چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی
چوپانان            زادبوم من

چوپانان زادبوم من

تو مادر منی

خاطرات آقای علیرضا علی بمانی - قسمت سوم


با عرض سلام خدمت شما اهالی محترم چوپانان
از این پس با درج ماهانه خاطرات شما دوستان عزیز در خدمتتان هستیم. امید که مورد پسندتان واقع شود.

   « درخت اجاره ای »
   ما خوش نشین های چوپانان کشاورزی نداشتیم اما به دلیل شرایط اقتصادی، هنگامی که زمان درو و برداشت محصول فرا می رسید، مادرم به کمک دو خاله و یک دایی ام که کشاورز بودند و در زمین های چوپانان و حجت آباد محصولی داشتند می رفت. یکی از خاله هایم ساکن حجت آباد بود.
   فصل توت که می شد، مادر و خاله ام درخت بزرگ توت سفیدی را اجاره می کردند و این درخت تا زمانی که محصول داشت در مالکیت ما بود.
   خیلی بزرگ نشده بودم و به اتفاق پسر خاله ام که شریک درخت ما بود به سختی می توانستیم از درخت بالا برویم و توت بخوریم. یادم هست یک روز ظهر تابستان پسر خاله ام که بالای درخت توت رفته بود، قادر به پایین آمدن نبود و کسی هم برای کمک پیدا نمی شد. من کودکانه دست هایم را باز کردم و گفتم بپر پایین من می گیرمت. پریدن وی همان و افتادن او روی زمین همان. چون از آن ارتفاع من قادر به نگه داشتن او نشدم، دست و پایش زخمی شد و گریه کنان به خانه شان رفت.
   مادرش شکایت وی را نزد مادرم آورد و خلاصه آن روز ناسزا و کتک مفصلی از مادرم نوش جان کردم.

«شما دوستان عزیز هم می توانید با ارسال خاطرات خود ما را یاری کنید»
(5) نظرات
  موضوع: مقاله و شعر ،  نوشته شده در تاریخ یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 10:20 ق.ظ
نویسنده: مصطفی مراد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد