چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

چهارمین کتاب آشنایی با زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی : پناهگاه حیات وحش عباس آباد

چهارشنبه 19 مرداد 1390

عباس آباد نام چهارمین کتاب آشنایی با زیستگاههای یوزپلنگ آسیایی می‌باشد که توسط «اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین» تهیه گردیده و با همکاری و پشتیبانی «اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان» و «دفتر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ و زیست بومهای مرتبط با آن» در حال انتشار می‌باشد. نویسندگی این اثر را حسین اکبری و مهدی جلالپور به عهده داشته‌اند و با شمارگان 2000 نسخه منشر می‌شود .
در این کتاب ویژگیهای شاخص و منحصر بفرد «پناهگاه حیات وحش عباس آباد» و ارزشها و ظرفیتهای این زیست بوم کم نظیر که دارای اعتبار ملی و بین المللی بوده ارائه شده است و قرار است به منظور افزایش دانش همگانی زیست محیطی و ارتقاء فرهنگ مشارکت عمومی که رکن اصلی حفاظت و بهسازی عرصه‌های زیست محیطی بوده در میان مردم منتشر شود. 
پیش از این نیز کتابهای معرفی مناطق توران، نایبندان طبس، و پارک ملی کویر از سوی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و ادارات کل استانهای مربوطه منتشر شده است. پناهگاه حیات وحش عباس آباد با حدود 400 هزار هکتار وسعت و سیمای کوهستانی صخره‌ای، تپه ماهوری، دشتی، رودخانه‌ای، سیلابی و ماسه‌ای دارای تنوع زیستی فوق العاده شامل 42 گونه پستاندار، 85 گونه پرنده بومی، 175 گونه پرنده مهاجر، 32 گونه خزنده و انواع بندپایان می‌باشد.





(11) نظرات
  موضوع:  نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 11:29 ق.ظ
نویسنده: مهدی جلالپور

نظرات 1 + ارسال نظر
وب مانی چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد