چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

وبلاگ چوپونون هفته سوم مهر 1390

وبلاگ چوپونون هفته سوم مهر 1390  

موزۀ چوپونونیا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

چند روزیه که موزۀ مردم شناسی اشکذر با همّت چوپونونیا در محل حموم باغستان اشکذر مشغول به فعالیت شده.
موزۀ مردم شناسی اشکذر که محل جمع آوری و حفاظت از اموال و اشیاء قدیمی شهرستان صدوقه، چندماهی میشه که با بودجۀ 300 میلیونی راه اندازی شده. مدیریت این موزه را خانم فاضلی و آقای مختار، دوتا از جوونای فعّال در عرصۀ فرهنگ چوپونون بعهده دارن. علاوه بر اشیاء قدیمی شما میتونید در این موزه از مشاغل سنّتی مثل کاربافی و ریسندگی و ... هم دیدن کنید و از محیط چاییخونۀ سنّتی و بسیار زیبائی که این عزیزان راه اندازی کردن لذّت ببرید.
حتماً به یکبار دیدنش میرزه و حتی میتونین تو مسیر چوپونون-یزد یه "نیــم چـُـســکۀ" خوبی اونجا داشته باشین. ایشالا عکسای زیبای این موزه را بزودی تو سایت سینا یا خبرگزاری خواهیم دید.       و مِن اللهَ توفیــــق


پنجشنبه 21 مهر 1390

چرا ما این حالی هسیم؟!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

اینکه میگم انتقاد نیست. بهم ثابت شده، ولی دلیلشا نمدونم. میدونم اکثر کاربرای اینترنت تماشاچی هستن و خودشونا وارد بحث نمیکنن. سرشون درد نمیکنه لذا دسمالش نمیبندن. این دوستان نمیدونن مشارکت در بحث و یه نظر ساده چقد میتونه ما را امیدوار کنه و چه اشتیاقی برای ادامۀ کار ایجاد میکنه. کاری به این دوستان ندارم فعلاً. این بحث باشه برا یه درددل دگه. حرف الانم اینه که مابقی دوستامون برای نظرات منفی خودشون بیشتر ارزش قائلن تا نظرات مثبتشون. اگه یه فکر و ایدۀ مثبت داشته باشیم حاضر نیستیم به خودمون زحمت کلیک رو نظرات و تایپ نظرا بدیم. ولی همین خودِ ما اگه با یه قضیه مخالف باشیم حاضریم تومار هم پر کنیم و دنبالش باشیم. این رویه بنظرم درست نمیاد، چون بتدریج مطالب مثبت کنار گذاشته میشن و از هدفمون دور میشیم. یه مثال بزنم. دهیار از همه خواسته همفکری کنیم باهاش و نظری داریم بهش بدیم. چقد استقبال شد؟  چند نفر کامنت گذاشتن و ایده های خودشون یا ایده هایی که تو شب نشینیا و غیره شنیدنا ارائه دادن؟
شما بگید چکار کنیم؟


پنجشنبه 21 مهر 1390

یه کار زیبا!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

تو این بلبشوی مملکت که همه دنبال چرخوندن زندگی خودشونن و کسیا با کس دگه کاری نیس یکی از بچه اربابی های قدیم یه کار بزرگی کرده. این بزرگوار برای زیباتر شدن نمای روستا گوشه ای از ملک شخصیشونا به چوپانان تقدیم کرده و از دهیاری و بنیاد مسکن خواسته نقشه های خودشونا مرور و نتیجه را بهشون اعلام کنن. ایشون میخوان تا جائی که به زیبائیِ خیابون کشی روستا کمک کنه از زمینشون عقب نشینی کنن.
دستتون را میبوسیم و همین که اینهمه به آبادیتون علاقه نشون میدید امیدها را توی دلامون زنده نگه میداره.


پنجشنبه 21 مهر 1390

بزودی شروع به کار احداث لاین دوم نائین-طبس

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

تا یکی دوهفتۀ دیگه فاز اول احداث لاین دوم مسیر نائین-طبس شروع میشه. پیمونکار فاز اول این پروژه شرکت بهار دیمۀ اصفهانه. در فاز اول پروژه جادۀ نائین-انارک دوبانده میشه. فاز دوم از کیلومتر 35 چوپانان تا خور و فاز سوم از خور تا طبس خواهد بود. پروژۀ دوبانده کردن جادۀ نائین-طبس میتونه تا حدودی برای چوپونونیا اشتغالزا هم باشه. هم مستقیماً با جذب نیروهای بومی و هم غیرمستقیم با توجه به حضور مستمر و پرتعداد کارگران و ... در منطقه! من خودم پیگیرش هستم. اگه کسی مایل به کار هست اسم و مدرکشا تو قسمت نظرات بنویسه تا باهاشون صحبت کنیم.


چهارشنبه 20 مهر 1390

پس نگیدا!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

من نگفتم شما هم جائی نگید. پریروز هفت برادرون بعد از چند سال ستارۀ سهیل را در چوپونون پیداش کردن و فعلاً به اسیری بردنش. بابا از قدیم گفتن "دودوتا میشه چارتا"! مملکت حساب داره! امیدواریم مشکل همشهریمون حل بشه و هرچه زودتر بره سر زندگیش!


چهارشنبه 20 مهر 1390

پیرایش مکث

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

آرایشگاه مکث چندروزه که در چوپونون افتتاح شده و شروع به کار کرده. آرایشگرش تقریباً غریبهه ( برادرِ دومادِ شمسعلیِ کلانتری)، آقای مالکی همه روزه آمادۀ ارائۀ خدمت به چوپانانها هست و بعد مدتها معضل موهای بلند و آشفته هم رفع خواهد شد. حالا تا ببینیم دست کارش چطوره!


چهارشنبه 20 مهر 1390

عقد آقای محبوبی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

جشن عقد
دوماد: غلامرضا محبوبی پسرعیدمحمد
عروس: ؟ اهل یزد
زمان: فکر کنم شب میلاد امام رضا (ع)
مکان: یزد


سه شنبه 19 مهر 1390

دکتر افشاری با خانوادۀ جدید برگشته

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

 حتماً دکتر افشاریا همه میشناسید.4-3 سالی پزشک درمونگاه بود و بخاطر ویژگیهای خاصی که داشت نقل اکثر مجالس بود. اتفاقاً یکی از کسائی که پا تو کفشش کرده بودن خود من بودم. از اون اخلاقیات و روحیات خاصش که بگذریم اگه خاطرتون باشه دکتر افشاری همش با مادر و خواهرش میومدند چوپونون . مادر دکتر گاهی نقش اسکرین را ایفا میکرد! یعنی مریضای عصر و شب اول توسط مادر دکتر ویزیت میشدند و اگه ایشون تشخیص میدادن که اورژانسیه که صدای گلپسر میزدن، وگرنه مریض را ردش میکردن! صحبتا کوتاه کنم که دکتر بعد از رفتن از چوپونون یه مدت انارک و کجون بود و تو همین مدت کوتاه که کجون بود با پزشک اونجا آشنا شد و خیلی زود خانم دکتر ناظری شد خانم آقای دکتر افشاری. دکتر افشاری و خانمش 15 روز ایلام خدمت میکنن و بقیه ماه را میان تو منطقه که این یه هفته را به پست چوپونون خوردن. الانم آقای دکتر خانوادۀ قدیمی را -که بنظر جزء لاینفک میومدن- انارک جاشون گذاشته و با خانوم دکتر اومدن چندروز چوپونون. برای ایشون آرزوی زندگی خوب و خوش و مدارج بالاتر را داریم.  


سه شنبه 19 مهر 1390

جلسۀ شورا و دهیاری با بخشدار

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

دیشب سرپرست بخشداری انارک، آقای عادل زاده مهمون دهیاری بود. در جلسۀ دیشب بین شورا-دهیاری با بخشدار راجع به مسائل آبادی بحث بعمل آمد. منجمله قضیّۀ پیش دبستانی هم مطرح و قرار بر پیگیری شده است.


سه شنبه 19 مهر 1390

سفر کربلای سرکویریا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

چند روزه که آقایان اسفندیار سرحدی، حاج مصطفی یزدانی، حاج محمد خرامان، علی خواهان و خانمها زینب خرامان، سکینه بگم طباطبائی، سیده سلما طباطبائی، آغابییگم مرتضوی و معصومه یزدانی عازم عتبات عالیات شده اند.

از ایشون التماس دعا داریم


دوشنبه 18 مهر 1390

اوضاع اینترنت خرابه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،

امروز هم اینترنتا خوب نبودن. از صبح چندبار قطع و وصل شده. الان هم سرعتش بالا نیست. فیس بوک و یوتیوب هم فیلترش شکسته شده بود برای چند ساعت و بدون فیلتر شکن میشد بری توش. امیدوارم زودی درست شه که کار زیاد داریم.


دوشنبه 18 مهر 1390

مریض شدن در چوپانان ممنوع

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،درد دلای چوپونونی ،

از دیشب چوپونون بی پزشک شده. پزشک ثابتمون ( خانم دکتر هنرمند) که انصافاً هم از نظر سواد و تجربه خیلی وارده و هم شخصیت و اخلاق بالائی داره دیروز شیفتش تموم میشه و حتی اضافه بر اونیکه از شبکه بهش میگن وامیسته. شبکه امروز پزشکیا جایگزین نمیفرسته و با آسودگی خاطر هرچه تمامتر گفتند حالا یه روز چوپانان بی پزشک باشه. درسته که مردم ساکت و کم حاشیه ای داریم، ولی اینم درست نیست که حالا کارای درمونگاه چوپونون به لطف دکتر شریفی رو غلتک افتاده یکی دوتا تو شبکه پیدا بشن و نبودن پزشک مجدداً عادی قلمداد بشه. عصر امروز یه مرد سوختگی داشتیم و متاسفانه پزشک نبود که معاینه دقیقی روش انجام بده. بالاخره هم خونوادش از یزد اومدن بردنش یزد. از آقایون میپرسم خودتون و خونوادتون را جای این آقا با 5% سوختگی درجه 2 و 15% سوختگی درجه 1 گذاشتین؟

از شورا و دهیاری تقاضا داریم برای یک ساعت عدم حضور پزشک هم کوتاه نیان و از شبکه بهداشت برای این یه روز جواب بخوان.

در پایان اول از خدا میخوام تا زمانیکه پزشک جایگزین نیومده هیچکس مریض نشه و کارش به دوا دکتر نکشه، دوم هم همینا میخوام، سوم هم همینا میخوام، دست آخر از خدا میخوام اگه قرار باشه اتفاقی برای کسی بیفته اون کس از مرتبطین همین آقایون باشه بلکن دیگه اینقد بی تفاوت به سلامت و جون مردم نگاه نکنن.

از آقای قیصری هم انتظار داریم این چک و چونه ها را بزنه اونجا تا این اتفاقات عادی و روزمره نشه.


دوشنبه 18 مهر 1390

تبریک به دکتر مهدی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

دکتر مهدی هم به جرگۀ متخصصین پیوست.

در کنکور دستیاری امسال آقای دکتر مهدی حلوانی تونست قبول بشه و داره تخصص داخلی میخونه. خونوادۀ حلوانی دارن یه رکورد تو چوپونون از خودشون جا میذارن. بعد از دکتر عباس (متخصص اطفال) و دکتر ابوالحسن (متخصص و فوق تخصص ریه)، دکتر مهدی سومین برادر متخصصشونه.

ایشالا که موفق باشن و بتونن به همه ایرونیا و چوپونونیا خدمت کنن.

از همینجا به دوست خوبم دکتر مهدی تبریک میگم.


دوشنبه 18 مهر 1390

بزرگترین شخصیت چوپونون -از اول تا حالا- ....... بوده

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :بقیه شا تو بگو ،


ذبیح: .... حاج محمد زاهدی
رضوی: .... اولین شهید چوپانان شهید بمانعلی طاهر و درپی آن سایر شهدا روستا خصوصاشهیدغلامرضا مرتضوی نتها شهید متاهل روستا وشهید مهدی اسکندری شهید ۱۵ساله روستا
  ؟  : .... یا ا...، من میگم همه شهیدای چوپونون
  ؟  : .... من میگم خالو،چون ازاری نمى رسونه!!!!
  ؟  : .... من میگم دایوو
رضا اصغر: .... محمدرضا حلوانی شکاربان
شاهد: .... شهدا

غلامرضا پاسیار: بنظرمن مرحوم حاج محمدزاهدی ومحمدهایی که چوپانان رابوجودآوردندوهیچگاه به مردم زیردستشان زور نگفته اندوباعث بوجودآوردن کار در زمان حیاتشان شده اندضمنآمحمدبه معنای ستوده است واین نام بعداز چوپانان بهترین نام برای این آبادی میباشد

؟؟؟


دوشنبه 18 مهر 1390

سنگ بزرگ نشونۀ نزدنه!!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

همه دلشون میخواد آبادی پیشرفت کنه. تو اینش شکی نیست. ولی یه عده ناامیدن و میگن دیگه فایده نداره، یه عده دوست دارن یجورایی بشه ولی خودشونا درگیر نمیکنن و میخوان بقیه زور بزنن و اونا حالشا ببرن، یه عده بین ناامیدی و امیدواری موندن و هی اگر میارن تو کار، یه تعدادی هم امیدوارن و حاضرن کمک هم بکنن.

تعداد زیادی از دوستان این بحث را مطرح میکنن که فاصلمون تا 2500 خیلی زیاده و امکانش نیست. 1600 نفر کم داریم!؟ اووووووووووووووه! ..... برا همینم کارمونا بیفایده میدونن!

و امّــــــــــــــا ....

1- پنج سال پیش شاید خیلیا یادشون باشه. تک و تنها افتادم دنبال کارای آمار، تنها کمکم دکتر حلوانی بود که پشتگرمیم همش از اون بود، تنهایی با تماسای مکرر 300 تا شناسنامه جمع کردم و آمار 1200 نفری به 1500 رسید. بگذریم که چه عذابایی کشیدم. ولی حرف من اینه: اونسال تنهایی 300 تا جور شد، آیا امسال با این همت جوونا و کمک اینترنت و ارتباطای بیشتر و اینکه تعداد زیادی دنبال کار را دارن 1600 نفر جور کردن غیرممکنه؟ همت خودمونا دست کم نگیریم!

2- بفرض که زورمون نرسید به 2500 برسونیم ، ما اگه جمعیت را به 1500 برسونیم شورای آینده 5 نفره میشه و این کج اخلاقیایی که الان تو شورا میبینیم به حداقل میرسه. بودجۀ آبادی بیشتر میشه و ....

3- آمارگیری تموم مشه و هربار که میایید چوپونون و اوضاع خرابشا با انارک و ... مقایسه میکنید دلتون خواهد سوخت که ایکاش ما هم فلان و چلان! لااقل تو این قضیه کمک کنیم که پسفردا سرمون جلو خودمون بالا باشه که ما که تلاشمون را کردیم و نشد.

4- آقا سایت خبرگزاری حدود 1000 تا روزانه بازدید داره. فقط کافیه نصف این تعداد -که اکثرا جوون هستن- همت کنن، با خونواده صحبت کنن و با پدر و مادر و خواهر برادرا وردارن بیان چوپونون. اگه همشونم 3 نفره باشن مشه 1500 نفر اضاف! بابا فقط یه یاعلی کارشه! فقط!

و

باز هم خواهش موکنم! هرچی شما مگت درست! همین یه بارا به حرف من نادون گوش کنت شما! یه 4-3 روز به خودتون عذاب بدت و بعد که شهر شدِم مث انارکیا یه عمر حالشا ببرت!

مشه بخدا! اگه پا پس نکشت مشه!

واژگونی پراید پشت چوپونون

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

عصر امروز یه پرایدی که از ساری عازم بندرعباس بود، 5 کیلومتر بعد چوپونون تو جادۀ اردکان چپ کرد. خوشبختانه تلفات جانی نداشتند. راننده و خانومش و بچۀ 1/5 ساله شون توسط پرسنل خوب و زحمتکش اورژانس 115 چوپانان (بویژه خودم) به درمونگاه منتقل و سپس با آمبولانس درمونگاه به نائین اعزام شدند.


یکشنبه 17 مهر 1390

عقد آقای موسوی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بادا بادا مبارک باداااااااااااااااااااااااااااااااااا


"جشن عقد"


دوماد: سید جواد موسوی پسر سیدمحمود


عروس: ؟


زمان: دیروز


مکان: اصفهان


_________________________________________________


تبریک اینجانب را پذیرا باشین، ایشالا که در کنار هم، 120 سال، سایه تون رو سر 10 تا بچه تون باشه


یکشنبه 17 مهر 1390

سفر کربلای خاله سوداب

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

امروز خانم سودابه کلانتری (خالۀ پدرم) باتفاق پسرش، حسن یزدانی و عروسش، خانم رستاقی راهی عتبات عالیات شدند. فکر میکنم خاله سوداب اینا دفه اولشونه که میرن کربلا.

ایشالا زیارتشون قبول باشه و دعا کنن امام حسین ما را هم بطلبه.


یکشنبه 17 مهر 1390

مــــــــــــاین که چقد دلم جوشید!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،

قطعی وبلاگمون فقط مختصّ ما نبود دوستان. از ظهر تا حالا ایران بلاگ کامل قطع بود و بالطبع تمام وبلاگائی که سرورشون ایران بلاگ بوده منجمله ما قطع بودند. نمودونت چقد دلم جوشیدا!

بهر حال در پایان میخوام "فردین" بشم و از طرف ایران بلاگ از همه عذرخواهی کنم.

ایشالا که دفه آخرشون باشه.


یکشنبه 17 مهر 1390

آگهی مزایده

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان نائین در نظر دارد داروخانه های بیمارستان حشمتیه نائین و مراکز بهداشتی درمانی تابعه (منجمله داروخانۀ مرکز چوپانان) را از طریق مزایده واگذار نماید. لذا از متقاضیان دعوت بعمل می آید جهت دریافت اوراق مزایده از تاریخ 90/7/16 لغایت 90/7/21 به امور عمومی شبکه بهداشت و درمان نائین (آقای قیصری) مراجعه نمایند.

ضمناً آخرین زمان تحویل پاکتها به شبکه، پایان وقت اداری 90/7/24 خواهد بود.


یکشنبه 17 مهر 1390

میلاد حضرت ثامن مبارک

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،

سلطان سریر ارتضا ما را بس/

فرزند علیِّ مرتضی ما را بس/

در روز جزا که مزد اعمال دهند/

پاداش غلامیّ رضا ما را بس/

میلاد امام رضا را به همه چوپونونیا تبریک میگم.


شنبه 16 مهر 1390

مهد کودک 3

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

مهد کودک چوپانان همچنان بصورت 2 و 3 روز در هفته اداره میشه. هزینۀ براورد شده توسط ادارۀ آموزش و پرورش نائین 2/500/000 تومنه که حدود یه تومن را والدین داده اند و 1/5 باقی میمونه. حدود 500 تومن با پیگیریهای آقای نجفیان -دهیار چوپانان- تأمین شده. ولی هنوز یه تومن کسری داریم و آموزش و پرورش هم گفته تا پول نباشه خبری از کلاس ثابت نیست. لازم به ذکره که تمام روستاها و شهرهای شهرستان همین وضعیت را دارن و حتی انارک و بافرون که شهر هم هستن اوضاعشون مث ماست. البته اونا مشکلشون را حل کردند و از خیرین و معادن اطرافشون پول گرفتند و کلاساشون برقرار شده، ولی همچنان چوپانان در رتبۀ آخر همّت واقع شده و تا همین الانش 2 هفته را از دست دادیم.

آموزش و پرورش هنوز تو بحث سرویس معلّما و بیمۀ ماشین و ... هم با اولیا درگیره و قضیۀ پول اونم مشخص نیست. با این اوضاع و شرایط، آدم یواش یواش به این فکر میفته که اگه مدارسمون زیر نظر آموزش و پرورش خور بودند آیا اوضاعمون بهتر نمیشد؟


شنبه 16 مهر 1390

قبولی بدون کنکور

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

ایشالا که ریا نشه. سال تحصیلی گذشته همشیرۀ اینجانب خانم طاهره مرتضوی تونست تو رشتۀ ICT شاگرد اول دانشگاهشون بشه و به همین خاطر بدون کنکور در رشتۀ مهندسی برق گرایش ICT همون دانشگاه پذیرفته شده و الان هم مشغول تحصیله.

ایشالا که موفّق باشی آجی.


شنبه 16 مهر 1390

جشن عقد آقای خاکسار

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بادا بادا مبارک باداااااااااااااااااااا

"جشن عقد"

دوماد: آقای علی خاکسار پسر حسن

عروس: دوشیزه ؟ اهل یزد

زمان: امروز

مکان: یزد

___________________________________________

تبریک اینجانب را پذیرا باشین، ایشالا که در کنار هم، 120 سال، سایه تون رو سر 10 تا بچه تون باشه


شنبه 16 مهر 1390

جشن عقد آقا و خانم جلالپور

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بادا بادا مبارک باداااااااا

دوماد: آقای محمدعلی جلالپور پسر مرحوم عباس جلالپور

عروس: دوشیزه جلالپور دختر محمد جلالپور

(عروس و دوماد دختر عمو پسرعمو هستن)

زمان: دیروز

مکان: یزد

_________________________________

تبریک اینجانب را پذیرا باشین، ایشالا که در کنار هم، 120 سال، سایه تون رو سر 10 تا بچه تون باشه.


شنبه 16 مهر 1390

یه پیشنهاد شـــوم...

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،

یه پیرمردای آبادی دیروز یه پیشنهاد شوم داد، بقول یکی دیگه از دوستان "از خنده بُر، روده شدم". میگفت شما که دنبال افزایش آمار جمعیت هستین یه نفرا بفرستین دنبال "حسنی مبارک خودمون"، برش گردونین چوپونون!! تا دوساعت وقت هی یادش میفتادم و میخندیدم.

بابا دمتون گرم این پیشنهادا چیه میدین؟ دوتا نظر درست حسابی بدین تورو خدا بلکن یه کاری بکنیم


شنبه 16 مهر 1390

اگه قرار باشه اسم چوپونون عوض بشه بهترین اسم .......ه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :بقیه شا تو بگو ،


ذبیح: همون خود چوپانان
علی عمو: همون چوپانان
سعید: اگرمردم توسرشماری همت کنن باید اسمشا بزاریم (( همت آباد ))وگرنه همون چوپونون بسه
یاغی: چپنون چپنونه
سینا: چوپانان

     : عروس کویر

     : من تازه تونستم حالیه دوستام کنم چوپونون کجاست حالا می خواین اسمشو عوض کنین

رضا اصغر: مرد اباد

سینا: فقط چوپانان
319: نیستان
محمدرضا: فقط وفقط چوپانان
      : پاریس کوچولو
حامد: یا خود چوپانان یا عروس کویر.

؟؟؟


جمعه 15 مهر 1390

تغییر کاربری وبلاگ با نظر دوستان

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،

هدف اصلیم از زدن این وبلاگ آرزوی دیرین خودم بود که یه وبلاگ یا سایت از خودم داشته باشم. استارتشم کی بود؟ یادمه یه مقاله خوندم چند سال پیش که گفته بود کسی که کار با کامپیوترا ندونه بی سواد محسوب مشه  و تا سال 2010 اگه کسی وبلاگ از خودش نداشته باشه بی سواده. دلم میخواس یه سایت داشته باشم که اهداف شخصیم، درد دلام، راجع به سیاست، امام علی، جوک و خنده مسخره بازی، چوپونون، پدرم، آهنگائی که دوس دارم و ... را با بقیۀ دوستام به اشتراک بذارم. ولی انگار ظرفیّت جامعه چنین چیزیا قبول نموکنه و مجبور موکنه آدما که خودش نباشه. چون یه مصالحی را باید در نظر بگیریم. مثلاً اسم کسیا نیاریم برا حفظ آبروش که این با حقیقت گوئی منافات داره، یا اینکه جوک و ... نگیم تا نوجوونا چش و دلشون وانشه، یا برای اینکه نپرن مشتریامون اون چیزیا که مردم میخوان بنویسیم یا لااقل بیشتر بنویسیم.  لذا الان  بیشتر موخام رو اتّفاقای چوپونون و هرچیزی که مربوط به چوپونونه زوم کنم و علائق شخصیما بیذارم برای بعد. از همه دوستان همعقیده و همرأیمم مخام که تو این راه یار و یاورم باشت و کمکم کنت برای سربلندی چوپونون.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد