چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

وبلاگ چوپونون هفته سوم تیر 1391

وبلاگ چوپونون هفته سوم تیر 1391  

رباخواری

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :قران ،

بسوی خدا

بسوی خدا با یاد خدا می رویم

احادیث و آیات قرآن درباره حرام بودن ربا
آیات قرآن درباره حرام بودن ربا 

سوره روم آیه 39 (( وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ رِباً لِیَرْبُوَا فی‏ أَمْوالِ النَّاسِ فَلا یَرْبُوا عِنْدَ اللَّهِ وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ زَکاةٍ تُریدُونَ وَجْهَ اللَّهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُضْعِفُون‏ )) و آنچه می دهید از ربا تا اینکه بیفزاید در مالهای مردم ، بدانید که زیاد نمیشود آن مال نزد خدا و برکت در آن مال نیابد و آنچه میدهید از زکات که میخواهید ثواب خدا و رضای او را آنگروه زیاد کننده اند مال خود را. 

سوره بقره آیه 275 (( الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبَا لاَ یَقُومُونَ إِلاَّ کَمَا یَقُومُ الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَیْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ )) آن کسانی که در دنیا ربا خورند بر نمی خیزند در آخرت مگر مثل برخاستن آن کسی که مصروع و بی عقل کرده است او را شیطان به تماس گرفتن با او این حالت برای این است که گفتند رباخواران : بیع مثل رباست و هر دو سوداگری و داد و ستد است ! و حال آنکه نیست چنین بلکه خدا بیع را حلال کرده و ربا را حرام نموده پس به هرکه برسد پند پروردگارش و باز ایستد از این کار از برای او خواهد بود آنچه گذشته است از ربا خواری او پیش از نهی از ربا و نازل شدن این آیه و آمدن حکم حرمت آن و کار او با خداست که به رحمت خود گذشته را ببخشد و هرکه تجاوز کند و بعد از شنیدن نهی خدا از ربا باز مرتکب ربا شود پس آنها یاران آتشند که در آن همیشه خواهند بود.

سوره بقره آیه 276 ((( یَمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثِیمٍ )) نقصان پذیرد به امر خدا مالی که در او رباست و زیاد کند مالی را که در او دادن صدقات است و خدا دوست ندارد هر کیفر پیشه گنهکار را. 

سوره بقره آیه 278 (( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ )) ای کسانی ایمان آورده اید بترسید از خدا و بگذرید از آنچه باقی مانده است از طلبتان که بابت ربا است اگر شما مومن هستید. 

سوره بقره آیه 279 (( فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِکُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ )) پس اگر نمی کنید این کار را و دست از ربا نمی کشید اعلام کنید به جنگ با خدا و رسولخدا و اگر توبه کنید از ربا پس از برای شماست مایه و اصل اموال شما نه سود آن که ربا است ، ظلم نکنید و مظلوم هم نشوید. 

سوره آل عمران آیه 130 (( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَأْکُلُواْ الرِّبَا أَضْعَافًا مُّضَاعَفَةً وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ )) ای مومنان ! ربا را چندین و چند برابر ( مگیرید و ) مخورید ، و از خدا بترسید ، تا مگر به رستگاری دست یابید. 



احادیث درباره حرام بودن ربا

رسول اکرم (ص) : کیفر شخص رباخوار هفتاد گونه عذاب میباشد که کمترین آن مانند عذاب شخصی است که با مادر خود در خانه کعبه و مسجد الحرام زنا کرده باشد. تفسیر جامع جلد 1 صفحه 393 

حضرت رسول فرمود: هر گاه در میان شما پنج چیز باشد به پنج بلا گرفتار خواهید شد هر گاه ربا بخورید زمین نعمتش را از شما دریغ دارد، هر گاه در میان شما زنا آشکار شد مرگ ناگهانى فراوان شود، زمانى که زمامداران ستم کنند چهارپایان بمیرند زمانى که مردم بیکدیگر ستم کنند دولت آنها بزوال گراید، وقتى که سنت واگذارده شود بدعت روى کار آید. ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 175

امیر المومنین (ع) : هرکس ربا بخورد خداوند پر کند شکم او را از آتش جهنم به قدر آنچه که خورده و اگر به دست بیاورد از مال ربا ثروتی و از آن در راه خدا انفاق کند خداوند قبول نفرماید چیزی از عبادات و اعمال خیری را که میکند و او همیشه در لعنت خدا و فرشتگان میباشد. تفسیر جامع جلد 1 صفحه 393 

امام صادق (ع) : خوردن یک درهم ربا سخت تر و شدیدتر است در نزد خداوند از هفتاد مرتبه زنا کردن با محارم خود. تفسیر جامع جلد 1 صفحه 393 

رسول اکرم (ص) : روزگاری برسد که یکی نماند مگر آنکه ربا خورد و اگر نخورد اثری و غباری از آن به وی برسد. نهج الفصاحه حدیث 2365  ((واقعاً این یه پیشگوییه... بانکامونا که دارت!! ذبیح))

رسول اکرم (ص) : هرکه ربا فراوان خورد سرانجام او به فقر و بی چیزی انجامد. نهج الفصاحه حدیث 2607 

پیغمبر اکرم (ص) فرمود : کسی که ربا بخورد خداوند شکمش را به مقدار آنچه خورده از آتش پر میکند ، پس اگر از ربا مالی را به دست آورد عملش را نمی پذیرد و همیشه مورد لعن خدا و ملائکه است مادامی که قیراطی از مال ربایی نزدش باشد. مستدرک الوسائل 

رسول خدا (ص) در ضمن وصیتی به علی بن ابیطالب (ع) فرمود : یا علی ربا هفتاد جزء است ، آسانترین جزء اش مانند آن است که کسی با مادر خودش در خانه کعبه عمل جنسی انجام دهد ، یا علی یک درهم ربا از هفتاد زنا که شخص با مَحرم خود ، در بیت الله الحرام ( خانه کعبه ) به جا آورد بزرگتر است. خصال شیخ صدوق جلد 2 صفحه 705 

حضرت محمد (ص) : ربا هفتاد جزء است و آسانترین و کمتر از همه چنانست که مرد با مادرش در خانه خدا زنا کند. بحارالانوار جلد 77 صفحه 58 

حضرت محمد (ص) : هرکه ربا خورد خداوند به مقدار آن شکم او را از آتش جهنم پر میکند ، و اگر با آن پول مالی به دست آورد خداوند از عمل او چیزی قبول نمیکند و تا آن مال با اوست همیشه در لعنت خدا و فرشتگان میباشد. جامع الاخبار صفحه 169 

ـــــــــ
با این اوضاع بانکداری اسلامی و وامها و پس اندازها که تمام مراجع بزرگ هم باهاش مشکل دارن، کی هس که ربا نخوره این دوره؟؟


چهارشنبه 21 تیر 1391

چوپانان 47 درجه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

جاتون خالی امروز بعد از 4 روز که خور بودم به وطن برگشتم و با هوای پاکش و گرمی خاکش حال موکنم...
گفتم گرما... آتش از آسمون موباره.
دیروز اخبار استان دمای هوای چوپونونا 47 درجه اعلام کرد.
گرمترین نقطه استان طبق معمول!
وحشتناک داغه هوا و حتی کولرا هم جوابگو گرما نی.
عرق و جارجارو که جای خود؛ حتی نفس کشیدنم سخته!
وبلاگ هواشناسیم که دوروزه خبرش نی تا دقیقتر ببینیم هوا چطوریه...


چهارشنبه 21 تیر 1391

عادات ایرانیا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

ه گزارش مشرق، در عکس های زیر شما می توانید آمار برخی رفتارهای ایرانیان را با مصرف سایر دیگر کشورها مقایسه کنید تا هدر رفتن منابع غذایی و انرژی در کشورمان را متوجه شوید.










چهارشنبه 21 تیر 1391

بازگشت حاج حسن کلانتری و خانمش از عمره

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بامداد امروز آقای حاج حسن کلانتری (عباس) و خانمشون حاج عصمت جلالپور (حسین ابراهیم علی) از سفره عمره به ایران بازگشتند.
برای دایی حاجی و زندایی حاجی آرزوی قبولی زیاراتا داریم و ایشالا که سفر خوبیا گذرونده باشن.
شکر خدا وضعشم خوبه. همگی با هم حمله "حاجی خوری"!


چهارشنبه 21 تیر 1391

یه نزاع خونین

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

من نبودم، من ندیدم، من شنیدم از راویان کهن.
دیشب یه دعوا بین دوتا از جوونا آبادی شکل گرفته که متاسفانه چاقو، پهلو، درمونگاه، اعزام نایین!
لطف کنت تو نظرات کارشناسی نکنت و اسمم نبرت تا مجبور نشم ببندمش.
همینقد بدونت که بخیر گذشته و حالشم خوبه

فقط دوتا نکته:
اولیش اینکه باید گوش جفشونا دولا بپیچونن که دگه با کارد و چاقو شوخی نکنن؛ بچه بازی که نی! دستتونا مبرت! خالی از شوخی هر غلطی موکنت تو دعواها چاقو نکشت خداییش. ما که یه نمونشا دیدیم قبلاً و یه بچه با معرفتی مث حمیدوا از دست دادیم بخاطر یه اشتباه. دگه نکنت! خاهشاً نکنت!
دومیش کاهلی همکارامون بوده تو اعزام بیمار. کسی که چاقو مخوره اونم عمقی احتمال پارگی احشاء درونیش هس. با کمترین تکونی متونه یه پارگی کوچیکا وربجررونه! اصلاً من چرا دارم اینا را برا شما مگم. تخصصیه. همینقد بگم همکارا لطفاً بیشتر دلسوزی کنن تا اون رو سگم بالا نیومده. داداش خودتم بود ولش مکردی خودش بره درمونگاه؟


سه شنبه 20 تیر 1391

از دست اسمسای تبلیغی راحت بشت!

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

افکارنیوز: مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: مشترکین برای قطع پیامکهای تبلیغاتی می توانند از تلفن‌های ثابت به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ و از تلفن‌های همراه با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از اتصال به اپراتور شماره تلفن خود را برای قطع پیامکهای تبلیغاتی به اپراتور بدهند. به این طریق پیامکی دریافت خواهند کرد که طبق دستورالعمل مندرج در آن می توانند نسبت به قطع پیامکهای تبلیغاتی شان اقدام کنند.

چگونه میتوان از دست پیامک های تبلیغاتی راحت شد
زارعیان تأکید کرد : شماره‌های ۸۹۹۹ و ۵۰۰۵ و شماره‌های دیگر زمانی پاسخگوی نیاز مشترکین است که از این شماره‌هــا و یا دیگر شماره‌های شرکت مخابرات برای آنها پیامک ارسال شده باشد. به این ترتیب مشترکین می توانند طبق دستورالعمل مندرج در این پیامکها شماره‌های مورد نظر را ارسال کنند تا پیامکهایشان قطع شود.

او با بیان این موضوع که پیامکهای تبلیغاتی نسبت به تعداد مشترکین بسیار کم و شاید بتوان گفت حتی از یک پیامک در روز هم کمتر است زیرا تعداد پیامکهای تبلیغاتی ۳۰ میلیون و تعداد مشترکین تلفن همراه ۵۰ میلیون است، اظهار کرد: توصیه می کنم مشترکین نسبت به قطع پیامکها اقدام نکنند زیرا این پیامها از طریق مؤسسات و ادارات مختلف ارسال می شود که به جز جنبه تبلیغاتی، جنبه اطلاع رسانی نیز دارد و حاوی اطلاعاتی از خدمات، امکانات و تسهیلات رفاهی و بانکی است.

وی درباره قطع آوای انتظار نیز گفت: آوای انتظار در یک محدوده زمانی یک ماهه برای افراد در نظر گرفته می شود. به این ترتیب تا وقتی که مدت زمان آن به اتمام نرسد امکان قطع آن وجود ندارد. در اواخر ماه برای مشترکین پیامکی ارسال می شود که آیا مایل به ادامه این آوای انتظار هستید یا خیر . به این ترتیب در صورت عدم تمایل ، اگر هیچ اس ام اسی ارسال نشود این خدمات همراه اول نیز قطع می‌شود.


نامردا من یکیا که بیچارم کردن....


سه شنبه 20 تیر 1391

سالگرد مرحومه بانو افضل

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحومه بانو افضل (همسر مرحوم محمد افضل) به مدت سه شب مجلس روضۀ حضرت اباعبدالله(ع) در منزل فرزندشان -علی افضل- برگزار میگردد. خانوادۀ مرحومه افضل بعد از نماز مغرب و عشا میزبان شما سروران خواهند بود.
همچنین مجلس روضه ای روز پنجشنبه عصر از ساعت 18 الی 20 بر سر مزار آن مرحومه در خلدبرین یزد برپا میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی


سه شنبه 20 تیر 1391

اسم این چیه؟

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

اسم اینا کی مدونه چیه؟ یه اسم خاصی داره


سه شنبه 20 تیر 1391

لانۀ موش

   نوشته شده توسط: ذبیح    


واژه‌ی نفاق در اصل به معنای لانه موش است از آنجا که موش لانه خود را به چند جهت سوراخ می‌کند برای فرار و نفاق نیز چنین حرکتی است و منافق در رفتار راة‌های فرار برای خویش پیش‌بینی می‌کند معنای مجازی به خود گرفته و در زبان فارسی همین معنای مجازی رایج است.

لانه‌یِ موش‌

  

این‌ لانه‌یِ موش‌ را

چه‌ کسی‌ کنده‌است‌

در ما...؟

سوختم‌

وقتی‌ آن‌ تازی‌ هار

مرا گزید

زخمم‌ را نهان‌ کردم‌

زیرِ خاکسترِ آن‌ آتشِ مینوی‌

و آغاز شد

اولین‌ نقبِ گریز

از خاکستر تا شعله‌

دویدم‌

از مداین‌ تا مدینه‌

با چرتی‌ در هر سقیفه‌

و درنگ‌ تا همیشه‌

در کوچه‌یِ وراثت‌

که‌ من‌ خوگرفته‌ی‌ِ این‌ کویم‌

هم‌دردی‌، بهانه‌یِ التجایم‌ بود

تا فرصتِ انتقام‌

پنهان‌ داشتم‌

هم‌ خویش‌ را در خویش‌

هم‌ «او» را

و نقبی‌ دیگر

از ارادت‌ تا ریا

برانگیختم‌

شغادان‌ را به‌ حقِ‌ وراثت‌

تیغ‌ بر چکاد

شیفتگان‌ را به‌ عطشِ امنیت‌

زهر در جام‌

تشنگان‌ را به‌ سرابِ بیعت‌

نیزه‌ بر سر

بی‌رنگان‌ را به‌ فریبِ نیابت‌

شرنگ‌ در کام‌

پنهان‌

پشتِ تیغ‌، جام‌، نیزه‌، شرنگ‌

گریزان‌

در نقبی‌

از دشنه‌ تا پشت‌

گشتم‌

در هزار کنج‌ هزار و یک‌ شبِ افسانه‌ای‌

از توس‌ تا بغداد

با تیغِ برمکیان‌ بر مکّیان‌

و تسخیر «عباسه‌»

دژِ بکارت‌ِ تازی‌

با نقاب‌ِ صدارت

در نقبی‌

از دیوان‌ تا حرم‌سرا

پوشیدم‌

خلعتِ مصری

در بلخ‌

زیرِ انگشت‌ِ قرمطی‌جویِ آن‌ «غازی‌»

در «ساختارِ دعایِ نشابوریان‌

ـ که‌ نساخت‌ ـ »

پوشیده

در نقبی‌

از یمگان‌ تا الموت‌

آمدم‌

از اردبیل‌ تا اصفهان‌

با کشکولی‌ پر از طامات‌

و تبرزینی‌ از خرافه‌

تا حفرِ خندقی‌ در مرز

به‌ عمق‌  جهنم‌

و به‌ نقالی‌ برخاستم‌

این‌ سویِ جهنم‌

در قهوه‌خانه‌یِ «هشت‌ بهشت‌»

از مجلسی‌ترین‌ «شهنامه‌»

خزیده

در نقبی‌

از خانقاه‌ تا قاپو

خریدم‌

همه‌یِ عتیقه‌ها را

کهنه‌ و نو

از آن‌ یهودی‌زاده‌یِ عتیقه‌فروش‌

«کافی»‌ برای‌ همیشه‌

تا سپرده‌ شوند

مرواریدهایِ خزف‌آلود

به‌ موزه‌های‌ِ فراموشی‌

در نقبی‌

از خیبر تا تل‌آویو

این‌ لانه‌یِ موش‌ را

چه‌ کسی‌ کنده‌است‌

درما...؟

 محمد مستقیمی - راهی                                                              

 

منبع: دولنده


سه شنبه 20 تیر 1391

پس کو اون "الف قامت تو"

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

به دستور دادستان تهران سایت الف فیلتر شد.
سایت الف اولین سایت رسمی اصولگراها بوده که احمد توکلی  مدیرمسئولشه. این سومین باره که الف فیلتر مشه.
هنوز علتش مشخص نیست. ولی افشاگریهای احمد توکلی از تخلفات دولت احتمالاً باعث تخته شدن در سایتش شده.

دارم بتدریج به خودم امیدوار مشم. وقتی با دوستان میفتیم تو بحث سیاست بارها و بارها گفتم که افکار و عقاید و خط و حد سیاسیم شبیه سه نفره. 
یکیش حسن عباسیه که نصف عمرشا تو زندون گذرونده. دکتر عباسی همونه که چنتا سخنرانی وحشتناک علیه ضعف مدیریتی مسئولین نظام کرد و خط قرمزش فقط  ولی فقیهه.
دومیش علی مطهری پسر شهید مطهریه که جنجال و استعفای مجلس قبلیش خیلی سروصدا کرد و صلاحیتش برا این مجلس تایید نشد اول، ولی  بالاخره راهی مجلس شد و الانم درگیر دادگاهه بخاطر یه انتقاد شدید.
سومیشم همین احمد توکلی خودمونه که همیشه دنبال حقیقت بوده و اصلاً اهل جناح بازی نبوده و نیست. همه مدونن یه اصولگرای واقعیه و بارها با اونایی که فقط اسم اصولگراییا یدک مکشن جنگیده؛ و البته پسووّه شم کشیده.

خلاصه حلالمون کنت!


سه شنبه 20 تیر 1391

دزدی آهنگ

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

به گزارش پانا، طرفداران محسن یگانه در یک موضع گیری اعلام کرده بودند که برای آنها باور کردنی نیست قطعات پرطرفدار آلبوم های رسمی این خواننده «کاور» است. خواسته آنها هم این بود که فقط در صورت معرفی اصل آثار راضی می شوند و از مواضع خود کوتاه می‌آیند. قطعا هنر محسن یگانه در کنار هم قرار دادن خط ملودی های مختلف و میکس آنها و بوجود آوردن ملودی های تاثیر گذار در البوم هایش، بسیار قابل توجه و قابل احترام است. 
حدود یک سال پیش سایت farskids در اقدامی جالب توجه حدود ۱۵۰ قطعه از آثار بزرگان موسیقی کشور را همراه با اصل آن قطعات ( قطعات خارجی ای که از سوی بزرگان موسیقی داخلی بدون ذکر منبع کاور شده بودند و ملودی هایشان به نام آقایان خواننده ها و آهنگسازان داخلی سند خورده بود) در فایلی واحد و با حجم نزدیک به ۵۰۰ مگابایت، منتشر کرد تا اعتبار بسیاری از بزرگان موسیقی کشور زیر سوال رود و موسیقی پاپ در آستانه یک آبروریزی بزرگ قرار بگیرد. به دو روز نکشید که کل این فایل از روی خروجی این سایت حذف شد.
علی جهان دیده ، مدیر آن سایت درباره آن روز و آن فایل جنجالی می گوید : « تقریبا همه خواننده هایی که از آنها در این فایل به نوعی قطعه ای وجود داشت تماس گرفتند و التماس می کردند که آنرا از روی خروجی سایت برداریم. بعضی ها که تعداد قطعات شان زیاد بود حتی به گریه افتاده بودند. آنها دیده بودند که دیگر چاره ای جز قبول همه اتهامات ندارند و مجبورند به اشتباه شان اعتراف کنند. قطعات کاور با صدای آنها خوانده و منتشر شده بود و نام خودشان به عنوان آهنگساز ذکر شده بود و انتشار این فایل به نوعی حقایق را بازگو می کرد. فشارها از سوی خواننده ها بروی ما بیشتر شد و بعد که دیدیم هنرمندان موجه و بزرگ داخلی با ما تماس گرفتند و از ما خواستند که آن فایل را برداریم، دیگر به احترام آنها کل آن قطعات را حذف کردیم.»

* آن سایت مخوف
شاید در این بین این سوال برایتان مطرح شده باشد که بزرگان داخلی چطور و از چه طریقی به ملودی های آثار خوب جهانی که کمتر شنیده می شوند دسترسی پیدا می کنند. جواب این سوال را یکی از خواننده های پر آوازه داخلی اینگونه می دهد:« یک سایت یونانی هست که من به تازگی متوجه شده ام بسیاری از خواننده های داخلی و موزیسین های داخل کشور با آن ارتباط دارند. این سایت ( متاسفانه به دلایلی نمی توانیم نام کامل سایت را ذکر کنیم ولی اگر به صورت اختصاری بخواهیم به آن اشاره کنیم آدرسش می شود : «G.m.com») برای عضو گیری اش پول ناچیزی دریافت می کند و پس از اینکه در آن ثبت نام به عمل آمد و تائید می شود که عضو ثبت نام شده از خواننده ها و آهنگسازان و موزیسین های به نام یک کشور است ، هر هفته دو خط ملودی ۳۰ ثانیه ای برای او ارسال می شود و در صورتی که مورد توجه طرف ایرانی قرار گرفت در ازای در یافت ۱۰ دلار ملودی اصلی برای او ایمیل می شود. البته نام خواننده و نام قطعه ای که این ملودی مختص آن بوده و نام آلبومی که این قطعه در آن گنجانده شده هم به همراه ملودی فرستاده می شود ولی طرف ایرانی معمولا یا آن ملودی را خودش می خواند و با گذاشتن ترانه فارسی روی آن ، در آلبوم اش قرار می دهد و یا آنرا با قیمتی در حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان به خواننده های دیگر می فروشد! در هر دو حالت هم در برابر نام آهنگساز این قطعه، نام خود طرف ایرانی ذکر می شود! اتفاقی که قطعا حرفه ای نیست ولی به صورت گسترده در بازار موسیقی کشور شاهد اش هستیم.

* عرف نادرست
«کاور کردن» مترادف استفاده از ملودی و آهنگ قطعات دیگر با ایجاد برخی تغییرات کوچک در خط ملودی آن است که البته در نگاه جهانی، اتفاقی مرسوم و متداول است. بسیاری از جوانانی که عشق موسیقی دارند یا حتی خواننده‌های سرشناس، آثار جاودان بزرگان موسیقی را «کاور » می‌کنند و بخش هایی از ملودی آن را با ذکر منبع و مشخصات قطعه اصلی، انتخاب و در آثار خودشان اجرا می کنند. توجه داشته باشید که «کاور کردن» فرقی بنیادین با «بازخوانی قطعات» دارد و به هیچ وجه نباید این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفت.

در ایران مفهومی که از «کاور کردن» در ذهن اهالی موسیقی است، بیشتر اوقات با واکنش‌های منفی رو به رو می‌شود. یعنی مخاطبان خواننده‌ای به محض اینکه بفهمند قطعه‌ای از آن خواننده ، کپی برابر اصل ملودی یک خواننده دیگر است، دیگر کوتاه بیا نیستند و با هجوم به سایت های هواداری آن خواننده حسابی از خجالت او در می آیند. برای همین است که ستاره های موسیقی داخلی خیلی کم پیش می‌آید که در معرفی آثارشان در شناسنامه آلبوم ، منبع ملودی هایشان را معرفی کنند و با توجه به اینکه ایران شامل قانون کپی رایت نیست، هنرمندان داخلی به راحتی ملودی ها را به اسم خود در شناسنامه آلبوم می زنند و برای خودشان آوازه و اعتبار کسب می‌کنند.


سه شنبه 20 تیر 1391

جشن عروسی دوشیزه رحمانی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

جشن عروسی

دوماد: آقای احسان زیباپور اهل اصفهان
عروس: دوشیزه رحمانی دختر حسن

زمان: فردا 21تیر 91 
مکان: اصفهان

ایشالا 99 سال سایشون بالاسر  تا بچشون باشه


با تشکر از آقارضا رستاقی


دوشنبه 19 تیر 1391

دوتا موفقیت برا همشهریامون

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

آقای سیروس رستاقی پسر سعید حاج عباس تو امتحان اخذ مربیگری دان 3 کاراته کمربند مشکی موفق شده و باید برای ادامه کارش بره مازندران. اینی که گفتم طبق شنیدهاهه و اصلا سررشته ندارم تو کاراته. بهرحال موفقیت همشهریمونا بش تبریک میگیم و ایشالا خبر اتمام "دان 10"شا اگه عمری باقی بود همینجا میزنیم.

خانم نیلو یعقوبی هم تونسته یه مقام کشوری بدست بیاره. تو مسابقات تنیس رو میز کمتوانان ذهنی که در سطح کل کشور برگزار شده بود نیلو موفق شد رتبه دوم کشوری و مدال نقره را تو گروه سنی خودش بدست بیاره. برا نیلو هم آرزو موفقیت موکنم و ایشالا تو جهانی برا ایران مدال بیاره.

بازم مشتاق شنیدن موفقیتای همشهریامون هسیم. بویژ کنکوریا!
اگه موفقای فامیلتونا معرفی کنت با خبرش همه همشهریا را خوشحال خواهیم کرد.


دوشنبه 19 تیر 1391

احمد و محمود

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

هفته​نامه آسمان در گفت​وگویی با علی جنتی فرزند ارشد آیت​الله جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت:

* همان اوایل که من مشغول به کار شدم؛ ظاهراً تازه آقای احمدی نژاد فهمیده بود که من جزو طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی هستم. از همان اوایل فشار را روی آقای پورمحمدی گذاشتند برای اینکه معاون سیاسی حتما باید عوض بشود.

* هم دوره آقای پورمحمدی در مدرسه حقانی و خیلی از افراد دیگر بودم.

* ما {با آیت الله جنتی}دائماً رفت و آمد داریم. هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ معنوی ایشان را پدر خودم می دانم و علاوه بر رابطه پدر و فرزندی ایشان همواره از نظر علمی و اخلاقی استاد و راهنمای من بوده اند. لذا برای ایشان بسیار احترام قائل هستم. ایشان از نظر معنوی و مراتب تقوی و زهد و پارسایی شخصیت کم نظیری هستند. از نظر سیاسی طبیعی است که اختلاف نظر داشته باشیم. چون متعلق به دو نسل هستیم.

* در گذشته با ایشان {آیت الله جنتی} زیاد بحث می کردم منتها در طول چند سال اخیر کمتر بحث می کنیم.

* نه من می توانم روی ایشان {آیت الله جنتی} تأثیر بگذارم و نه ایشان می توانند افکار مرا تغییر دهند. ممکن است احیاناً برخی از مباحث به جدل بکشد و احترامی که ما برای ایشان قائل هستیم، خدشه دار بشود.

* نگاه ایشان {آیت الله جنتی} به دولت که تغییر کرده است. ایشان جزو مدافعان سرسخت آقای احمدی نژاد بودند، اما الان دیدگاه ایشان تغییر کرده. این طور نیست که روی مساله ای حالت جزمیت و دگم داشته باشند.

* می توان گفت وضعیت روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بدترین وضعیت را در طول سه دهه گذشته دارد. یعنی ما الان برای خودمان دوستی در دنیا نگذاشته ایم. وضعیت اروپا که کاملاً روشن است و حتی در حد معاون وزیر هم نمی توانیم رفت و آمدی داشته باشیم. با شرق آسیا هم وضعیت مشابهی داریم. البته با چین و هند روابط نسبتا نزدیک است ولی با بقیه کشورها هم به دلیل مسائل هسته ای و فشارهای آمریکا و تحریکات غرب و هم به دلیل عملکردهای نامناسب خودمان، رابطه مان دچار مشکلات جدی است. آنچه انتظار می رفت این بود که جمهوری اسلامی ایران حداقل رابطه متعادلی را با همسایگان برقرار کند، به خصوص همسایه های عرب حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا. اما نوع عملکرد ما به گونه ای بوده که تقریبا همه این کشورها اکنون علیه جمهوری اسلامی بسیج شده اند. در حوزه خلیج فارس تقریبا با تفاوت طیف هایی که وجود دارد عموما با جمهوری اسلامی مساله دارند، عمانی ها با ما نزدیک تر هستند. احساس می کنیم که قطری ها با ما نزدیکی بیشتری دارند. ولی عربستان سعودی الان بیشترین خصومت را با ایران دارد. بحرین که دنباله روی عربستان است، وضعیتش به همین ترتیب است.

* در کشور ما اصلا سیاست های کلی نظام را نه رئیس جمهور تعیین می کند و نه وزارت خارجه. بخشی از آن توسط رهبری با توسط شورای امنیت ملی تعیین می شود که نهایتاً به تصویب مقام معظم رهبری می رسد و عموماً دستگاه اجرایی در آن چارچوب عمل می کند. وزارت خارجه در واقع مجری سیاست های ابلاغی است نه اینکه تعیین کننده سیاست خارجی باشد.
وقتی رئیس جمهور اعلام می کند که فلان کشور باید از صفحه روزگار برداشته شود؛ این برخلاف سیاست کلی نظام است و هزینه های زیادی را بر جمهوری اسلامی تحمیل می کند.
برای منافع ما مهم این است که اگر روزی بشار اسد هم نباشد، سیستم دچار فروپاشی نشود و دولت بتواند با اصلاحاتی که در درون کشور انجام می شود آرا و نظرات مردم را تأمین کند و حمایت از انقلاب فلسطین و نیروهای مقاومت خدشه دار نشود. البته روسیه و چین هم عموماً همین رویه را دنبال می کنند.

* اصلاح طلبان و میانه روهای ایران نمی گویند که در ایران پوشش و نوع حجاب آزاد است، کسی در ایران چنین چیزی نمی گوید.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


یادم میاد دبستانی که بودیم تنها یه شعر بدون نقطه بلد بودیم..
ذکر شعر که صلاح نیست. 
اما برگشتن نظر "احمد" از "محمود" میتونه مارا هم آواره کنه!


دوشنبه 19 تیر 1391

جولون افغانیا ایندفه تو میبد

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

به گزارش همشهری صبح یکی از روزهای پاییز سال گذشته چند مرد که یکی از آنها لباس پلیس به تن داشت با سدکردن راه پسری ۱۴ساله به نام سهیل، او را در مسیر رفتن به مدرسه ربودند. سهیل فرزند یکی از کارخانه داران خوشنام میبد بود و همکلاسی هایش که از دور شاهد ربوده شدن او بودند ماجرا را به مسئولان مدرسه و پلیس گزارش کردند.

از همان زمان تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی و مأموران وزارت اطلاعات یزد وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری عاملان این گروگانگیری آغاز شد. چهار روز بعد از آدم ربایی، گروگانگیران با پدر سهیل تماس گرفتند تا درخواست خود را مطرح کنند. آنها گفتند که حاضرند در ازای دریافت هشت میلیون و۵۰۰هزار دلار پول نقد، گروگان خود را رها کنند و در غیراین صورت او را به قتل می رسانند.

درحالی که یک ماه از ربوده شدن سهیل می گذشت، آدم ربایان برای چندمین بار با پدر او تماس گرفتند و گفتند اگر پول را به آنها ندهد گوش سهیل را برایش می فرستند. یک روز بعد آنها آدرسی به پدر سهیل دادند و وی وقتی به آنجا رفت تکه کوچکی از گوش چپ پسرش را در آنجا پیدا کرد. دو ماه بعد نیز آدم ربایان قسمتی از گوش راست گروگانشان را برای پدرش فرستادند تا ثابت کنند که اگر مبلغ درخواستی شان را دریافت نکنند، سهیل را خواهند کشت.

گرچه تماس آدم ربایان با پدر سهیل از پاکستان صورت می گرفت اما مأموران متوجه شدند که این تماس ها صحنه سازی است و آدم ربایان در داخل ایران و استان یزد به سرمی برند. آنها با کمک عوامل اطلاعاتی در ایران و پاکستان موفق شدند با گذشت بیش از سه ماه از ربوده شدن پسر ۱۴ساله، مخفیگاه عاملان این گروگانگیری را شناسایی کنند.

مأموران در چند عملیات همزمان که در اواخر اسفند سال گذشته در دو شهر یزد و کرمان و کشور پاکستان صورت گرفت، ۱۰نفر از عاملان این گروگانگیری را دستگیر کردند و در نهایت گروگان ۱۴ساله را نجات دادند. متهمان دستگیر شده یک میبدی و ۹افغانی بودند که با گذرنامه جعلی وارد ایران شده بودند. با دستگیری مردان آدم ربا پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگستری استان یزد فرستاده شد و متهمان در مقابل قاضی حیدری، رئیس کل دادگستری استان یزد و چهار قاضی مستشار دادگاه، پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در این جلسه نوجوان ربوده شده از ماجرای ۹۱روز اسارتش در بند گروگانگیران خشن گفت و اینکه آنها چطور گوش هایش را بریدند و حتی با تهیه لوازمی، می خواستند دستش را هم قطع کنند و برای خانواده اش بفرستند. در ادامه جلسه متهمان به دفاع از خود پرداختند و همه ۹عضو افغانی باند مدعی شدند متهمی که ایرانی و اهل شهرستان میبد بوده، نقشه این آدم ربایی را طراحی کرده و او سردسته باند بوده است.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها، قضات دادگاه وارد شور شدند و بعد از بررسی های بسیار، حکم پرونده را صادر کردند. پدر نوجوان ربوده شده درخصوص این حکم به همشهری گفت: دادگاه، متهم اصلی پرونده و طراح نقشه گروگانگیری را که یکی از همشهریان ماست به پنج سال زندان و ۱۰سال تبعید محکوم کرد. متهمان افغانی نیز هر کدام به تحمل حبس از پنج تا ۱۰سال و اخراج از ایران محکوم شدند. فردی که گوش پسرم را بریده بود نیز یک افغانی بوده که علاوه بر حبس و اخراج از ایران به قصاص محکوم شدوی ادامه داد: با اعتراض ما به حکم حبس طراح نقشه آدم ربایی، این حکم به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است

ترانه ای برای عقیل

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

عقیل خانلری داره بتدریج آماده مشه که سومین آهنگشم استارت بزنه. برا همینم از همشهریامون خواسته که در صورتیکه شعر یا ترانه ای قوی دارن اونا بهش برسونن تا درکنار خوانندۀ شعر، شاعرشم چوپونونی باشه. موضوعشم تفاوتی نداره. ترجیحاً از همین عشق و عاشقیووا و غم و جدایی و آیلاویو و اینا باشه. همینا که الان بیشتر پاپ خونا مخونن.
دوستان متونن شعرشونا برا عقیل ایمیل کنن یا یجوری دستش برسونن دگه.


دوشنبه 19 تیر 1391

بدر و گربه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

بدر و گربه


دالتونا


تخریب ریگ برگردونا


دوشنبه 19 تیر 1391

شجره نامه چوپونونیا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

به همت و تلاش آقای محمد مستقیمی (ممدشیخ- راهی) یه شجره نامۀ کاملی داره درست مشه که یه قسمتش مال چوپونونه. کسایی که مث من از گشتن تو شجره نامه بویژه قدیمیا و پدرامون لذت مبرن متونن از آدرس زیر وارد شجره نامه بشن. از قسمت بالا درخواست عضویت کنت و به جمع کمک کننده های این سایت اضاف بشت تا یه شجره نامه کاملی از چوپونونیا را با کمک هم درست کنیم.
شجره نامه با عکسه و شما هم درصورت تمایل متونت عکسای قدیمیا و جدیداتونا بذارت تا برای همیشه ثبت بشه. بویژه عکسای قدیمی ارزش زیادی دارن.. از هر خونواده یه نفرم که پاکار پیدا بشه و اطلاعات و عکسای تموم خونواده را بذاره بتدریج شجره نامه کاملی خواهیم داشت. لینک شجره نامه هم تو وبلاگ قرار داده شده تا راحتتر بتونت واردش بشت.

 ourgens.myheritage.ir  


یکشنبه 18 تیر 1391

خودکشی از گلدسته های امام رضا(ع)

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

حوالی ظهر امروز (18 تیر) فردی با ادعای اینکه ظلمی در حق وی از سوی نهادهای شهری روا داشته شده است با یک پلاکارد از گلدسته های صحن رضوی بالا رفته و تهدید به خودکشی کرد. پس از ساعتی از آغاز ماجرا با تلاش ماموران نیروی انتظامی و آتش‌نشانی وی از اقدام خود منصرف و به کلانتری صحن منتقل شد.

خبرنگار «فردا» که به صورت تصادفی در محل حضور داشت با پیگیری هایی موفق به کسب اطلاعاتی در مورد این فرد شد...گویا وی نگهبان یکی از سینماهای تهران است و در استخدام یک شرکت پیمانکاری است.


یکشنبه 18 تیر 1391

اهتزاز پرچم ایران تو اسرائیل

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

پرچم ایران بر فراز مدرسه ای در اسراییل به اهتزاز در آمد. 

به گزارش عصر ایران مسئولان یک مدرسه مسیحی در " مار یوسف " اسراییل هنگامی که دیدند در محل نصب پرچم این مدرسه علاوه بر پرچم کشورهای آلمان ،آرژانتین  و اسپانیا پرچم ایران نیز نصب شده است ، شوکه شدند. 
 
هنوز مشخص نیست که چه کسی و با چه انگیزه ای این پرچم را نصب کرده است اما وزارت آموزش اسراییل گفته است که در این باره تحقیق می کند. 
 
دکتر ریاض کامل مدیر این مدرسه با رد تعلق داشتن این پرچم به مدرسه گفت : " ما در انبار خود نه پرچم ایران و نه پرچم حزب الله را داریم و نمی دانم چه کسی بدون اطلاع ما این پرچم را نصب کرده است." 
 
پلیس شهر نیز اعلام کرده است که نصب پرچم ایران یک عمل مجرمانه است و نیروهای پلیس برای یافتن فرد یا افراد خاطی تحقیقات خود را آغاز کرده اند. 




الحمدلله اسرائیلیا از ما واردترن و چپ و راست نزدن


یکشنبه 18 تیر 1391

جنگ ایران و امریکا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

نیروی دریایی آمریکا یک ناو هواپیمابر دیگر را به ناوگان خود در بحرین اضافه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ مهمترین ماموریت این ناو هواپیمابر  پشتیبانی از ماموریت های آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

این پنجمین ناوی است که به ناوگان هوایی آمریکا در بحرین اضافه شده است.

آمریکا به غیر از بحرین در دیگر نقاط خلیج فارس از جمله قطر و امارات متحده نیروی نظامی دارد.

ــــــــــــــ

عصر ایران: سایت دبکا که اخبار و گزارش های نظامی و امنیتی منتشر می کند به نقل از یک شاهزاده بلند پایه سعودی از احتمال زیاد حمله آمریکا به ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران این سایت در گزارشی در این باره نوشت : یک شاهزاده سعودی در دیدار با یک دیپلمات اروپایی به او گفته است که تقریبا از حمله آمریکا به ایران مطمئن است ولی زمان آن را نمی داند.

در این گزارش که به نام شاهزاده سعودی و دیپلمات اروپایی اشاره ای نشده است ، شاهزاده سعودی در پاسخ به پرسش دیپلمات اروپایی به او می گوید کشورش خود را برای رویارویی نظامی احتمالی بین ایران و آمریکا آماده می کند.

این شاهزاده سعودی با اشاره به اینکه دقیقا نمی داند که این حمله قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یا بعد از آن انجام خواهد شد ، می گوید : ” این بار تصمیم آمریکا جدی است و سوال اصلی این نیست که آمریکا به ایران حمله خواهد کرد یا نه ؟بلکه سوال اصلی این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

سایت دبکا در ادامه حتی احتمال آغاز جنگ جهانی سوم تا ماه اکتبر سال جاری میلادی را مطرح کرده و می نویسد فروش نفت ایران به ارزهای غیر دلار همان اشتباهی بود که صدام حسین دیکتاتور مخلوع عراق در سال ۲۰۰۰ انجام داد و واشنگتن به هیچ روی اجازه نخواهد داد تا نفت در بازار جهانی با ارزی به غیر از دلار خرید و فروش شود.

گفتنی است موضوع حمله آمریکا یا اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران سال هاست که سوژه عملیات روانی بسیاری از رسانه های غربی است ، اما دولتمردان آمریکا و سردمداران اسراییل بارها اعلام کرده اند که حمله به ایران آسان نیست و هزینه ها و تبعات گزافی برای آنها خواهد داشت.

ایران تهدید کرده است در صورتی که مورد حمله واقع شود پاسخی قاطع و پشیمان کننده به متجاوزان خواهد داد.

ــــــــــــــــــــــــ

عصر ایران: پایگاه نظامی شناور آمریکا در آب های ساحلی بحرین، مستقر شد.
پایگاه شناور آمریکا در ساحل بحرین مستقر شد
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، “یو اس اس بونس” ناو جنگی سابق آمریکا که تبدیل به پایگاه شناور شده است در پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر شد.
به گفته ارتش آمریکا، هدف از ورود این شناور ، حمایت از عملیات مین روبی در خلیج فارس است .
این اقدام در راستای تقویت نیروهای نظامی آمریکا پس از مرحله جدیدی از تهدیدات ایران درباره بستن تنگه هرمز صورت می گیرد.

ناو جنگی  “یو اس اس بونس”  که از سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را در نیروی دریایی آمریکا آغاز کرد و دارای سکوی ویژه پرواز بالگرد است پس از اعمال تغییراتی به پایگاه شناوری برای ارائه حمایت های پشتیبانی و لوجستیکی  برای همه انواع عملیات های مین روبی، گارد ساحلی، نیروهای ویژه و بالگردها تبدیل شده است.

قرار بود این کشتی نظامی از فعالیت خارج شود اما با انجام تغییراتی،‌این ناو جنگی سابق ، به پایگاه شناور تبدیل شده است.

تعداد ۲۰۵ نیرو در این پایگاه نظامی شناور فعالیت می کنند که اکثر آنها، غیرنظامی هستند.

جان کیلر فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه در این باره گفت: “بونس” به عنوان پایگاه شناور ، موقت و پیشرفته ، قدرت ما را برای فرماندهی عملیات های امنیت دریایی و انعطاف پذیری نظامیان آمریکا را برای حمایت از عملیات با شرکای منطقه ای خود افزایش می دهد.

علاوه بر ناوهای هواپیمابر ”آبراهام لینکلن” و “اینترپرایز” که هم اکنون در خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند ، آمریکا شمار شناورها و تجهیزات نظامی اش را در منطقه افزایش داده است.

همچنین چهار فروند کشتی نظامی مین روب در روز ۲۳ ماه گذشته میلادی (ژوئن) وارد منطقه شدند که با این اقدام شمار کشتی های مین روب در خلیج فارس به حدود هشت فروند رسید.

چهار فروند بالگرد از نوع م.ش ۵۳ سی ستالیون نیز برای مقابله با مین های دریایی از ماه مارس گذشته تاکنون در خلیج فارس حضور دارند. همچنین نیروی هوایی آمریکا تعدادی از جنگنده های اف ۲۲ را در پایگاه هوایی الظفره در امارات مستقر کرده است.

آمریکا و کشورهای هم پیمان منطقه ای و جهانی اش نسبت به احتمال اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز از طریق مین گذاری گسترده نگرانند.

تنگه هرمز مهمترین گذرگاه دریایی انتقال نفت در جهان است. براساس آمار سال ۲۰۰۶ روزانه حدود ۱۷ میلیون بشکه نفت خام از این گذرگاه می گذرد. این رقم معادل ۴۰ درصد کل نفتی است که از طریق نفتکش ها جابجا می شود.

رسانه های آمریکایی بهمن ماه سال گذشته نوشته بودند نیروی دریایی ارتش آمریکا تلاش می کند تا یک کشتی جنگی قدیمی را به پایگاهی برای استقرار نظامیان کماندویی تبدیل کند.

این پایگاه شناور که به صورت غیررسمی “کشتی مادر” نامیده می شود می تواند قایق ها، شناورهای کوچک تندرو  و بالگردهای مورد استفاده نیروی دریایی ارتش آمریکا را به همراه خود داشته باشد.

رسانه های آمریکایی در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بودند اعزام “کشتی مادر” به این منطقه، توانمندیهای نیروی دریایی آمریکا را به میزان زیادی، افزایش نخواهد داد بلکه نقش مهمی در انجام ماموریت های سری و زمینی نیروهای کماندویی آمریکا ایفا خواهد کرد.

ــــــــــــــــــــــــــ

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ظاهراً علاقه چندانی به  طرح بستن تنگه هرمز ندارد چرا که در حین گفتگو، دفاع چندانی از طرح پیشنهادی همکارانش در کمیسیون امنیت ملی نمی کند؛ اما با این حال، کوثری مخالف معتقد است طرح بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران، طرحی است که تنها پس از نظر موافق نیروهای مسلح به صحن علنی مجلس می آید. به همین دلیل، وی تاکید می کند که اگر این طرح تصویب شود، اجرا نیز خواهد شد.

طرح بستن تنگه هرمز پس از موافقت نظامیان تصویب می شود

طرح بستن تنگه هرمز با چه هدفی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد؟

این سوال را باید از خود طراحان این طرح بپرسید.

شما مخالف این طرح بودید؟

نمی گویم مخالف هستم؛ می گویم باید از خود طراحان این طرح درباره این موضوع سوال کنید.

به هر حال شما عضو کمیسیون امنیت ملی هستید و قاعدتاً باید از انگیزه ها و استدلال های همکارانتان در این کمیسیون باخبر باشید. حالا نظر خود شما درباره ایده این طرح چیست؟

ما گفته ایم اگر زمانی برسد که ایران نتواند نفت صادر کند، حتماً تنگه هرمز را می بندیم. اما فعلا که مشکلی برای صادرات نفت نداریم. الان اروپا ایران را تحریم کرده و این تحریم به ضرر خود اروپاست.

فرض کنیم که مجلس این بخواهد این طرح را تصویب کند. آیا مجلس در ایران امروز قابلیت چنین خط دهی هایی را در حوزه سیاست خارجی دارد؟

نمایندگان مجلس از طرف مردم انتخاب شده اند. لذا این اختیار را دارند که در سیاست داخلی یا خارجی بر روی موضوعات گوناگون کار کنند و نظرات خودشان را نهایتاً به صورت مصوبه ارائه کنند.

تصمیم گیری درباره بستن تنگه هرمز با توجه به این که در حوزه سیاستگذاری های کلان نظام قرار دارد ، نهایتاً بر عهده رهبری است. این طرح قرار است نهاد رهبری را مکلف به بستن تنگه هرمز کند؟

این طرح اگر در مجلس تصویب شود به شورای نگهبان می رود و اگر با سیاست های کلان نظام همسو نباشد، شورای نگهبان آن را تصویب نمی کند. ولی این مصوبه قرار نیست نهاد رهبری را مکلف به انجام کاری کند. این طرح چیزی است که به نظر نمایندگان رسیده و اگر لازم باشد، در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب می شود. اگر زمانی قرار شود تنگه هرمز را ببندیم، نمایندگان هم حتماً یادآوری می کنند و تذکر می دهند.

اگر مجلس و شورای نگهبان این طرح را تصویب کنند، کدام نهاد باید این طرح را اجرا کند؟ سپاه و ارتش که در دست دولت نیست.

این طرح پس از تصویب در شورای نگهبان، به دولت و سپس وزارت دفاع و نیروهای مسلح ابلاغ می شود. اما چون این طرح باید از سوی نیروهای مسلح اجرا شود، قاعدتاً زمانی تصویب می شود که مجلس از نظر کارشناسی نیروهای مسلح مطلع باشد.

بر فرض بعید، اگر این طرح تصویب شود و نیروهای مسلح آن را اجرا نکنند، مجلس چه کار می کند؟

قطعاً این طور نمی شود. این طرح با هماهنگی نیروهای مسلح تصویب می شود و این هماهنگی باعث می شود که چنین وضعی پیش نیاید. اگر نظر نیروهای مسلح مثبت باشد، این طرح در مجلس تصویب می شود.

در واقع مدلول حرف شما این است که تا نهادهای بیرون مجلس موافق اجرای این طرح نباشند، مجلس هم آن را تصویب نمی کند.

نخیر! حرف من این است که اجرایی شدن این طرح در گرو نظر کارشناسی نیروهای مسلح است. ما نمی خواهیم این طرح صرفاً در حد قانون بماند بلکه می خواهیم این طرح، در صورت تصویب، اجرا شود؛ بنابراین از قبل با مشورت نیروهای مسلح چنین طرحی را تصویب می کنیم.

مجلس این دغدغه را ندارد که این طرح در نهایت ممکن است ایران را درگیر جنگ با نیروهای خارجی کند؟

نخیر! چون این طرح زمانی تصویب می شود که تمام زوایای آن در حضور مسئولان نظامی و سایر مقامات مرتبط با این موضوع، بررسی شود.

 آیا در مجموع می توان گفت  که این طرح مجلس، بیشتر اقدامی نمایشی است؟

این سوال را باید از طراحان این طرح بپرسید.

شما در نهایت فکر می کنید این طرح به صحن علنی مجلس بیاید؟

الان نمی توان چیزی گفت. بستگی به نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی دارد. اگر برآیند نظرات مثبت باشد، به صحن علنی می آید. ولی من در شرایط فعلی نمی توانم در این خصوص پیش بینی ای داشته باشم.

روزنامه کیهان چند روز در تحلیلی سیاسی، نوشت کسانی در داخل کشور کاری می کنند که قیمت ها افزایش یابد تا مردم فشار تحریم ها را به شکل مضاعفی احساس کنند. اگر با این تحلیل موافقید، بفرمایید که مجلس در برابر این وضع چه کار می تواند بکند؟

مجلس کمیسیون ویژه ای را تشکیل می دهد که وضع توصیف شده در این تحلیل را، که تا حدی هم درست است، به اتفاق نمایندگان دولت بررسی کنند.

تا حدی درست است یعنی چه؟

یعنی بخش هایی از این نظر درست است. البته نه اینکه مجلس بخواهد عین تحلیل کیهان را تکرار کند ولی بالاخره چنین تحلیلی وجود دارد که عده ای در داخل سعی می کنند اوضاع را خیلی بحرانی نشان دهند تا در کنار تحریم نفت ایران از سوی اروپا، اوضاع به گونه ای شود که ایران سرانجام در مساله فعالیت های هسته ای اش کوتاه بیاید. به هر حال باید بر روی این موضوع کار شود تا ببینیم چه کسانی در داخل می کوشند تا اوضاع کشور را بحرانی جلوه دهند و فعالیت ها آنها خنثی شود.

این افراد در ساختار قدرت هستند؟

نه، در ساختار قدرت نیستند. مثلاً در کدام بخش از ساختار قدرت هستند؟

مثلاً در بخش هایی از دولت. همان جریان موسوم به انحرافی.

نه لزوما. این افراد می توانند همه جا باشند. این گونه نیست که فقط بگوییم در دولت حضور دارند.

ــــــــــــــــــــ

و اما بعضی از نظرات راجع به حملۀ آمریکا به ایران:

آمریکا چهار شنبه به ایران حمله میکنه 
یه روزنامه ی اردنی خبر زده که آمریکا چهار شنبه به ایران حمله 
میکنه، اینا هم کامنتهای زیر اون تو یه سایت فارسی! 
* ما 4شنبه امتحان داریم لطفا بندازین جمعه 
* من چهارشنبه چک دارم ! 
* منم چهارشنبه امتحان دارم . موندم چیکار کنم . برم جنگ نَرَم جنگ... 
... * پس چرا ساعت شو نگفته؟! شاید ما خونه نباشیم... 
* حالا من چی بپوشم؟! 
* ما شماره ماشین مون فرده، فک نکنم بتونیم تــو این حماسه آفرینی حضور بهم 
برسونیم! 
* میشه بهش بگین موقع برگشت منو به عنوان غنیمت ببرن آمریکا 
* سه شنبه حمله کنن تا چهارشنبه تمومش کنن که پنج شنبه جعمه بریم دَدَر!! 
* شام هم میدن؟ 
* ایول ، بالاخره یه بهونه جور شد من پنجشنبه نرم عروسی. از جنگ برگشتم خستم ! 
تازه اگه اسیر نشم و برگردم 
* بگو سر راه نون بگیره... 
* ای بابا حالا نمیشه جمعه عصر باشه آخه عصرای جمعه خیلی دلگیره آقا ما از 
مسئولین خواهشمندیم جمعه حول و حوش ساعت ۳-۴ حمله کنن بعد از ناهار 

ــــــــــــــــــــــــــــ

خلاصه اوضاع انگار خرابه و بعد از نشست 5+1 بدتر شده. 

ایشالا آرامش برگرده و جنگ نشه. ولی اگرم شد خوشه. یه اکیپ از چوپونون میریم. فقط زغال و توتون خسته ای برسونن بقیش حللللله!


یکشنبه 18 تیر 1391

جوونا بخونن

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

قابل توجه جوونای چوپونونی و انارکی جویای کار!
شرکت  مس پارس انارک داره نیروواشا مگیره و شاید بهترین موقعیت برا کار تو منطقه باشه. حدود 300 تا نیرو مخان که تا حالا 100 نفر حدوداً اسم نوشتن. 
احتمالاً خیلیا فکر کردن فقط بچهای انارکا مگیرن و جا براشون نی. ولی همچنان کمبود نیرو دارن. تنها هم نیستت. تا حالاش نزدیک 20 تا چوپونونی اسم نوشتن. اونا که از شهر و کرایه خونه و حقوق اداره کار  و ... هم عاجزن متونن یه تغییر اساسی تو زندگی بدن. ترم آخریای دانشگاه و سربازای ماههای آخرم متونن برن برا ثبت نام.
برا اطلاعات بیشتر با آقای کافی صحبت کنت. 9139080108


یکشنبه 18 تیر 1391

ختم قرآن

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

یکی از جوونای آبادی یه پیشنهاد توپ داده و ایشالا عملیش خواهیم کرد. هرکه پایهه یه یاعلی الان بگه و پاکار هم که رسید یه یاعلیّ دگه...
ایشالا همه اهالیمون 120 ساله باشن. ولی مرگ حقه و برا همۀ ماها هست.
ایشالا قرار شده یه برنامه بریزیم و روز اول یا شب اول خاکسپاری همولایتیامون ختم قران برگزار کنیم. فقط کافیه 30 نفر جمع بشیم و نفری یه جزء را تقبل کنیم و بالا سر خاک میتمون بخونیم.
کار خیلی نیک و پسندیده ایه و ایشالا اگه تونستیم جا بندازیم تو چوپونون پسفردا برا خودمونم مخونن جوونا.
اصلاً کارا سخت نگیرت و مث قضیه خیریه پیچیدش نکنت. حتی اگه هیچکسم پایه اینکار نباشه مطمئناً تو خونوادۀ هرکسی 30 نفر پیدا مشه و خدا بخاد اینا تو چوپونون جا مندازیم.
اول از همه ثواب این قران خونی و شریک شدن تو ختم قران برا خود ماهه و برا امواتمون. ثوابی هم نثار روح میت مشه که حتماً تو شب اول قبر بهش کمک مشه.
یا علی


یکشنبه 18 تیر 1391

نیمۀ شعبانی کمرنگ

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

کلاً ما چوپونونیا تو اعیاد و عزاهای مذهبی خیلی کمرنگ هستیم. تو شهرها محرم که مشه خیلی از مغازه ها و حتی خونه ها سیاهپوش مشن. تو اعیاد شربت و شیرینی مدن و چراغونی موکنن. ولی ما اینجور نیستیم.کلاً خانه از پایبست ویران است. تا همین چند سال پیش یادمه فقط شورا و نهایتاً بسیج یه پارچه میزدن و والسلام. الان چند سالی مشه که علاوه بر اونا ارگانای دگه هم یه تکه جول آویزون موکنن و گرامی مدارن ایاما. پا رو حق نذارم دوتا مغازه هم اینکارا کردن تو بعضی مراسما. ولی از چراغونی تا حالاش که خبری نبوده
اما خداییش کمرنگیم
خبری از چراغونیای سرتاسر خیابون نیست. اون هفته چاهملک و فرخیا که رد شدم کیف کردم. جووناشون پاکار و داشتن چراغونی مکردن برا نیمه شعبان. هر غریبه و خارجی که رد بشه مفهمه مردم این شهر و دهات خوشحالن و شاد و عید دارن. ولی چوپونون سه تا پارچه تو فلکه زده بودن و بس. البته جهت اطلاع اونا که نیومدن و اونایی که تا قبل از عصر جمعه رفتن بگم که جمعه غروب کوچه مسجدا چنتا از بچه مسجدیا چراغونی کردن که البته خیلی دور شده بود.
صبح پنجشنبه، نیمۀ شعبون متعلقه به امام زمان و همه جا دعا ندبه برگزار مشه. من و شما همونایی هسیم که آخر سلام مسجد تو سلام سومی رو به قبله دستمونا به احترام امام زمون رو سرمون مذارم. بعضیامون که چشمامونم حلقه اُو مشه. تو دعاهامونم که الهم عجل لولیکا جیغ مکشم و مگم. ولی تو دعای ندیه روز نیمه شعبانمون با اون سیل جمعیتی که تو چوپونون بودن 4 نفر حضور داشتن.

جشنمونم بهتر نبود. ظهر دیدم دوسه نفر از مسجد دراومدن و یکیشون گفت چرا جشن نیمدی؟ 
جشن؟ کی؟ کجا؟ کِی؟ اینقد سرد و بیروح برا امام زمان جشن گرفتیم که فقط چندنفر توش شرکت داشتن.
و اما نتیجه اخلاقی... همّت داشته باشیم


شنبه 17 تیر 1391

اینجا کجاهه؟6

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

این دگه مدونم خیلیاتون نمدونت کجاهه!


شنبه 17 تیر 1391

بی برقی و بی آبی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

اگه پا صحبت قدیمیا بیشینت حرفای زیادی برا گفتن دارن. یه گذشتۀ همراه با افتخار که خیلی بش منازن. چیزایی که داشتیم یه زمونی و هنوزم یه خوردش برامون مونده.
آب و برق چوپونون دوتا از چیزاییه که همیشه پزشا دادیم. یه زمونی که هنو برق به منطقه خور و بیابونک نرسیده بود چوپونون به همت مالکین و رعیتا برقدار شد. از طرفی آب چوپونون هم نازیدن داشت. هم قابل شرب بود و هنوزم که هنوزه خیلی از اهالی از آب لوله کشی برا شرب استفاده مکنن. هم اینکه آب زیادی داشت چوپونون. تو هیچ خشکسالی آب قنات و لوله کشی کم نمشد. مگن به یه سفره آب زیرزمینی که خداتا آب داره وصلیم.
اما...
چند سالیه که تابستونا آب کم میاریم. همپنین عیدا و شلوغیای دگه. اگه اونا که بالا آبادین صرفه جویی نکنن آب به پایینیا نمرسه. اگه یادتون باشه حاج عباس پیرمرد هرسال چنتا جنگ و دعوا از سر آب داشت.
تو این شلوغیای نیمه شعبان آب چندساعتی قطع بود که دلیلشا نمدونم. برا همینم روش مانور نمدم. ولی برقا واقعاً ضعیف بود. بارها و بارها متوجۀ ضعیف بودن برق شند اهالی و حتی بعضی دستگاهاشون از کار افتاده. مطمئناً اگه کمبود ولتاژ وسایل مردما بسوزونه کسی جوابگو نی. پس از همین حالا به فکر باشت. من نمدونم علتش چیه. اصلا سررشته ندارم. ولی شاید مربوط بشه به همین پست برقایی که انارک و جندق زدن و احیاناً ولتاژا را زیادی پایین اورده باشن. شایدم مصرف زیاد بوده. نمدونم.


شنبه 17 تیر 1391

معین محکوم شد

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :وبگردی ،

مصطفی معین وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب به جزای نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع معین در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: موکل به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در ارتباط با مطلبی که سال ۸۸ روی وبلاگ خود قرار داده بود، به یک سال حبس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محکوم شد.

وی با بیان اینکه این مجازات به ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده است، گفت: حکم محکومیت موکلم در اواخر هفته گذشته به من ابلاغ شد و قطعا ظرف ۲۰ روز به این حکم اعتراض خواهیم کرد زیرا آقای معین اتهام وارده را قبول ندارد.


شنبه 17 تیر 1391

سه تا استخدامی دگه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

1

2

دعوت به همکاری شرکت بزرگ مادر از همه­ ی ایرانیان

شرکت در حال تاسیس مادر، جهت انجام کارهای شبانه روزی خود و همچنین تامین نیروی انسانی شرکت و نمایندگی­ ها، دعوت به همکاری از مردم سراسر ایران می­کند.
بنابراین از تمامی افراد (مرد و زن) خواهان شغل تمام وقت، پاره وقت و غیرحضوری دعوت به همکاری می­شود.
تخصص­های مورد نیاز:
کارگر ساده- خیاط- آرایشگر- تاسیسات- آهنگر- مکانیک خودرو- کارشناس خودرو-       لوله­ کش- برق کار- بادیگارد- نگهبان- پیشخدمت- نقاش ساختمان- بنا و معمار-گچ کار-دکوراسیون ساختمان- جوشکار- نجار-فروشنده- راننده- خوشنویس- آشپز- نقاش هنری- خواننده- هنرمند (در هر رشته ­ای)- مهندس (در هر رشته ­ای)- دکتر (در هر رشته ­ای)- روان شناس- وکیل- مدیر (در هر رشته­ ای)- مترجم (در هر زبانی)- مشاور (در هر رشته ­ای)- بازاریاب- گرافیست- معلم و روحانی و سایر حرفه­ ها  و کارهای فنی و هنری و مهندسی می ­باشد. هر تخصص کوچک و بزرگی که دارید با شرکت مادر تماس بگیرید (از طریق ایمیل زیر).
Madar.firm@Yahoo.Com


3

استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایران سال ۹۱

 

دریافت نمونه سوالات آزمون استخدام بانک مهر ایران

 

آگهی شماره ۱:(استخدام سال ۹۱)
به اطلاع متقاضیان محترم می رساند شرایط و ضوابط آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱  بهمراه فرم دعوت به همکاری از هفته آینده از طریق این سایت اعلام خواهد شد.

آگهی شماره ۲:

دعوت به همکاری نیروهای خدماتی(بدون مدت):

بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد بمنظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در مشاغل خدماتی(نامه رسان – تحصیلدار – پیشخدمت – ماشین نویس – بایگان- راننده) بر اساس ضوابط آیین نامه استخدامی از بین داوطلبان مرد در استانهای کشور (بومی – شهری) از طریق مصاحبه به صورت قراردادی استخدام نماید . داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه شرایط عمومی در صورت واجد شرایط بودن نسبت به تکمیل فرم همکاری اقدام نمایند. بدیهی است تکمیل فرم و انجام مصاحبه هیچ گونه تعهدی برای بانک بوجود نخواهد آورد و بانک مختار است بر اساس نیاز و پس از افتتاح شعب بصورت بومی نسبت به انتخاب نیروی مورد نیاز اقدام نماید.
شرایط عمومی برای متقاضیان کلیه مشاغل:
مسلمان و معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران .
دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت دائم(غیراز معافیت پزشکی) .
سلامت کامل جسم وروان بنا به تشخیص پزشکان معتمدبانک.
عدم سوء پیشینه .
عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات .
عدم منع قانونی استخدام و نداشتن تعهد خدمتی به سایر ارگانها و سازمانها.
استخدام متقاضیان بطور بومی و ساکن همان شهر و بر اساس شرایط ذکر شده صورت می پذیرد .
متولدین ۱/۱/۱۳۶۶ به بعد. (مدت انجام نظام وظیفه به شرایط سنی اضافه می شود)
شرایط اختصاصی جهت بکارگیری تحصیلدار ، راننده ، نامه رسان ، ماشین نویس،بایگان :
  • مدرک تحصیلی فوق دیپلم (مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری)
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی(برای مشاغل راننده) و گواهینامه موتور (برای مشاغل تحصیلدار و نامه رسان)
  • تسلط به انجام امور تایپ و ماشین نویسی
  • اخذ مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال تضمین بصورت سفته (برای افراد متقاضی در پست راننده۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال).
شرایط اختصاصی جهت بکارگیری نیروهای خدماتی:
  • مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر .
  • اخذ مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال تضمین بصورت سفته.
تذکر :

تغییر سمت از مشاغل بکارگرفته شده به متصدی امور بانکی/ اداری تا ۳ سال امکان پذیر نمی باشد.
جهت تغییر شغل به متصدی امور بانکی ، داشتن مدرک لیسانس مرتبط و شرکت در آزمون تبدیل وضعیت یا آزمون استخدامی آن سال بعد از مدت یاد شده الزامی می باشد.
درصورت مشخص شدن اظهارات خلاف واقع فرد در هر زمان از ادامه فرآیند استخدامی ممانعت بعمل خواهد آمد.


شنبه 17 تیر 1391

عروسی مسعود کلانتری و دوشیزه ثابتی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

جشن عروسی

دوماد: آقای مسعود کلانتری پسر عباسعلی (اساغضنفر)
عروس: دوشیزه ثابتی دختر حسن (حاج اسد)
مکان: اصفهان
زمان: دیروز و امروز

مبارکشون باشه و برای اینکه دوستان خیلی ایراد نگیرن ایشالا 99 سال سایشون بالا سر 5 تا بچشون باشه


شنبه 17 تیر 1391

اوضاع یزد هم خرابه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

یه مدت پیش چنتا افغانی یه دختر ایرونی (فک کنم کرجی) را میگیرن و تجاوز و مکشنش و تو چاه مندازن.
افغانیا این بی احترامیا را زیاد داشتن. ولی اینبار برا یزدیا گرون تموم شده و جووناش سفت دس به کار شدن.
چنتا اکیپ موتورسوار هستن که مدام تو یزد متابن و به افغانی که مرسن با چوب و چماق به قصد کشت مزننشون و لت و پارشون موکنن. حتی بعضیا به زن و بچشونم رحم نمکنن و احتمالا مخان اینقد فضا براشون ناامن باشه تا باروبندیلا ببندن و شرشونا کم کنن. حرف تو محافل مختلف زیاده. بعضی خونه های افغانیا را اتش زدن. نیروای انتظامی هم نظاره گرن. البته مگن نیرو کمکی از تهرون براشون فرستادن.
راست و درستشا کاری ندارم... هرکسی نظر خودشا داره

اطلاعات=کشک

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

یه قضیه رخ داده جدید که شدیداً از تو هم درم... یعنی داغونم دارهاااااااااااا!!
سربازان گمنام امام زمون به داد برسید که یه وقتی ممکنه سوپاپم از کار بیفته و حرفاییا بزنم که نباید بزنم..
معتقدم مصلحت اندیشی یه جور خیانته و هیچوقت هیچوقت هیچوقت حقیقت نباید فدا مصلحت بشه.
حقیقت همیشه نهایت مصلحته.
شاید تو کوتاه مدت مصلحت اندیشی جواب بده و دل آدما خنک کنه. ولی در نهایت دروغ گندش درمیاد و خورشید حقیقت از پشت ابرهای مصلحت اندیشی طلوع میکند
بهرحال کسی ازم دلخور نشه. البته گفتنم نداره و مطمئناً یه عده ناراحت مشن. هم دولتیا و هم یه خونواده از اهالی که اتفاقاً فامیلامونم هسن. اما وقتی پا منافع آبادی در میون باشه ...
 فقط خدا به دادتون برسه و بهم ثابت نشه که مطرح کردنش به ضرر آبادی نیست.
 
فعلاً برای شروع باید بگم پاسگاه و بسیج و اطلاعات = کشک


شنبه 17 تیر 1391

تولد شایان سعادت

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

یه تولد دیگه که ننوشته بودم و از قلم افتاده بود...

نوزاد: شایان سعادت

نام پدر: وحید سعادت
نام مادر: رؤیا خرامان

محل و زمان تولد: ؟؟؟

اسمدار باشه و 120 سال سایه پدرومادر بالاسرش باشه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد