چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

وبلاگ چوپونون هفته چهارم آبان 1391

وبلاگ چوپونون هفته چهارم آبان 1391  

یه نظرسنجی

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :مدیــر وبلاگ ،



 گرونی و سختیای زندگی و اینا همه بجای خود 
 ولی خداییش به این جنایات اسرائیل چی باید بگن؟! 
 یه نظر سنجی گذاشتم اون بغل حتما شرکت کنت 
 توضیحاتشم همینجا بدت 


دوشنبه 29 آبان 1391

جنایت تو خور

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

یادتونه برج پیش یه مأموریت رفتیم که جنایت بود؟ اینبار تو خور برامون عین همین پیش اومد...

پریشب: پسره سرباز حفاظت اطلاعات تهرون بود. فک کنم دانشگاه افسری امام حسین. پسره مره طبس خونشون و بعد چندروز مرخصی سوار اتوبوس مشه که بره تهرون. ماشین برا شوم تو خور وامیساهه. اینم بنده خدا مره برا جیش. از جیشخونه که درمیاد سه چار نفر مریزن سرش و زوری سوار یه پارسش موکنن. پسره یادش اومد که اینا را تو ترمینال طبسم دیده بودشون. حسابی مزننش و آخری یه مشت قرص و کفسول تو حلقش مریزن. یه پونز هم مث هندیا تو پیشونیش فرو موکنن و بش مگن: حالا برا رئیسات خبر ببر و بشون بوگو که ما همه جا هستیم...
کاراشا کردیم و تا حدودی از مرگ جستوندیمش. چون داروواش یخورده خطری بود. تو بیمارستان یه برری سپاه و بسیج و کلی نظامی و اطلاعاتی و لباس شخصی ریختن دور پسره و اطلاعات مگرفتن. پسره به زور و کلمه کلمه حرف مزد. وقتی پسره تعریف مکرد و گفت پارس بود پرسیدم ازش احیاناً پارس سفید نبود؟ گفت اره سفید بود.
یعنی جا دشمناتون خالی. یدفه 10 تا نگاه چرخید سمتم و همه چشما داشت مزد بیرون. بقدری وحشت کردم که همشونا شکل  زغال مدیدمشون. یعنی مثل نوشابه، سیاه وردویده بودن. یکیشون گفت شما مشناسیشون؟ ما هم قضیه اونروزا تعریف کردم براشون. خلاصه هرکدومی یه موبایل دستشون و به یه گوشه حیاط رفتن. 

خلاصه ما نتیجه را نفهمیدم چی شد. اینیم که بعد دوروز قضیه را براتون گفتم برا این بود که با اطلاعاتیا نمشه شوخی کنی و تو کارشون وربدوی. ایشالا که تا حالا یارووا را دستگیر کردن

و اما نتیجه اخلاقی:
1- مواظب پارس سفید باشت
2- اقا ما به همون گرونی راضی شدیم. خداییش امنیتا دگه از ما نگیرت. خواهش موکنم ازتون


دوشنبه 29 آبان 1391

ظروف یک بار مصرف شفاف برای نذری دادن استفاده نشود

   نوشته شده توسط: هیچکس    نوع مطلب :وبگردی ،


توصیه یک متخصص تغذیه در خصوص نذریهای ماه محرم؛
خبرگزاری ایمنا: با فرا رسیدن ماه محرم، بهتر است برای توزیع مواد غذایی نذری از ظروف یک بار مصرف شفاف استفاده نشود.

یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
به گزارش ایمنا، یک متخصص تغذیه در خصوص ظروف یک بار مصرفی که در توزیع غذاهای نذری استفاده می شود، گفت: در صورتی که این ظروف شفاف باشند با ریختن برنج و خورشت داغ در آنها می توانند مواد سرطان زا را از خود آزاد و به غذاها منتقل کنند و در نتیجه موجب بیمار شدن مصرف کنندگان شوند.
 دکتر مرتضی صفوی بیان داشت: لیوانهای یک بار مصرف شفاف نیز می توانند سرطان زا باشند بنابراین بهتر است به جای آنها از لیوانهای کاغذی، مقوایی یا انواع پلاستیک ضخیم آنها که کدر و تیره رنگ هستند، استفاده نمود. 
وی تاکید کرد: بسته بندی ظروف یک بار مصرف باید حتما دارای گرید غذایی، مهر استاندارد و پروانه بهداشتی باشد در غیر این صورت موجببروز بیماری در مصرف کنندگان می شود. 
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه باید در رعایت سلامت مواد اولیه ای که در نذریها استفاده می شود، دقت کافی به عمل آید، افزود: حبوباتی که در تهیه غذاها استفاده می شود باید سالم و بهداشتی باشد همچنین روغن به کار رفته در نذریها نباید حاوی ترانس باشند زیرا این نوع روغنها، ۱۰ برابر چربیهای اشباع، اثر سوء داشته و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد. بنابراین باید سعی شود تا از روغنهای کاملا سالم مصرف شود. 
صفوی ادامه داد: افرادی که غذاهای نذری را در مراسم سرو می کنند و به عزاداران خدمت می کنند باید از دستکش استفاده نمایند و مبتلا به بیماریهای عفونی نباشند، آن عده نیز که سالهای بسیاری است در این زمینه خدمت می کنند باید دارای کارت بهداشتی باشند. 
وی با تاکید بر رعایت سلامت تکایا، مساجد و مکانهایی که نذورات در آنها ارائه می شود، خاطرنشان کرد: بهتر است برای حفظ سلامتی افراد، بهداشت اشخاص، لباسها، ظروف و مواد اولیه غذایی به طور کامل رعایت شود.


دوشنبه 29 آبان 1391

مسابقۀ اشک وعکس

   نوشته شده توسط: وروجک    نوع مطلب :خبرای دگه ،



باتشکر از :  آقای ایمانی


دوشنبه 29 آبان 1391

روضه‌ امام رضا(ع) برای سیدالشهداء(ع)

   نوشته شده توسط: وروجک    نوع مطلب :وبگردی ،

امام رضا(ع) به ابن شبیب فرمود: اگر می‌خواهى گریه کنى، بر حسین‌بن على بن ابی‌طالب(ع) گریه کن! از بستگانش 18 نفر به همراهش شهید شدند که در روى زمین نظیر نداشتند و آسمان‌هاى هفتگانه و زمین به خاطر شهادتش گریستند.

از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ردای شهادت را بر تن کرد 1373 سال می‌گذرد، در این میان ائمه معصومین با بازخوانی حادثه عاشورا فضایی را برای شیعه ترسیم کردند تا در پرتو آن یاد، نام و جانفشانی امام حسین(ع) برای همیشه تا روز قیامت باقی بماند.

روایت ائمه از واقعه جانسوز کربلا در قالب احادیث در کتاب‌های روایی و تاریخی به ثبت رسیده است، شرح حادثه دشت نینوا آن هم از زبان اولاد حسین(ع) رنگ و بویی دارد، چرا که پرده از واقعیتی بر می‌دارد که کمتر کسی می‌تواند به آن ایرادی وارد سازد.

یکی از این فرزندان، امام علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) است که به روضه‌خوانی برای جد بزرگوارش می‌پردازد.

*توصیه‌ای که امام برای روز عاشورا به شعیان کردند

امام رضا(ع) فرمودند: هر کس روز عاشورا به دنبال انجام کارها و حوائج خود نرود، خداوند حوائج دنیا و آخرت او را بر آورده سازد و هر کس که روز عاشورا، روز مصیبت و حزن و گریه‏اش باشد، خداوند روز قیامت را روز شادى و سرورش قرار خواهد داد و در بهشت چشمانشان به دیدار ما روشن خواهد شد و هر کس روز عاشورا را روز برکت بنامد و براى منزلش چیزى در آن روز ذخیره کند، آنچه ذخیره کرده است، برکت نخواهد داشت، و در روز قیامت همراه یزید، عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد- لعنهم‏ الله- در پست‏ترین درجه جهنم محشور خواهد شد.

* اى ابن شبیب! اگر می‌خواهى گریه کنى، بر حسین(ع) گریه کن

ریّان بن شبیب گوید: در اولین روز محرم به خدمت امام رضا(ع) رسیدم، حضرت فرمودند: آیا روزه هستى؟ عرض کردم: خیر، فرمود: امروز، روزى است که زکریا(ع) پروردگارش را خواند و گفت: «رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ» و خداوند دعاى او را مستجاب کرد و به ملائکه دستور داد که به زکریا- که در محراب در حال نماز بود- بگویند که خدا به تو یحیى را مژده مى‏دهد، پس هر کس این روز را روزه بدارد و سپس دعا کند، خداوند همان طور که دعاى زکریّا را مستجاب کرد، دعاى او را نیز مستجاب مى‏کند.

سپس فرمود: اى ابن شبیب! محرم ماهى است که اهل جاهلیت به احترام آن، ظلم و جنگ را حرام کرده بودند ولى این امّت، احترام آن و احترام پیغمبر خود را حفظ نکردند، در این ماه اولاد او را کشتند و زنانش را اسیر کردند و وسایلش را غارت کردند، خداوند هرگز این کارشان را نبخشد!

*4 هزار فرشته‌ای که تا روز ظهور حجت(عج) بر مزار امام حسین(ع) حضور دارند

اى ابن شبیب! اگر می‌خواهى گریه کنى، بر حسین بن على بن ابی‌طالب(ع) گریه کن، زیرا او را هم‌چون گوسفند ذبح کردند و از بستگانش، 18 نفر به همراهش شهید شدند که در روى زمین نظیر نداشتند، آسمان‌هاى هفتگانه و زمین‏ها به خاطر شهادتش گریستند و 4 هزار فرشته براى یارى او به زمین آمدند، ولى تقدیر الهى نبود و آن‌ها تا قیام قائم علیه السّلام در نزد قبرش با حال نزار و ژولیده باقى هستند و از یاوران قائم(عج) هستند و شعارشان «یا لثارات الحسین» است.

*چه هنگام از آسمان خاک قرمز بارید

اى ابن شبیب! پدرم از پدرش از جدّش(ع) به من خبر داد که وقتى جدّم حسین(ع) شهید شد، از آسمان خون و خاک قرمز بارید.

اى ابن شبیب! اگر به گونه ‏اى بر حسین گریه کنى که اشکهایت بر گونه‏ هایت جارى شود، خداوند هر گناهى که مرتکب شده باشى- چه کوچک، چه بزرگ، چه کم و چه زیاد- خواهد بخشید.

*راهکار امام رضا(ع) برای لقاءالله

اى ابن شبیب! اگر دوست دارى پاک و بدون گناه به ملاقات خدا بروى، به زیارت‏حسین برو.

اى ابن شبیب! اگر دوست دارى با پیامبر اکرم(ص) در غرفه‏هاى بهشت همراه باشى، قاتلان حسین را لعنت کن.

*توصیه امام رضا(ع) برای به دست آوردن ثواب شهدای کربلا

اى ابن شبیب! اگر دوست دارى ثوابى مانند ثواب کسانى که همراه حسین بن على(ع) شهید شدند داشته باشى، هر گاه به یاد او افتادى بگو: «یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» (اى کاش با آنان مى‏بودم و به فوز عظیم می‌رسیدم).

اى ابن شبیب! اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى، در اندوه ما اندوهگین و در خوشحالى ما خوشحال باش و بر تو باد به ولایت ما، زیرا اگر کسى سنگى را دوست داشته باشد، خداوند در روز قیامت او را با آن سنگ محشور خواهد کرد.

پی‌نوشت:

-ترجمه عیون أخبار الرضا(ع)، جلد 1، صفحات 604-606
منبع: فارس


یکشنبه 28 آبان 1391

حکایت خدایی یا رفاقتی؟

   نوشته شده توسط: هیچکس    نوع مطلب :وبگردی ،


شبی راهزنان به قافله‌ای شبیخون زدند و اموال ‌آنان را به غارت بردند، بعد از مراجعت به مخفیگاه نوبت به تقسیم اموال مسروقه رسید، همه جمع شدند و هرکس آنچه به دست آورده بود به میان گذاشت، رئیس دزدان از جمع پرسید چگونه تقسیم کنیم؟ خدایی یا رفاقتی؟

جمع به اتفاق پاسخ دادند: خدایی.

رئیس دزدان شروع به تقسیم کرد، بیش از نیمی از اموال را برای خود برداشت و الباقی را به شکل نامساوی میان سه تن از راهزنان تقسیم کرد و به بقیه هیچ نداد، دیگران اعتراض کردند که ما گفتیم خدایی تقسیم کن تا تساوی رعایت شود و همه راضی باشیم این چه تقسیمی است ؟

رئیس پاسخ داد : خداوند به یکی زیاد بخشیده و به یکی کمتر و به یکی هم هیچ، خود شاهدی بر این ادعا هستید، آن تقسیمی که شما در نظر دارید تقسیم رفاقتی بود که نپذیرفتید پس حق اعتراض ندارید…


یکشنبه 28 آبان 1391

چوپونون از نگاه دیگران

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

More info about Windcatcher at this photo

 که در شمال استان اصفهان و از توابع شهرستان نایین می باشد در جوار کویر مخوف و معروف                                                            ریگ جن قرار دارد. این روستا که در نزدیکی تقاطع جاده های اصفهان-طبس واصفهان-دامغان                                                          قرار دارد و همچنین نزدیکی آن با خور، جندق و روستای مصر سبب شده است که بی اختیار هر                                                  رهگذری که قصد مسافرت به آن مناطق را دارد از آنجا نیز دیدن کند.

در باره این روستا خیلی خوانده و شنیده بودم و بسیار مشتاق دیدن آن. تا قبل از رسیدن در این آرزو                                                   بودم که بتوانم از بلندی و تپه ای مشرف، این روستا را از نزدیک ببینم. وقتی به آنجا رسیدیم شب بود                                                      و چون سپیده چشمانم را گشودم حدسم به واقعیت تبدیل شد. اما حیف که در این روستا دوربین                                                      با ما سر ناسازگاری پیدا کرد و عکسهای خوبی نشد بگیری.

چنانچه صبح زود بر روی تپه بالای امامزاده سید جلال الدین و مشرف به روستا بروی، افق را در                                                  دوردست خواهی دید که نور ملایم خورشید کویری را بر دامن روستا پهن خواهد نمود. چشم اندازی                                                      از روستای بی نظیر و با ساختاری منحصر بفرد. بافت روستای چوپانان پیوسته است و به گونه ای که                                                  فقط از یکطرف به کوچه و گذر اصلی راه دارد و این امر از مبادله سریع گرما و سرما به داخل خانه ها                                              جلوگیری می کند. این روستای سرخ رنگ در دامنه سه رشته کوه قراول خانه، کوه انبار و کوه                                                    امازاده قرار دارد که بهترین نمای آنرا از بالای کوه امازاده می توان دید.

با توجه به آنکه روستا در منطقه کویری و مورد هجوم شنهای روان قرار گرفته، ساختار کوچه ها بگونه                                             شطرنجی و طوری است 

که از ابتدا تا انتهای آنرا می توان دید و اگر شن بهمراه باد بیاید به مانعی برخورد نکرده و از آنسوی                                                    کوچه خارج خوهد شد. تقریبا همه خانه ها بشکل مربع بوده و ساختار مشابه با حیاط و حوض و                                                        نخل در آن برای رهایی از گرما و یک درب چوبی که دارای دو کوبه برای آقایان و ورود خانم ها                                                   است می باشد که هر جنس باید کوبه مخصوص را برای ورود مینواخت.

در اطراف روستا برج و بارو قرار داشت و هنوز هم آثار برخی از آنها مشاهده می شود. آب روستا از                                                   طریق قنات تامین می شود

http://www.panoramio.com/photo/57149482

باتشکر از: چوپانان آباد


یکشنبه 28 آبان 1391

کاروانسرای عباس آباد

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

The old hotel on the Silk Road (400 years ago) چگونگی پیدایش کاروانسرای شاه عباسی حسام السلطنه روستای عباس آباد چوپانان

by Yosarsif مهدی کلهر

More info about Caravanserai in this photo or this one.

قدمت روستای عباس آباد بسیار بیشتر از روستای چوپانان است. و حتی قبل از احداث روستا

 نیز کاروانسرای قدیمی و چاه آب آن قدمت هزاران ساله دارد. و اما داستان پیدایش این      کاروانسرای شاه عباسی که بنام کاروانسرای حسام السلطنة خوانده می شود در نوع        خود جالب است.

ساختمان فعلی کاروانسرا در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده و هنوز نیز سالم و پابرجا      است. در مورد تاریخچه آن در روستای عباس آباد چوپانان میگویند که: شاه عباس و هیئت         همراه که عازم زیارت مشهد بوده اند یا برمیگشته اند، در کاروانسرای قبلی اطراق میکنند و          چون آب و هوای آنجا نسبت به بیابانهای داغ آنجا بهتر بوده شاه عباس به وزیر خود که همراه        وی بوده میگوید من اینقدر در اینجا میمانم تا یک میوه از اینجا را بخورم. وزیر که میخواست حکم      شاه را اجرا کند و از سوی دیگر نیز نمیشد بساط حکومت را در پایتخت بدون شاه و وزیر رها         کرد، در مقام چاره جویی بر آمد و با پرس و جو فهمید که تخم شلغم خیلی زود سبز میشود.           لذا مقداری تخم شلغم را در باغچه ای کاشتند و آبیاری کردند تا دو سه روز بعد علف آن که            سر از خاک بیرون آورد آن را برای شاه عباس آوردند و وی آنرا همراه با صبحانه خورد و بر عقل          و درایت وزیرش آفرین گفت! سپس دستور داد تا کاروانسرای فعلی را در آن محل بسازند و           یک قنات هم در آنجا حفر کنند. این دو در حال حاضر نیز در عباس آباد وجود دارند و همجوار          روستا میباشند.


با تشکر از : چوپانان آباد


یکشنبه 28 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - بدون تیتر

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،


  
  
  


شنبه 27 آبان 1391

یه چوپانان دگه تو همدان

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،


قنات چوپانان، ملایر

قنات چوپانان
کشورایران
استانهمدان
شهرستانملایر
بخشازندریان
روستاقدیمی
مشخصات فنی
طول۶۰۰ متر
عمق مادر چاه۱۸ متر
تعداد میلهٔ چاه۳۰
فاصله مظهر قنات تا محل۴۰۰ متر
دبی۵ لیتر بر ثانی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزا د

چوپانان قناتی است که در روستای قدیمی از توابع بخش ازندریان، شهرستان ملایر دراستان همدان قرار دارد.

مشخصات قنات [ویرایش]

طول قنات چوپانان ۶۰۰ متر است و تعداد ۳۰ میله چاه دارد. عمق مادر چاه این قنات، ۱۸ متر و فاصلهٔ مظهر تا محل آن ۴۰۰ متر می‌باشد. دبی این قنات ۵ لیتر بر ثانیه است.

مالکان این قنات اهالی روستا می‌باشند و اراضی تحت کشت این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد.[۱]

جستارهای وابسته [ویرایش]

منابع [ویرایش]

  1.  «بانک اطلاعاتی قنات‌های کشور». وزارت جهاد کشاورزی ایران. 

منبع: وبلاگ چوپانان آباد


شنبه 27 آبان 1391

نوحه خونای قدیمی چوپونون

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :رسوم و اطلاعات چوپونونی ،

در آستانه ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) لازم دیدم یادی از نوحه خوانها و مرثیه خوانهای قدیم درچوپانان بکنیم وبه آنهایی که در قید حیات نیستند درود وفاتحه نثار بکنیم.

یاد این عزیزان بخیر:

مرحوم عبدالوهاب آخوندی، مرحوم محمدعلی ملارضا(نجفیان)، مرحوم قاسم سعادت ( نوحه ها را از حفظ میخواند ایشان نابینا بودند.)

مرحوم حاج قاسم جلالپور، مرحوم محمد پروری، مرحوم حاج حسن موبد، مرحوم محمدعلی فاتح، مرحوم علی خانلری، مرحوم مصطفی مستقیمی(شیخ)، مرحوم علی اکبرسعیدی وهمچنین آقای حسینعلی مراد که خداوند به ایشان عمر با برکت عطا بفرمایند.

از اقای حسین آخوندی نیز قدر دانی میگردد و خداوند عمر با عزت به ایشان عطا فرماید.

درپایان اگر نامی از عزیزان قدیمی از قلم افتاده عذرخواهی میکنم با ارسال نام ایشان در قسمت نظرات اضافه خواهدشد.

آرشیو 1390/09/10 ساعت 13:59

منبع: سایت سینا


اونایی که جامونده از لیست:

شادروان حسین هاجری، شادروان عباسعلی جلالپور (قاسم)، شادروان حمید مرتضوی، شادروان مصطفی حلوانی و نصرالله موسی و شادروان باقرسیاه و شادروان عبدالله بقایی 

؟؟؟؟؟


شنبه 27 آبان 1391

چنتا عکس از چوپونون

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

این چندتا عکس از چوپونون وطنم است که چندتا از دوستان گرفتن

 

باتشکراز دو دوست عزیز و دوعکاس خوب به نام  های:شاهدکلانتری؛محمدمرتضوی


عکسها از وبلاگ چوپونون وطنم


شنبه 27 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - یاد یاران

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

شادروان حاج فضل الله افضل


شادروان حمیدرضا مرتضوی



شادروان مصطفی رفیع


شادروان فاطمه مرتضوی


شادروان مهدی یعقوبی


شادروان غلامحسین رفیع


جمعه 26 آبان 1391

ایام سوگواری اباعبداله الحسین با شیخ حمید

   نوشته شده توسط: هیچکس    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

ماههای محرم سالهای گذشته از بدو تاسیس هیئت محبین تا سال گذشته همراه با استاد دانشمند ادیب توانا حجه الاسلام والمسلمین جناب شیخ حمیدسعادت.
اگرچه این استاد ارجمند بالاتر از این حرفها بود وسخنرانیهای ایشان میطلبید که در محافل بزرگتری انجام میشد اما هیئت محبین اهل بیت چوپانان با وجود ونام این اندیشمند توانا عجین است وجایش بسیار خالی است وبی تعارف بگویم جای خالیش کاملا احساس میشود ولی برایش آرزوی موفقیت میکنم گرچه میدانم خودش نیز هرکجا باشد دلش با جوانان هیئت است.
بسیار متاسفم که اهالی دست اندرکار چوپانان هیچگاه وی را درک نکردندونمیکنند.خیلی متاسفم وناراحتم از این بابت که شخصا از زبان یکی از بالاترین مسئولان چوپانان باید بشنوم که اگر شیخ حمید امسال بیاید درست نیست چونکه امسال شیخ روحانی را داریم.هنوز تشخیص نمیدهند که شیخ حمید اگر میامد امسال مختص هیئت بودند وهیچ تداخلی با حسینیه رانندگان نداشتند.
این گفته ها خدای ناکرده مخالفت با استاد عزیزم شیخ روحانی نیست با ایشان هم دوستی دیرینه از اوایل انقلاب دارم وبرای ایشان آرزوی سلامتی دارم اما چه کنم که باید حرف دلم را بگویم که بسیار ناراحت ودلگیرم از این مسئله ومظلومیت شیخ حمید.موفقیت روزافزون برای همه ودوستان هیئتی راازخدای بزرگ آرزومندم.


پنجشنبه 25 آبان 1391

شروع مراسم هیئت محبین بدون شیخ حمید

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :درد دلای چوپونونی ،

با همت جوونای هیئت اونهفته حسینیه مسجد مشکی پوش شد و فضایی بسیار عالی برای عزاداری امسال هیئت فراهم شد
از امشب هم مراسم هرشب برگزار مشه.
مراسم هیئت: تلاوت قران، زیارت عاشورا، سخنرانی شیخ، سینه زنی

نکتۀ قابل تامل امسال اینه که شیخ حمیدا امسال نداریم

ایشالا که جای خالیش حس نشه و مراسم بهتر از هرسال دگه برگزار بشه
ولی چیزی که جوونای هیئت مخاسن این نبود
شیخ حمید تقریباً بعنوان روحانی هیئت برا همۀ پیر و جوون روستا جاافتاده و خیلی عالی با جوونا ارتباط برقرار موکنه
برا همینم هممون دوسش داریم و هرسال دلمون تالاپ تولوپ مکرد که آیا امسال شیخ میاد یا نه!
شیخ هم متقابلاً همین حسا داره به بچه ها. همیشه با همه مشکلات و سختیای کار خودش کنار میومد و تو این ایام میومد آبادی و اینجا تو این شرایط سخت و سرما سر مکرد
ولی هرسال یه مشکل برا اومدن داشت
نگرانی شیخ حمید هرسال حضور روحانی روستا و ترس از موازی کاریه
ما هم هرسال با آخوندامون صحبت کردیم که موافقتشونا با حضور شیخ با زبون خودشون اعلام کنن تا هیچ حرف و صحبتی پیش نیاد و تا امسال هم موفق بودیم
روال درستی نبود
ولی برنامه همین جاافتاده بود
اما گویا امسال شیخ حمید نمیاد و برنامه با شیخ روحانی یا با یه سخنران دگه ازسرگرفته مشه
بازم امیدواریم مشکلی پیش نیاد و به احترام امام حسین هم که شده به نظرات هم احترام بذاریم و حرف و صحبتی پیش نیاد
و اما دلیل نگرانی من:
چندروز پیش شیخ روحانی عزیز -که من خیلی دوسش دارم- یه سخنرانی غرّا تو مسجد کرده بودند که ترکشاش پر هیئتم گرفته بود
من که نبودم. ولی گویا کلی حرف حساب زده بود و نگرانی های کلانی که مسئولین سیاستگذار عزاداریا دارنا اونم داشته.
یکیش اینکه علم و علامت برندارن. شاید نماد آبلیسکه. نمدونم. ولی خب. قبول. برنمیداریم.
نکته دومش اینکه تصویر نباشه تو هیئتا. اونم چشم. عکس کسیا نمیذاریم.
نکته بعدی که شیخ گفته بود لخت شدن جوونا تو هیئت بود. به روایتی گفته که کسی لخت نشه. به روایتی هم گفته اگه خانما هم هسن کسی لخت نشه.
بهرحال این اولین طعنه به هیئتیا.
نکته بعدیشم این بوده که جوونا تو عزاداریاشون "سِن سِن" نگن و کلمۀ زیبای حسین را کامل بگن.

چی بگم والا...

بذارت بقیه حرفا را تو نظرات بگیم. منم تو بحث هسم

ما همنوای مهدی فاطمه ایم

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

ما همنوای مهدی فاطمه ایم

 

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، بعد از مراسم عزاداری در حسینیه هفتادودو تن چوپانان، در حسینیه شهدا –جنب مسجدجامع- نیز خیمۀ عزاداری سالار شهیدان برپاست

 

از برادران عاشق آن حضرت، بویژه جوانان چوپانان جهت شرکت در این محفل بی ریا و پرشور دعوت بعمل می آید


زمان: از شب اول محرم (امشب) تا شام غریبان

هر شب بعد از مراسم حسینیه 72 تن

مکان: حسینیه شهدای چوپانان جنب مسجد


پنجشنبه 25 آبان 1391

نکن ای صبح طلوع

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،


پنجشنبه 25 آبان 1391

یه خبر وحشتناک برا چوپونون

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

از اول برج دگه یه فاجعه تو چوپونون رخ مده. اونقد بد که نمتونم عمقشا براتون به تصویر بکشم.

پرستار از سیستم درمونگاه چوپونون حذف مشه

الان دوساله که به چوپونون پرستار دادن. درمونگاه با 4 تا پرستار اداره مشد که 24 ساعت 30 روز ماها کار مکردن
اما بدلیل کمبود نیروی پرستار تو سیستم درمان و از اون مهمتر بعضی رفتارا و بیخیالیای ما فعلا تصمیم گرفته شده که چوپونون فقط 15 روز پرستار داشته باشه
الحمدالله صدایی هم از کسی درنمیاد و همه راضین به هرچه پیش آید خوش آید
ای تو اون روحت فروید

ما که هرچی گفتیم فایده نداشت و یجورایی بام لج کردن ازبس سمج شدم
اما کسایی که متونسن زور بزنن برا نیرو پرستارِ ثابت، اینکارا نکردن
حدود 2 ماه از اورژانس چوپونون حذفم کردن و هیچ بلانسبت خانی به صدا درنیومد. حالا هم پسووّه همین بیخیالیاشونا مکشن
هم بیخیالی مسئولا و هم بیخیالی مردم

از برج دگه تو هرماه، 15 روزشا پرستار داریم که اونم برامون نفرستادن
تنها پرستارمون ساکن چوپونونه و مجبوره باشه وگرنه همینشم نبود

خلاصه مردم عزیز
مسئولین عزیز
مریضی همش برا دیگران نیست
برا من و شما هم پیش میاد
اگه شما صداتونا به گوش مسئولا نرسونت اونا ملاکا به آرامش و رضایت شما مذارن


پنجشنبه 25 آبان 1391

استخدام نخلک

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بسکن مهمه بازم مگم. تو چوپونون الان یه بحث مهم همین نیرو گرفتنای نخلکه. حدود 200 تا نیرو مگیرن و قرارداداشم سه سالهه. یعنی تا سه سال کار دارن و بعدشم کار هست. ولی شاید شرکتش عوض شه. 
همه مدرکیم مگیرن. دیپلم هم لازم نیست. از بیسواد مگیرن تا دکتر. همه چی مخان. فقط زودتر برت. جوونا انارک دارن به ضرب ثبت نام موکنن. از شهرای دگه هم مرن. ولی همیشه نیروی غالب نخلک چوپونونیا و انارکیا بودن. جوونا چوپونون برن تا وزن چوپونون تو نخلک پایین نیاد. برت واقعا. عالیه خداییش
برا ثبت نام برت پیش آقای علی عابدینی یا سید عباس خدایی.
فقط تا تکمیل نشده بجمبت.
فکرشا بکنت 100 تا جوون تو چوپونون ساکن بشن. 100 تا خونواده. اصلا آبادی از اینرو به اونرو مشه.


پنجشنبه 25 آبان 1391

استخدام نخلک

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،


پیرو برگزاری مناقصه ی انجام عملیات حفر چاه ، استخراج ، پیشروری ،آمادسازی  حفر دویل  وبنکر در معدن سرب نخلک  که در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در تهران  برگزار گردید ؛ شرکت شهاب پویش بافق  توانست پیروز این مناقصه شود.

بدین این  وسیله شرکت شهاب پویش بافق برای تامین نیروی انسانی  خود اقدام به درخواست کار در مجتمع معدنی نخلک انجام داده ، لذا از متقاضایانی که میخواهند مشغول کار شوند  مدارک خود( کپی کارت خدمت _ کی مدرک تحصیل _کپی کارت ملی_ کپی شناسنامه ) را به دفتر شهاب پویش بافق واقع در مجتمع معدنی سرب نخلک  به نماینده  این شرکت آقای علی عابیدنی تحویل دهند و شخصا درخواست شغل خود را مطرح کنند.

توجه: متقاضیانی که تا آخر آبان ماه 1391 جهت ثبت نام اقدام نماییند در اولویت قرار خواهند گرفت.

خبر از :آقای سید جواد هاشمی 


منبع: سایت سینا


پنجشنبه 25 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - پشت صحنه

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،


البته خیلیا زحمت مکشن و پیدا نی. این چنتا عکس فقط چند نمونشه. اونا که نیسن ببخشن دگه

  
  
  
  
  


چهارشنبه 24 آبان 1391

نامه قدیمی

   نوشته شده توسط: چیتا    نوع مطلب :رسوم و اطلاعات چوپونونی ،

این یه نامه قدیمیه که بعنوان درخواست
وشکایت نوشته شده به آموزش و پرورش نایین که نشون مده مدرسه چوپونون سال 1334 افتتاح شده و 80 تا شاگرد داشته و 6 تا هم کلاس داشته که کمبود معلم داشتن و درخواست معلم بیشتر داشتن. این نشون مده که اربابای چوپونون به سواد و کسب علم اهمیت مدادن و برا همینم هست که چوپونون تحصیل
کرده زیاد داره.


چهارشنبه 24 آبان 1391

اطلاعیه برا سرمایه گذارا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

اطـــــــــــــــــــــــــلاعیه

با توجه به ضرورت احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی جدید در سطح راههای استان ، اذاره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در نظر دارد نسبت به صدور مجوز مجتمع در محور هایی به شرح زیر جهت سرمایه گذاران توانمند و ذیصلاح اقدام نماید .لذا متقاضیان میتوانند جهت اطلاعات بیشتر به گروه فنی و مهندسی این اداره کل به آدرس بلوار میرزا کوچک خان ،حد فاصل پل وحید و پایانه زاینده رود مراجعه و یا با شماره تلفن 7754249 تماس حاصل فرمایید . شایان ذکر است شاخص اصلی جهت صدور مجوز احراز توانایی مالی در سرمایه گذار می باشد .

در محدوده انارک در دو نقطه نیاز است که به شرح زیر میباشد .
1_ محور انارک_چوپانان تعداد دو مجتمع در طرفین محدوده دو راهی اردکان 
2_ محور نائین_انارک تعداد 2 مجتمع در طرفین محور محدوده ایستگاه راه آهن


منبع: سایت سینا


چهارشنبه 24 آبان 1391

حسینیه چوپانان فرش نیاز دارد

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،


هیئت امنای حسینیه ۷۲ تن اعلام کرد که به یاری گروهی از نیکوکاران چوپانانی، کارهای ساختمانی برای گسترش فضای حسینیه رو به پایان است و امسال شبستان این حسینیه چهارصد متر مربع بزرگتر از سالهای پیش می‌باشد. به همین دلیل هم اکنون این حسینیه به چهارصد متر مربع فرش جدید نیاز دارد تا بتواند جوابگوی جمعیت فزاینده همشهریان در محرم امسال باشد.
از همه نیکوکارانی که در این مدت کوتاه باقیمانده می‌توانند در این کار خیر کمک کنند تقاضا می‌شود با هیئت امنای حسینیه به شماره 09131527432 تماس بگیرند.

خبرگزاری چوپانان


چهارشنبه 24 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - پیرمردا

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،



چهارشنبه 24 آبان 1391

اطلاعیه انجمن دوستداران چوپانان

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

بنام خدا
سلام دوستان عزیز
جهت حفظ و زنده نگهداشتن میراث فرهنگی نیاکانمان برآن شدیم "انجمن دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چوپانان" را تأسیس و به ثبت برسانیم. لذا از دوستانی که مایلند بعنوان هیئت مؤسس با اینجانب همکاری و حقیر را یاری نمایند تقاضا میکنم حداکثر تا تاریخ 20 آذر 91 با تلفن همراه 09138497868تماس بگیرند

یکی از دوستداران چوپانان و چوپانانیها عباس صادق محمدی (عباس کدخدا)


سه شنبه 23 آبان 1391

جشن نخلک

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای چوپونون ،

راسی یادم رفت. دیشب یه جشنی تو نخلک برگزار شده که به دانش آموزای ممتاز چوپونون و انارک جوایزیا برا تشویق اهدا کردن. 
اینجور که چُو بود تو چوپونون 12 میلیون تومن هزینه جوایزشون شده و خیلی ولخرجی کردن.

اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. هرکه بلده خودش تو نظرات اضاف کنه


سه شنبه 23 آبان 1391

دو نوحه از هیئت محبین

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،


سه شنبه 23 آبان 1391

فولاد یزد نیرو میگیره

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :خبرای دگه ،

دیپلم فنی و دیپلم ریاضی میگیرن
فوق دیپلمای مربوطم مگیرن
کارت معافی قبول نموکنن. البته فک کنم معافیتای پزشکی
سن زیر 30 سال باید باشه

شرکت چندمنظورۀ فولاد


سه شنبه 23 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - زنجیر

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،



  
  
  



تئوری شن

   نوشته شده توسط: هیچکس    نوع مطلب :وبگردی ،



دوشنبه 22 آبان 1391

بازگشت مهران مدیری با "ویلای من"

   نوشته شده توسط: هیچکس    نوع مطلب :وبگردی ،


نوع مطلب : خبر
نسخه چاپی
بازگشت مهران مدیری با
فرازنیوز: مهران مدیری جدیدترین سریال طنز خود را باز هم برای شبکه ویدیویی کشور اوایل هفته جاری در تهران مقابل دوربین می‌برد.

به گزارش فرازنیوز(faraznews.com)، مدیری که چندی است پیش تولید جدیدترین مجموعه خود را با عنوان «ویلای من» به تهیه‌کنندگی شرکت گلرنگ‌پخش آغاز کرده، قصد دارد این سریال را طی روزهای آینده کلید بزند. این روزها آخرین بخش‌های بازی او مقابل دوربین سری جدید سریال ویدیویی «قلب یخی» در حال ضبط است و با پایان آنها، مدیری تولید سریال خود را در دست خواهد گرفت.

جمعی از هنرمندان گروه آشنای مدیری طی این سال‌ها متشکل از سیامک انصاری، جواد عزتی، هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی و... در این سریال بازی خواهند داشت. جالب آنکه گفته می‌شود بازیگران جدیدی چون آتنه فقیه‌نصیری نیز در این گروه جای خواهند گرفت.

فیلمنامه این سریال را امیر مهدی ژوله و خشایار الوند در دست نگارش دارند و قرار است توزیع آن پس از تصویربرداری چندین قسمت، همزمان با ضبط توسط شرکت گلرنگ پخش انجام شود. این دومین تجربه مدیری پس از مجموعه ناتمام قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی خواهد بود.

هرچند اواسط سال گذشته هاشم رضایت قائم مقام وقت مدیر شبکه سوم سیما در گفت‌و‌گویی، خبر از حضور مدیری در تلویزیون برای کارگردانی سریالی 50 قسمتی داده و حتی گفته بود که بازیگرانی چون سیامک انصاری، علی لک‌پوریان، آرام جعفری، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و نادر سلیمانی برای بازی در آن قرار‌داد نیز بسته‌اند.

او همچنین توضیح داده بود که به مناسبت نامگذاری سال 90 به نام اصلاح الگوی مصرف، این سریال با همین مضمون ساخته خواهد شد. اتفاقی که رخ نداد تا با اجرایی شدن ساخت سریال ویلای من، شایعه عدم موافقت تلویزیون برای بازگشت مدیری به عرصه سریال‌سازی قوت بگیرد.


دوشنبه 22 آبان 1391

پرچم هم برامون جا نگذاشتند

   نوشته شده توسط: وروجک    نوع مطلب :وبگردی ،

 نشست چهار روزه رئیس جمهور ایران در اندونزی و ویتنام که با هدف گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برگزار شد، دیروز به پایان رسید اما قبل از هر صحبتی درباره دستاوردهای این نشست، حاشیه های آن به تهران رسید؛ حاشیه هایی در رابطه با پرچم ایران که برای چندمین بار در نشست های رسمی، مخدوش به نمایش درآمده بود.

احمدی نژاد در دو روز پایانی سفرش با رئیس‌جمهور، رهبر حزب حاکم، نخست‌وزیر و رئیس مجلس ویتنام دیدار کرد و تصاویر منتشر شده از این دیدارها پرچمی را در پس زمینه مقامات دو کشور نشان می داد که شباهتی به پرچم رسمی ایران نداشت. در حاشیه این پرچم عباراتی ناخوانا به جای 22 الله اکبر پرچم ایران به چشم می خورد که با خطی نا آشنا نوشته شده بود. عباراتی که حتی تکرار آن بر پرچم های کوچک رومیزی این مراسم هم باعث نشد تا هیات همراه احمدی نژاد درخواست تغییر پرچم ها را از میزبان داشته باشد. 

مشابه اتفاقی که در سفر آبان ماهی امسال رئیس جمهور رخ داد، قبلا هم با شکل و شمایل دیگری اتفاق افتاده بود. آبان ماه سال قبل بی احترامی به پرچم ایران دوباره جریان ساز شد و این بار آلمانی ها در سفری که پاپ به شهر فرایبورگ داشت، پرچم ایران را در میان پرچم کشورهایی که با فرایبورگ خواهرخواندگی دارند بالا بردند اما به صورت وارونه. اشتباهی که شهرداری فرایبورگ اعلام کرد به خاطر خطای سهوی کارگر متصدی نصب پرچم اتفاق افتاده و عمدی در کار نبوده است.

اما آبان ماه سال 88 هم تصویری از مذاکره وزرای کشور ایران و پاکستان منتشر شد که در آن پرچم ایران به صورت وارونه به نمایش درآمده بود. در این تصویر که به خبرگزاری آسوشیتد پرس منسوب بود، نه تنها پرچم پشت سر مصطفی محمدنجار متعلق به ایران نبود، بلکه پرچم ایران هم به صورت وارونه روی میز قرار گرفته بود. وزارت کشور اما چند روز بعد از انتشار این تصویر در سایت های داخلی اعلام کرد که این تصویر ساختگی است و در تصویر واقعی پرچم ایران نه وارونه است و نه بصورت صاف و کشیده بلکه مانند پرچم پاکستان است و وارونه هم قرار ندارد که به ملت شریف ایران توهین شده باشد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نوشت که این خبرگزاری در اقدامی ناشیانه و به وسیله ابزارهای رایانه‌ای (فتوشاپ) پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صورت وارونه در مقابل وزرای دو کشور ایران و پاکستان جعل کرده و علاوه بر این، در عکس و فیلم اصلی بین دو وزیر کشور مترجم قرار داد که در تصویر آسوشیتد پرس، مترجم حذف شده است. همچنین عکسی هم از بی نظیر بوتو در تصویر منتشر شده بود که در پشت وزرای کشور ایران و پاکستان دیده می‌شد اما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با عکسی که در فیلم و عکس واقعی آن وجود دارد، متفاوت است.

عکسی که آسوشیتدپرس منتشر کرد، دستکاری شده بود اما سه ماه بعد از آن، تصاویری از مراسم تودیع و معارفه مدیر خبرگزاری ایرنا منتشر شد که در آن پرچم ایران باز هم به شکلی غیرعادی دیده می شد. این بار، پرچم ایران آبی، سفید، قرمز بود و همین تغییر رنگ سبز پرچم، سر و صدا به پا کرد. این اتفاق در روز ششم بهمن 88 افتاد و 5روز بعد، در دیداری که رئیس‌جمهور با اعضای ستاد برگزاری مراسم دهه فجر داشت تکرار شد. در بنر پشت سر احمدی نژاد این بار هم پرچم ایران با رنگ آبی به چشم می خورد.

کنفرانس مطبوعاتی بعدی رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی هم پرچم ایران را با رنگ آبی مقابل دوربین های خارجی به نمایش درآورد تا حساسیت رسانه ای جدیدی به وجود آید.



دوشنبه 22 آبان 1391

عکسهایی از محرّم - هیئت محبین

   نوشته شده توسط: ذبیح    نوع مطلب :عکس و فیلم چوپونونی ،

یه سری عکس از محرم دارم که یواش یواش مذارم براتون. روزی یه سری. امروز عکسای هیئت محبین

  
  
  
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد