چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

هرچه را که رشته ایم لطفا پنبه نکنید

چند سالی است که بحث فرهنگ سازی  وساماندهی با رویکرد چوپانان ونگاهی به آینده مطرح است وتعدادی از جوانان فعالیتهایی دراین زمینه کردند ومیکنند وانتظار دارند که ازاین قشر حمایت شود وتشویقها وحمایتهای شما موجب دلگرمی ومسئولیتهای آنان را دراین راه را دوچندان میکند.
بحث همایش 88 نمونه بارزی از این موضوع است که موجب شد خیلی ها بیدار شوند وفعالیتهایی را در زمینه فرهنگ وعمران وآبادانی وسرفرازی چوپانان بکنند وگامهایی برای آینده ومحیط زیست وتوریسم وگردشگری ومیراث فرهنگی چوپانان بردارند که تا حدودی امید را در دل همه مازنده کرده وافرادی چه از درون وچه از خارج از چوپانان را تشویق به این کار کرده است.
نمونه آن را در ایام عید های گذشته به عیان دیده اید، نمایشگاه های میراث فرهنگی وصنایع دستی ،همایش بزرگ پیاده روی،جشنواره غذاهای سنتی،نشست شب شعر ، ورود کتاب تاریخ چوپانان به بازار ونویسندگی واشعار مربوط به چوپانان استادان وفرهیختگانی چون استاد راهی وجناب افضل را به این وادی کشاند.بیایید دلگرمی به این عزیزان بدهیم سلایق رابرمنطق ارجعیت ندهیم.
سرشماری نفوس ومسکن 90 نشان داد همت والای همشهریان که چقدر دوست دارند زادگاه وچقدر دوست دارند که پیشرفت کند روستایمان،بایک فراخوان ویک یا علی عشق راآغاز نمودند وهمه اینها نشان از عشق ودلبستگی به ولایت وآبادی خود است وچه زحماتی را همگان متحمل شدند تا بتوانند آمار واقعی جمعیت رانشان دهند تا بودجه سرانه چوپانان بیشتر شود تا  محیط جغرافیایی چوپانان ارتقاء یابد ونیم نگاهی مسئولان به این حاشیه کویری داشته باشند.
اصل کلام من اینجاست که افرادی که هیچ شناختی از ساکنین ندارند بعضی اوقات کارهایی انجام میدهند که در شاءن آنان نیست .
روز جمعه 24/3/92 روز انتخابات را عرض میکنم افرادی درکنار صندوقهای آرا بودند که کاسه بودند داغ تر از آش ومردم را ازکنار صندوق رای برمیگرداندند ومیگفتند شما ساکن نیستی ،دوستانی که خود نیز ساکن نبودند وهیچ شناختی از ساکنین نداشتند متاسفانه جلوگیری میکردند که گاهی بحث ها وتنش های بوجود می آمد شاید بگویید قانون بوده بلی درست است اما این قانون در چوپانان بسیار فراتر ازقانون وبسیار قانونمندانه تر از آن که فکر میکردید بود ومشخصا از نقاط دیگری آب میخورد که نمی خواستند چوپانان پیشرفتی داشته باشد ویا جمعیت چوپانان بیشتر از آنجا چرا باشد؟ این سوالاتی بود که گاها مردم پیش خود زمزمه میکردند .
 بالاخره نگذاشتند رای بدهیم.
همانطور که با یکی از قضات دادگستری صحبت میکردم ایشان گفتند این قانون برای آنانی است که غیر بومی بوده ومیخواهند در چوپانان به شورا رای دهند نه چوپانانیهایی که از بیرون آمدند و خانه وکاشانه آنان همینجاست وبرای کار ار چوپانان خارج شدند . افرادی درچوپانان بودندکه در همین چوپانان شاغل هستند مثل مغازه داران که از خانواده اش برای رای گیری جلوگیری کردند. شاید باور نکنید یکی از اعضای شورا را نگذاشتند رای دهد وایشان معترض شد وبه بخشداری زنگ زد وایشان هم گفتند نمی توانید رای دهید بلی در چوپانان سلیقه ای عمل کردند نه منطقی!!!!؟؟/
چندی پیش به یکی از دوستان که چند سال است مختصر فعالیت فرهنگی میکند اهانت شد ،اگر قدمی برداشته شود در چوپانان یا ماشینت را خط میکشند یا امنیت نداری بالاخره این دوست عزیز را از صحنه بهر کلکی بود خارج کردند بسیار متاسفم که نباید این مسائل را در سایت بیان کنم اما  این حملات روزبروز بیشتر ودر اینده نزدیک شاید گریبان من حقیر را نیز بگیرد مگر  گناه است که مردم را شاد ببینی وشادکنیم فرقی نمیکند که من باشم یا آن عزیزی که تمام وقتش را صرف چوپانان میکرد.
آقا هرچه را که ذره ذره در این جند سال رشتیم را پنبه نکنید  ما فرهنگیان زیادی در چوپانان داریم که از آنان انتظار بیشتری داریم نه آنکه خلاف میل مردم عمل کنند.
بامید روزی که تک تک افراد چوپانان با یک هدف وآنهم اشاعه فرهنگ چوپانان وحفظ وحراست از میراث گرانبهایی که پدرانمان بجا گذاشته اند گام برداریم وبتوانیم برای نسل بعدیمان حرفی داشته باشیم.       انشااله تعالی  .....سپاس از شما                                                                                                 
(16) نظرات
  موضوع: خبرهای سایت ،  نوشته شده در تاریخ شنبه 8 تیر 1392 ساعت 06:54 ب.ظ
نویسنده: غلامعلی صمیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد