چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

وبلاگ چوپونون هفته سوم آبان 1390

وبلاگ چوپونون هفته سوم آبان 1390  

حاج فتح الله کریمی دار فانی را وداع گفت

   نوشته شده توسط: ذبیح    

انا لله و انا الیه راجعون

حاج فتح الله کریمی دار فانی را وداع گفت.

روز گذشته حاج فتح الله کریمی ( داماد مرحوم علی اصغر غلامرضائی، از اهالی نائین) به رحمت ایزدی پیوست و امروز در نائین خاکسپاری شد. این ضایعه را به خانوادۀ غلامرضائی تسلیت میگوئیم و برای حاج فتح الله طلب مغفرت داریم.


پنجشنبه 19 آبان 1390

حاجیه عذرا جلالپور دارفانی را وداع گفت

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

                                                        
حاج عذرا جلالپور دقایقی پیش دارفانی را وداع گفت.
دقایقی پیش  مرحومه حاج عذرا جلالپور همسر مرحوم حاج علی ابنی (علی حسین قلی) بعلت عارضۀ قلبی و مغزی در بیمارستان شریعتی اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. از خداوند متعال برای حاج عذرا طلب مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر داریم.
پیکر مرحومه حاج عذرا عصر امروز به چوپانان تشییع میشود.


پنجشنبه 19 آبان 1390

عکس مرحوم بخرد

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،


چهارشنبه 18 آبان 1390

ادامۀ سرشماری امروز چهارشنبه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

سرشماری از صبح ادامه پیدا کرده و دگه مسیر حرکت شمالی-جنوبی نی، شرقی-غربیه. بلوکای بین خیابون علی خسرو و خیابون حمزه شروع شده و الان حدود خونه خسرو و محمد سرحدی اینا هستن. امروز اورژانسم (آدم زحمتکش)  تا فردا و بچها مشغولن. بلوکای جلویی همه آماده باشن تا سریعتر جلو بریم.


دیروز سه شنبه عملیات اجرایی باند دوم نایین - انارک به طول 61 کیلومتر و با هزینۀ حدود 5 میلیاد تومان و به فاصله 40 متری از باند قدیم با حضور وزیر را ه آقای نیکزاد، استاندار اصفهان دکتر ذاکر، فرماندار نائین، بخشدار مرکزی، دکتر حسنی، کلیه مسئولین و مدیرای ادارت انارک شروع شد. در این مراسم جادۀ گردنه زنجیرگاه هم به بهره برداری رسید. جالبه که بین جاده گردنه و جاده جدید دور برگردون نذاشتن. انارکیا یه طومار با 250 امضا برا مقامات استان و شهرستان ارسال کردن. نکتۀ دگه اینکه کسی از چوپونون اونجاها نبوده که جلو وزیر و استاندار و ... خودی نشون بده.  مسئولای آبادی باید تو اینجور برنامه ها حضور داشته باشند تا حرفمونا به گوش مسئولین برسونن. شک نکنین حضور انارکیها تو این مراسم برای احقاق حق و رسیدن به مطالباتشون بوده. وگرنه چشم و ابروی آقای نیکزاد و استاندار که دیدن نداره که!


سه شنبه 17 آبان 1390

چند خبر دیگه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

پیکر مرحوم عباس بخرد از دقایقی قبل از یزد بسمت چوپونون در حال تشییعه. حدود 12 میرسن چوپونون و خاکسپاری انجام میشه.
امروز آمارگیرا از مغازه محترم و کوچۀ سیدریاض میگیرن و میان بالا. چون یخورده از برنامه عقبن امروز سه نفره ادامه میدن و سرعت بیشتر میشه.
دیشبم یه ساعتی بارون اومد و برق هم پشت سرش رفت. فکر کنم یه ساعتی برق نبود. (فکر کنمش برا اینه که من خواب رفتم نفهمیدم کی اومد) 
چندروز پیش کلنگ بزرگترین معدن مس استانا تو انارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی زدن. معدن مسکنی.  گویی 500 نفر ظرفیت اشتغالزایی داره. کاش سرمایه گذارای ما هم مث انارکیا بودن. دمشون گرم. بجای ماهی دادن، ماهیگیری یاد میدن. شک نکنید با این پتانسیلایی که داریم اگه دوتا کارخونه اینجوری بزنیم تو چوپونون، حتی میتونیم از خور و جندقم پیشی میگیریم. فقط سرمایه گذار ... دکتر حسنی هم تو سخنرانیش از انارک تحت عنوان "آکواریوم معدنی ایران" یاد کرده. 
سایت دکتر حسنی هم راه افتاده ولی خیلی فعال و شکیل نیس. خواستید یه سر بزنید doctorhasani.com


دوشنبه 16 آبان 1390

عبّاس بخرد دار فانی را وداع گفت

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

                                                    "انا لله و انا الیه راجعون"

عبّاس بخرد دارفانی را وداع گفت.
عصر امروز آقای عباس بخرد که مدتها بود با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم میکرد در یزد دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. پیکر مرحوم بخرد صبح فردا از یزد به چوپونون تشییع و سپس در آرامستان روستا به خاک سپرده خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــ
از خداوند منّان برای مرحوم بخرد طلب مغفرت و برای بازماندگانش طلب صبر داریم.


یکشنبه 15 آبان 1390

چنتا خبر کوچولو

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

از عصر هوا خیلی خوش بود و همه ملت از خوشی هوا از خونهاشون ریخته بودن بیرون. واقعاً هوای محشری بود. از یه ساعت پیش هوا بارونی شد و بارون نزمو میومد. ولی یه ربعه که زده به بارون و شدید شده. خیلی خوشه هوا. جا همتون خالی. الان رفتم بیرون بوی کاهگل و بارون خیلی لذتبخش بود. بویژه اینکه هوا هم سرد نیست.
چندروز پیش یه دعوا بین دوتا از خانوارهای غیربومی ساکن در چوپونون رخ داد که کار به پاسگاه و شکایت و ... کشید. بخاطر خاص بودن موضوع دعوا و حفظ آبروی اونا بازترش نمکنم.
برق امشب نیمساعت نبود. قطعاً بخاطر بارون بود. البته همین الان برق اومد، ولی ممکنه بازم بره. 
تو این مدت چندسری خارجیا با مجوز شکار تو منطقه بودن. جالبه که الان که موقع شکاره بازار شکار گیری آمریکائیا داغه و بازار شکارچی گیری هموطنامون داغتر. خب دگه! آمریکائین دگه!
فعلا خبری از شکایت و شکایت کشی رفیقمون نیست و به گلایه ای بسنده کردن. گوئی موضوع (همون مقالۀ مجتمع خدماتی بهداشتی) به گوش بخشدار هم رسیده و بخشدار به اهمیت و مثبت بودن وبلاگهای اینچنینی اشاره کرده و فعلا شکایت مسکوت شده.
بعد از مدتها دهیاری و بسیج و ... را فعال دیدیم. سر فلکه و جلو دهیاری پلاکاردائی از 13 آبان زده بودن. همچنین به مناسبت عید قربون جلو دهیاری ریسه کشیده بودن. اجتماع جوونا جلوی دهیاری برای کمک به نصب ریسه خیلی جدید و جالب بود و به گفتۀ جوونای دیروز آدم یاد زمون مرحوم مصطفی شیخ میفتاد. 


یکشنبه 15 آبان 1390

چوپونون پریروز

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،


عکس از غلامعلی صمیمی


یکشنبه 15 آبان 1390

برنامۀ فردا دوشنبه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

با وجود عید قربون آمارگیرا فردا هم بکوب ادامه میدن. امروز تا کوچه فاطمه کبلاحسن اومدن و از فردا صبح از خونه باقر کلباسی (حاج هدیه) و اصغر رفیع شروع مکنن و میان رو به بالا.


یکشنبه 15 آبان 1390

یادواره شهدای دانش آموز بدون شهید اسکندری

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

چهاشنبۀ گذشته یادوارۀ شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان نائین در شهر نائین برگزار شد. همچون یادواره های قبلی، چوپانان از قلم بنیاد شهید نائین افتاده. اگه پارسال یادتون باشه یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرستان بود و هیچکدوم  از خونواده شهیدای چوپونون تو مراسمشون دعوت نبودند. فقط تو بنر تبلیغاتی بنیادشهید عکس شهید مرتضوی و شهید ثابتی دیده میشد، اونم فقط بخاطر اینه که چهارتا عکس بیشتر باشه و پُز بدن که ما زیاد شهید داریم. وگرنه حتی به خونواده هاشونم خبر نداده بودن که یادواره شهدای شماست. خود من یه روز شانسی برا کارا خودم رفتم دیدم 30-40 تا عکس سینه دیوار و تو فلکه نائین زدن و عکس پدر ما و شهید ثابتی هم توشون هست و مراسم هم رد شده بود. خلاصه کنم؛ اینا فقط بلدن حرف بزنن و از خدمت رسانی و احترام به خونواده شهدا فقط بلدن شعارشا بدن و دیگر هیچ! مراسم افتتاحیه گلزار شهدای چوپونون را که یادتون هست که! افتضاحیه! حتی به خودشون زحمت ندادن که یه تماس با خونواده شهدا بگیرن که ... وللش! هرچی کمتر بگم کمتر دلم موجوشه. ولی امیدوارم این کم لطفیها فقط شامل حال شهدای چوپونونی نباشه، یعنی امیدوارم تو این یادواره از هیچکدوم از خونواده شهدای نائینی دعوت نکرده باشن. نه اینکه همه باشن فقط خونواده شهید اسکندری که تنها شهید دانش آموز چوپونونه از قلم افتاده باشه. فقط همینا بگم که بی لیاقتی و بی مدیریتی تو نائین از چوپونون ما هم بیشتره و عدم پیشرفت نائین بخاطر این کوته فکریا و سوءمدیریتهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد