چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

چه خوش گفت استاد محمد مستقیمی


استاد محمد مستقیمی نوشتار گرانسنگی با عنوان «نماد چوپانان» نوشته‌اند که متن کامل آنرا میتوانید در وبلاگ دولنده در آدرس زیر بخوانید:

http://doolende.mihanblog.com/post/75


بند آخر نوشتار ایشان چنین است:


... آقای نجفیان من در چند لحظه‌ای که در ایّام عید با شما گفتگو داشتم دلسوختگی را در نگاه شما دیدم و این نگاه را در چشم یکایک همشهریانم دیده ام بنابراین خواب‌های طلایی من برای چوپانان به زودی تعبیر می‌شود. ابتدا به دوستان و همشهریان بگویید دست به کار شوند و چند خانه‌ی قدیمی را به مهمانسرا تبدیل کنند تا مسافران در رفاه نسبی باشند و ایشان نیز منبع درآمد خوبی داشته باشند در حال حاضر ضروری‌ترین و فوری‌ترین نیاز روستا چند مهمانسراست دست کم به فکر ایجاد آن باشند نیاز نیست دست به احداث ساختمان‌های مدرن بزنند کافیست سری به روستای کوچک هفتومان بزنند و آنچه را که یکی از اهالی ساخته است ببینند آیا مسافر هفتومان از چوپانان بیشتر است حتماً نیست ما در حال حاضر به خاطر همین کمبود نمی‌توانیم هیچ اقدامی بکنیم فرض کنید من یگ گروه بیست نفری را برای یک گردش دو روزه به چوپانان بیاورم شما بگویید با آنان چه کنم؟ خوب جواب مشخص است و ببینید روزی چند سفر از این سفرهای فرهنگی، تفریحی، مطالعاتی به خاطر همین کمبود کنسل می‌شود؟ بسیاری.

جاذبه‌های چوپانان جهانی است باور کنید که اگر من آن زیبای خفته«ریگ جن» را بخواهم بیدار کنم اولین نیازم همین مهمانسراست نگذارید افراد غریبه و سرمایه‌گذاران بیگانه پیشدستی کنند و آن وقت بنشینیم و حسرت بخوریم و بگوییم این حق ماست غریبه‌ها در چوپانان چه می‌کنند؟
(5) نظرات
  موضوع: مقاله و شعر ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 02:54 ب.ظ
نویسنده: سعید مالکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد