محیط‌زیستی در دسترس برای هر یک از افراد بشر با توجه به بیشینه سرعت ممکن در استخراج منابع بدون اینکه محیط‌زیست جهانی به‌عنوان یک عنصر حیاتی مورد تخریب واقع شود، چقدر می‌تواند باشد؟»

در حقیقت آنچه کارشناسان حوزه محیط‌زیست را نگران می‌کند، حفظ موضوعی است که اقتصاددانان آن را «سرمایه‌طبیعی» و اهالی محیط‌زیست آن را «خدمات زمین‌زیست‌سپهر - Geo Biosphere-» می‌نامند؛ سرمایه‌ای که هم در معرض کاهش قرار دارد (در نتیجه برداشت منابع توسط انسان) و هم در معرض اُفت کیفیت (با افزایش میزان آلودگی). بی‌گمان یکی از پژواک‌های ناگزیر کاهش سرمایه موصوف در حوزه زیست‌اقلیم‌های کویری و بیابانی، کاستن از توان تعدیل و تنظیم اقلیمی نیوار و یکی از بازخوردهای تخریب کیفیت سرمایه طبیعی، وارد آمدن آسیب به چرخه ترسیب کربن و تولید اکسیژن، تشدید برهنگی خاک و افزایش پدیده طغیان ریزگردها خواهد بود؛ گرایه‌هایی که باید کوشید و اثربخشی و ارزش واقعی آنها را در زیست‌محیط ایران مورد بررسی قرار داد و تخمین زد؛ یعنی همان آرمانی که قرار بود ماده59 از برنامه پنج‌ساله چهارم آن را محقق سازد که البته عملاً نساخت و اینک در سال سوم از برنامه پنجم هم دورنمای روشنی در تحقق آن نمی‌توان یافت.

دشواری ارزیابی سرمایه طبیعی 
نباید از خاطر برد که ارزیابی و اندازه‌گیری سرمایه طبیعی، حتی اگر بخش‌هایی از آن را (مانند قیمت زمین) بتوان به‌صورت کمی بیان کرد، موضوعی بسیار پیچیده و بغرنج است؛ واقعیتی که در دومین گزارش پایش پیشرفت ‌محیط‌زیستی بانک جهانی در آغاز هزاره سوم نیز بر آن تأکید شده بود. در واقع، محیط‌زیست به آسانی کمیت‌پذیر نیست و اغلب اقتصاددانان معتقدند که ارزش سرمایه طبیعی را نمی‌توان به‌راحتی با صرفه‌های اقتصادی بشر مقایسه و تعیین کرد. به‌عنوان مثال، حضور زاینده‌رود و ارزش واقعی این رودخانه راهبردی در مرکز ایران، هنگامی آشکار شد که به‌دلیل فقدانش در طول 3 سال گذشته، آمار بزهکاری، پرخاشگری و حتی تخلفات رانندگی و تنش‌های اجتماعی در سطح شهر و استان اصفهان افزایشی چشمگیر یافت. از همین‌رو، فرصت حضور انسان ِ خسته از ترافیک و ازدحام شهری در پهنه‌های بی‌مانع و زرین بیابانی، ممکن است چنان انرژی‌ای به پویندگانش تزریق کند که آثارش در تولید کار و سرمایه و افزایش بهره‌وری اقتصادی نمایان شود. افزون بر آن، حضور مدیریت شده گردشگران می‌تواند به افزایش درآمد سرانه بوم‌نشینان - مانند تجربه موفق محور انارک، چوپانان، خورو بیابانک تا جندق و مصر که منجر به مهاجرت معکوس در شمال شرقی استان اصفهان شد- شود.



کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام


3 - سایت شجره نامه‌ی ما

ستاد بزرگداشت شهدا ورزمندگان چوپانان در گذشت برادر رزمنده مرحوم مصطفی قلی کلانتری که طی یک حادثه ناگوار جان به جان آفرین تسیلم کرد را به فامیل های بزرگ کلانتری وافضل تسلیت گفته برای بازماندگان آن مرحوم،صبر، شکیبایی و بردباری فراوان از خداوند منان آرزو دارد و خود را در این غم بزرگ شریک خانواده و بازماندگان آن مرحوم می داند و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستاراست. خداوند به همسر، فرزندان ، برادران وخواهران آن مرحوم اجر صابرین عنایت فرماید که حضرتش فرمود:

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

5 - سایت شجره نامه‌ی ما

این ستادبرخود لازم میداند ضمن گرامیداشت یاد وخاطره آن فقید سعید خاطره نوشته شده از ایشان در رابطه با شهید احمد ثابتی وتعدادی از عکسهای ایشان در جبهه های جنگ وتقدیر نامه ای که زمان جنگ دریافت نموده است را در اختیار عزیزان هم ولایتی قراردهد:


تاریخ اعزام : 15/9/60

مدت حضور در جبهه :24ماه

محل خدمت : جبهه های غرب وجنوب ، گردان ویژه جندالله

همرزمان : شهید احمد ثابتی وآقایان مهدی بقایی ،سعید رستاقی ،محمودکلانتری وحسین یاوری

خاطره شهادت شهید احمد ثابتی از زبان همرزمش برادر رزمنده مرحوم مصطفی کلانتری.


« روز قبل از شهادت احمد ، گردان ما (گردان جندالله)برای انجام ماموریتی از سنندج عازم سردشت شد . درسردشت دریک ساختمان نیمه ساخته ای مستقر شدیم ، احمد درگردان بی سیم چی بود درهمان روز بی سیم اوخراب شد وقرارشد بدلیل خرابی بی سیم احمد در عملیات فردا شرکت نکند ولی اوکه دعوت شده بود این چیزها نمی توانست از رفتنش جلوگیری کند . لذا به هر زحمتی بود توانست نظر فرمانده را برای رفتن به ماموریت جلب کند به شرط اینکه بی سیم را به یکی ازافرادی که دراین عملیات شرکت ندارد بسپارد ، چون واحد ما درآن عملیات شرکت نداشت وشهید ثابتی با من بسیار رفیق بود بازبان خاص خودش مرا راضی کرد که بی سیم اوراتحویل بگیرم ، فرداصبح احمد وتعدادی از رزمندگان جهت انجام ماموریت حرکت کردند که دربین راه در کمین ضدانقلاب می افتند درآن درگیری احمد به آرزوی خود که لقای خدا بود رسید . احمد قبل از رفتنش یک پاکت به من داد وگفت تازنده هستم درش راباز نکن واین مدت زیادطول نمی کشد . بعداز شنیدن خبر شهادتش در پاکت راباز کردم دیدم وصیت نامه اوست چه خوب می دانست کجامی رود ، او رفت ومارا در تنهایی غربت خود غریب گذاشت . روحش شاد و راهش پر رهرو باد. » انشاالله روح رزمنده مرحوم مصطفی قلی کلانتری هم شاد وباهمرزم شهیدش محشور باد.



2 - سایت شجره نامه‌ی ما




چند عکس از آنمرحوم در ادامه مطلب



- به مناسبت درگذشت شادروان مصطفی قلی کلانتری مراسم یادبودی در روز دوشنبه مورخ 1392/04/10 در مسجد چهارده معصوم یزد از ساعت 17الی 19 برگزار می شود.

« تشریف فرمایی شما سروران گرامی موجب شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود. »


شماره: 9/6/462

تارریخ : 92/4/5

استانداری اصفهان

فرانداری شهرستان نائین

بخشداری انارک

فرم شماره 39

آگهی تایید صحت برگزاری انتخابات

بدین وسیله به اطلاع عموم اهالی حوزه انتخابیه روستای چوپانان بخش انارک شهرستان نائین میرساند که صحت انتخابات در این حوزه انتخابیه مورد تایید قرار گرفا و در نتیجه افراد نامرده زیر:

1_آقای قدمعلی حلوانی نام پدر قلی دارای 234 رای

2_ آقای سیدجواد هاشمی نام پدر سید محمود دارای 229 رای

3_ آقایمحمد جلالپور نام پدر خسرو دارای 197 رای

4_ آقای رمضانعلی قدرت نام چدر حسن دارای 167 رای

5_ آقای مجتبی ثابتی نام پدر علی اصغر دارای 159 رای

به عنوان اعضای اصلی و

1_ آقای مسیب کلانتری نام پدر عباس دارای 155 رای

2_ آقای حسین خاکسار نام پدر وشحال دارای 138 رای

3_ آقای محمدرضا حلوانی نام پدر حسینقلی دارای 121 رای

به عنوان اعضا علی البدل شورای اسلامی روستا انتخاب شدند.

اینک در اجرای بند 2 ماده 74 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش چنانچه کسی به تایید صحت برگزاری انتخابات معترض باشد میتواند حداکثر ظرف مدت دو روز پس از انتشار این آگهی شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان مستقر در فرمانداری شهرستان نایین اعلام نماید.

محسن ریاحی چلوانی

سرپرست بخشداری و رئیس هیات اجرایی بخش انارک

دست در دست هم دهیم به مهر وطن خویش را کنیم آباد

مهم است وجدی بگیرید

سالها پیش درزمینی که به باغ ملی معروف بود ساختمانی ساخته شد که دانش آموزان درآن به تحصیل مشغول بودند بعدها این ساختمان تغییر کاربری به ساختمان بهزیستی داد واکنون به خرابه ای تبدیل شده است که استفاده ازآن بسیار مشکل است وکودکان پیش دبستانی ومهد کودکان در ساختمان اجاره ای مشغولند که آنهم مشکلات خاص خودش را دارد واز امکانات رفاهی بی بهره اند وحتی هنوز از بخاری وآبگرمکن نفتی استفاده میکنند که برای جایی که کودکان باشند هر یک این وسایل مانند بمبی پرمخاطره هستند.هم اکنون زمینی دراختیار بهزیستی قرارداده شده که مقابل انبار دهیاری است ومناسب برای بهزیستی،اما اداره بهزیستی نایین برای ساخت آن شرایطی راطبق قانون بهزیستی جاهای دیگر ،گذاشتند که چنانچه ساختمان بهزیستی با همیاری مردم تامرحله سقف ساخته شود پس از آن اداره بهزیستی با بودجه بقیه ساختمان راتکمیل خواهد کرد.
همانطور که همشهریان گرامی مستحضرند برای معلولان وافرادمعلول ذهنی روستا تاکنون هیچ امکاناتی درنظر گرفته نشده وبعضی از اینان توانایی رفت وآمد به جایی را ندارند وتنها درخانه نشستند وافسردگی هم گرفتند وهیچ امیدی هم ندارند که کسی کاری برایشان انجام دهد چنانچه مجتمع یا ساختمانی بدین منظور وجود داشته باشد میشود از این عزیزان استفاده کرد در صنایع دستی و....میشود از آنان بهره برد وزحمات آنان را بفروش رساند وزندگی را در آنان امیدوارکرد.
لذا شایسته است که این مسئله را جدی بگیریم واین نیست مگر به همت والای شما عزیزانی که تا حدودی دستتان به دهانتان میرسد ،از خیرّان،سرمایه داران،دوستداران فرهنگ وآنانی که میخواهند برای آخرت خود کاری کنند که نامشان زنده بماند باید بسیار جدی گرفته شود کمک کنید تا بتوانیم این ساختمان بهزیستی را بسازیم تاامید را دردل خیلی ها که افسرده شده اند زنده کنیم .من فکر میکنم که اگر بخواهی به عتبات عالیات بروی وتوانایی آن رانداشته باشی که به کشوری مسافرت کنی وجه آنرا اگر به اینگونه اماکن خرج کنی ثواب آن کمتر از خانه خدا وعراق وسوریه نباشد وکاری برای آخرت خویش کرده ای ونام خود را ماندگار هم میکنی.

(حی علی خیرالعمل)

بنابرین از تمامی افرادی که چه در چوپانان وچه دوستداران چوپانان که در شهرها زندگی میکنند تقاضا میکنم که چنانچه مایل به کمک در ساخت ساختمان بهزیستی هستند میتوانند کمکهای نقدی خود را به این شماره حساب واریز نمایند.
بانک کشاورزی ساختمان بهزیستی خانم یزدانی.2-66546897
مسئله دیگری که بسیار مهم است بانوان گرامی هستند که منابع بسیار غنی برای صنایع دستی هستند وهم اکنون در کنج خانه ها منتظر افسردگی هستند یا این بیماری بسراغشان آمده وخوشبختانه برای آنان هم تفکراتی شده اگر از آن استقبال شود بسیار کارساز وبرای خانمها مفید واقع خواهد شد .خانم زاهد همسر آقای فاتح در حال تاسیس شرکت تعاونی بانوان چوپانان هستند که یکی از کارهای این تعاونی خرید وفروش صنایع دستی بانوان است از قبیل، گلیم؛ قالیچه ،ادویه جات،سیر وپیاز خشک،سبزیجات خشک ،نان خشک وبسیاری از صنایعی که حضور ذهن ندارم بنویسم را میتوانند در انجا دادوستد نمایند مشروط برآنکه با خرید سهام آن عضو شوند سهام در نظر گرفته شده برای هرسهم مبلغ 10000 تومان وحداقل خرید سه سهم یعنی 30هزار تومان است که بتوان در ابتدای امر کاری صورت داد.شماره حسابی برای همین منظور در نظر گرفته شده که بنام خانم یزدانی میباشد عزیزانی که سوالی در این زمینه دارند هم میتوانند با شماره های ذیل تماس بگیرند.شماره حساب ساختمان بهزیستی چوپانان- بانک کشاورزی چوپانان..... 
شماره حساب شرکت تعاونی بانوان چوپانان- بانک کشاورزی چوپانان: 0-66479136
شماره تلفنهای پاسخگو:
3322518-0324خانم یزدانی
09197556350 خانم زاهد.
کارهایی هم در خصوص گردشگری در دست انجام است که درپایان چوپانان بعنوان منطقه گردشگری بشود وجذب توریست هم شامل میشود واین شرکت تعاونی در آن موقع بسیار خوب جواب میدهد وزحمات عزیزان به ثمر خواهد نشست که انشااله در دست اقدام است وقول هایی در این زمینه داده شده است.مشروط براینکه با استقبال اهالی روبرو شود ونگوییم ولش کن شما چکار داری به این کارها برو زندگیتو بکن هستند دیگرانی که کارکنند وما استفاده کنیم این شعارهای سرد کننده بی مورد است وهمت والای شما رامیستاییم.

منتظر حضور گرمتان هستیم

باسپاس:غلامعلی صمیمی

منبع : www.catheaven.ir




ورود ناخوانده یک مهیمان زیبا (ولی یکم عصبانی) به خلوت کمین شبانه محیط بانان در پناهگاه حیات وحش عباس آباد


برای مشاهده کلیپ و متن روی ادامه مطلب کلیک کنید.

Sun, 30 Jun 2013 10:00:00 GMT choopananvatanhttp://choopananvatan.blogfa.com/post/1274/%d8%a2%da%af%d9%87%db%8c-%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af-%d8%b5%d8%ad%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%da%86%d9%88%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86
http://choopananvatan.blogfa.com/post/1277/%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%db%8c%d9%87f
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد