چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

شعر بهار آمد

سه شنبه 1 فروردین 1391

شعر بهار آمدشعر بهار آمد
نوروز باستانی را به شما دوستان خونگرم و با محبت چوپانانی تبریک گفته بهاریه‌ی زیر را به مناسبت تلاش های ارزنده فرهنگی‌تان تقدیم می‌دارم. (محمد علی ابراهیمی انارکی - «کویر»)


نوروز باستانی را به شما دوستان خونگرم و با محبت چوپانانی تبریک گفته بهاریه‌ی زیر را به مناسبت تلاش های ارزنده فرهنگی‌تان تقدیم می‌دارم. (محمد علی ابراهیمی انارکی - «کویر»)

بهار آمد

بگذشت بهمن و دی و آمد ز ره بهار
شد بوستان معطر و شد یاغ لاله زار

هر سو قدم نهی به گلی رو به رو شوی
یک سو گل بنفشه و یک سو گل انار

یک جا بنفشه رفتن دی را صلا دهد
یک گوشه ارغوان دهدت مژده ی بهار

هر گوشه نقش تازه پدید آید از زمین
کوهسار خرم است و بیابان پر از نگار

یک سوی، پامچال و به یک سوی، نسترن
شب بو کنار لادن و زنبق به کوهسار

مریم درون خانه و نرگس میان باغ
محبوبه زیر سایه و نیلوفرش کنار 

در یک چنین بهار که زیباست چون عروس
باید شدن به خیر کریمان امیدوار

عیدیست بس خجسته و بهتر که روز عید
جان را کنم به مقدم صاحبدلان نثار

حسن ختام، مطلع شعری ز حافظ است
آنجا که صحبت است ز پاکان روزه دار

«عید است و موسم گل و یاران در انتظار
ساقی به روی دوست ببین ماه و می بیار»

(محمد علی ابراهیمی انارکی [کویر])
(8) نظرات
  موضوع: مقاله و شعر ،  نوشته شده در تاریخ سه شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 10:00 ق.ظ
نویسنده: سعید مالکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد