چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

مشاهده 4 قلاده یوز در عباس آباد


یوز3

ایرن- محمد محمدپور: رئیس اداره محیط زیست نائین از مشاهده دسته کم ۴ قلاده یوز طی دو ماه اخیر خبر داد.
رئیس اداره محیط زیست نائین از مشاهده دسته کم ۴ قلاده یوز طی دو ماه اخیر خبر داد. به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران، حسین اکبری گفت: «حدود یک هفته پیش یک رهگذر بومی از مشاهده یک قلاده یوز در دره شورا گزارش داد. ما امیدواریم دوربین‌های ما این یوز را به ثبت رسانده باشند.»   
وی در گفتگو با خبرنگار ایرن افزود: «حدود دو ماه پیش نیز سه قلاده یوز در این دره مشاهده شد.» 
اکبری یا اشاره به اینکه اخیراً در منطقه خلق مجاور سیاهکوه نیز طعمه یوزکشف شده است ادامه داد: «ماموران ما اعلام کردند که طعمه شکار شده تازه و متعلق به یک جفت جبیر بوده است.» 
به گفته این مقام مسئول در زیستگاه عباس آباد دست کم دو خانواده یوزپلنگ ایرانی زیست می‌کنند وحضور بین ۷ تا ۱۰ قلاده یوز در این زیستگاه برآورد شده است. 
ایشان با تاکید بر اینکه دوربین‌های کار گذاشته شده در عباس آباد برای ثبت جابجایی یوز‌ها کافی نیست، گفت: «تنها سه دوربین در منطقه بسیار وسیع عباس آباد کار گذاشته شده است در حالی که عباس آباد از نایبندان و توران وسیع‌تر است.» 
وی از قوچ و میش به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ نام برد و افزود: «شمار آهو جبیر به عنوان طعمه‌های دیگر یوز در این زیستگاه به ۱۵۰ راس می‌رسد. نکته جالب اینجاست که یوز‌ها به جای آهو به قوچ و میش گرایش یافته‌اند و با توجه به وجود قوچ و میش مسن، شکار آن‌ها برای یوز آسان است.»
[برگرفته از: 
خبرگزاری مستقل محیط زیست]
(7) نظرات
  موضوع: محیط زیست ،  نوشته شده در تاریخ دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 11:11 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد