چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

قنات روستای چوپانان به طور کامل مسدود شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: براثر بارندگی های بی سابقه شب گذشته روستای چوپانان، قنات این روستا به طور کامل مسدود شد.




احمدرضا باقریان در این رابطه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار اینا اظهار داشت: در اثر بارندگی کم سابقه شب گذشته در روستای چوپانان، قنات این روستا کاملا مسدود شد.

وی ادامه داد: این قنات که ۱۸کیلومتر طول دارد، دارای مادر چاهی به عمق ۴۵متر است و با دبی ۳۰لیتر بر ثانیه، ۷۰هکتار از اراضی روستای چوپانان را آبیاری می کند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: این قنات بر اثر ورود سیلاب و آب باران به داخل حلقه های چاه میانی آن به شدت آسیب دیده و مسدود شده است.

وی با اشاره به این که میانگین بارندگی سالانه روستای چوپانان در درازمدت حدود ۹۰میلی متر است خاطرنشان کرد: در بارندگی ۱۸ساعت گذشته روستای چوپانان بیش از ۴۳میلیمتر بارندگی صورت گرفته که در نوع خود بی سابقه و جدید است.

باقریان اضافه کرد: این بارندگی شدید و بی سابقه، همچنین به حدود ۸۰۰هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این روستا و مزارع اطراف بخش انارک خساراتی را وارد نموده که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی و برآورد این خسارات هستند که متعاقبا اعلام میشود.

منبع :choopanan.ir     سایت دهستان چوپانان

-----------بحشی از مطالب نسل سومی درچوپانان آباد--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای باز گشایی قنات لازم است هرچه زودتر مدیری برای مدیریت تعیین شده وراه کارهای باز گشایی بررسی شود و هر چه زودتر مجدداً آب جاری گردد تا خساراتی به محصولات کاشته شده وارد نشود. 
ضمناً با نامه نگاری ازدولت کمک خواسته شود زیرا بدون کمک دولت این کار بسیار مشکل خواهد بود. باید درنظر داشت که چون آب مصرفی مردم با لوله کشی تأمین می شود حساسیت کور شدن قنات نسبت به سال 53 بسیار کمتر خواهد بود و ممکن است مسئولین خیلی زود این مسأله را فراموش کنند پس پیگیر های شورا و دهیار می تواند بسیار کار ساز باشد . به هر حال برای احیاء قنات همّتی مردانه می خواهد که ان شاالله خداوند متعال این همّت را به ما مردم فهیم چوپانان عطا فرماید تا با اتحّاد این مشکل از سر راه برداشته شود.


(8) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 17 اسفند 1391 ساعت 10:42 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد